Weer steeds wakker (9,5mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cupcakes, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hallo dames,

Rick is sinds iets meer dan een week steeds ´s nachts weer wakker. Meestal iets van 3x. Vaak lukt het 2 van de 3 keer met een speentje om hem weer stil te krijgen. Maar 1 van de keren is hij meestal heel hard aan het huilen, dan lijkt hij ook een stuk wakkerder en als ik dan wegloop gaat hij keihard huilen. Ik krijg hem dan alleen stil door hem even vast te houden. Ik kan hem dan ook na een paar minuten weer terugleggen en dan gaat hij weer slapen.

Heeft een van jullie een idee hoe dit kan komen. Honger is het niet, we hebben 1x een klein flesje geprobeerd maar daar dronk hij nog niet eens de helft van op.

Is het misschien een sprongetje, dromen of tandjes? Wie heeft dit ook meegemaakt? En is er een manier voor om hem weer door te laten slapen?

2. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Komt omdat ze nu gaan dromen en dus af en toe wakker schrikken.
    Ik pak mijn kleine man dan even en geef een dikke kus zodat hij wakker wordt en uit zijn droom komt. Daarna gaat hij lekker verder slapen.
    Succes

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Maar wordt hij dan ook 4x per nacht wakker?

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft dat net vorige week gehad. 6 Keer op een nacht wakker en helemaal in de war. Dat had ze nooit gehad, maar het is ook zo weer over gegaan. Ik denk dat het te maken had met het doorkomen van kiesjes..... Ik ben elke keer naar haar toe gegaan en even opgetild en getroost. Het leek alsof ze had gedroomd en een soort van "slaap kruipen" had gedaan en niet meer wist waar ze was ofzo....

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Heel herkenbaar hier! Ik ga dan even kijken, wrijf haar even over haar gezichtje en meestal slaapt ze dan gewoon verder.
    Ze slaapt dan ook heel onrustig en wordt dan soms wel 4x per nacht wakker.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heel veel kindjes, waaronder die van mij, hebben dat rond de 9 maanden.
    Troosten,bij je in bed nemen, de borst of flesje lijkt de enige remedie.
    Het gaat vanzelf weer over,maarja, wanneer?
    Ik zou er niet zo'n punt van maken, kind kan er ook niets aan doen.

7. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Hier is ons mannetje nu 15 maanden en hij is gemiddeld drie keer wakker s'nachts al vanaf zijn 10e maand. Eigenlijk vanaf het moment dat de tandjes doorkwamen en de dromen begonnen....

Groetjes, vonneg

8. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Ja, Sem heeft dat ook (vanaf de tandjes doorkwamen). Hij is nu ruim 9 maanden en wordt elke nacht minstens een keer wakker. Is echt niet stil te krijgen als ik hem er niet uit haal en soms moet je hem echt wakker maken want dan lijkt hij nog te slapen/dromen. Ik geef hem vaak borstvoeding want dan slaapt hij het snelste weer en ik dus ook. hihi. Wel vermoeiend hoor. Soms vraag ik me af of hij ook honger heeft....

9. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier ook hetzelfde. Gelukkig heeft ze het rond 11 uur 's avonds en dan gaan we eigenlijk net naar bed. Ik pak haar uit het bedje en ga met haar bij ons op bed zitten. Even goed wakker worden en dan 5 minuten gaat ze weer terug naar bed en slaapt ze verder.
    Soms huilt ze 's nachts in haar slaap, maar dan hoef ik er niet naar toe, ze slaapt dan gewoon verder.
    Maar ja, dan ben je wel weer wakker. :D

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Heel herkenbaar. Daniël werd ook wekenlang zo`n 3 keer per nacht wakker. Speen of inderdaad even er uit en troosten hielp goed.
    Gelukkig slaapt ie sinds 3 dagen helemaal door. Ik bedoel daarmee dat ie niet meer is wakker geworden en bijna 11 uur achterelkaar slaapt. Dan schrik je ook wel ff s`ochtends hoor. Zo van he ik hem heb niet gehoord vannacht leeft ie nog?
    Ik denk en hoop dat dit fases zijn. Maar ik hoop dat Daniël nu voorlopig weer even snachts slaapt zonder wakker te worden.
    Succes, en wie weet gaat het vanzelf weer over net als bij ons.

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Fijn dat er zoveel herkenning is. Dan weet ik in elk geval dat het een beetje bij de leeftijd hoort.

Kiesjes zullen het denk ik niet zijn, want Rick heeft alleen nog maar 2 ondertanden.

Ik vind het op zich ook niet heel erg. Ik snap dat hij er ook niks aan kan doen. Maar ik vond een hele nacht doorslapen toch ook wel lekker! Gelukkig hoefde ik er vannacht maar 1x uit en viel hij 1x zelf weer in slaap.

Maar het is dus afwachten...

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

12. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Dat zegt niks, het doorkomen alleen al kan flink pijnlijk zijn en nachtelijke onrust verzorgen ;)

Groetjes, vonneg

13. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Joe hoe! Hier ook herkenning hoor. Fleur slaapt opeens ook slechter snachts terwijl ze sinds ze 10 weken was altijd doorsliep.

Vanacht om 03:00 uur een huil minuutje (droom) en verder gewoon errug vroeg wakker. Soms 06:15, soms vroeger :confused: terwijl ze toch altijd lekker sliep tot 7 uur of half 8. Hopelijk komt het ooit weer terug dat lekkere slapen maar ik houd mijn hart vast! Honger is het geloof ik niet maar dat ben ik nog aan het testen met een flesje na het bad om 19:00 uur (krijgt om 17:30 warm eten en yoghurt en verder eigenlijk niets) maar volgens mij maakt het niet uit.

Hier al 8 tandjes maar wel steeds een vinger achter in haar mond nog....geen idee of het aan kiesjes of zo ligt.

Succes en je bent dus niet de enige die snachts wakker is momenteel! ;)

marijn

14. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Nee hoor, hier ook slapeloze nachten. Al wel een maand denk ik (als het niet langer is). En Mick sliep ook altijd zo heerlijk door. Verwend waren we!
    En juist nu heb ik mijn slaap zooooooo nodig......
    Het is niet dat Mick alleen wakker wordt en gaat huilen en gaat ook staan in zijn bedje. De afgelopen weken waren we er echt heel druk mee, sinds deze week gaat het soepeler. Hij slaapt sneller weer in en gaat niet huilen en klimmen zodra hij zijn bedje raakt. Je bent dan de slechte periode ook wel weer zo vergeten, maar het is wel even bikkelen. Vannacht kwam hij 2 keer en dat is dan echt een heerlijk nachtje voor ons (vorige week ben ik er nog 8 keer uitgeweest, pffff).

Sterkte!

15. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur gaat ook staan in bed, rond 06:15 en denkt dan: playtime! Nou mooi niet. Ik leg haar gewoon weer neer en doe er een speen in. Vanochtend sliep ze dan wel door tot 07:00 na even hard te krijsen! Pfff....ik ga zelf dus maar steeds vroeg naar bed..

M.

16. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook hier is het feest s'nachts :( De ene keer wordt ons mannetje 4x per nacht wakker. Dat begint dan rond een uur of 1 en herhaalt zich om de 1,5 a 2 uur. En de andere keer 1x, meestal rond 3.45 uur. Maar het is elke nacht bingo. Ik denk dus ook dat het met z'n doorkomende tandjes te maken heeft. Daar kunnen ze echt veel last van hebben :cry: Maar hij heeft ook nachten dat hij "gezellig" ligt te babbelen, en als hij dan door heeft dat ik niet naar hem toe kom..........dan gaat z'n alarm af :confused: Ik vind dat best wel moeilijk. Ik vraag me dan af, of ze er zelf aan gaan wennen om rond die tijd wakker te worden. Honger heeft hij niet,en krijgt de laatste fles nog steeds rond 22.00 uur. Ik heb wel eens gedacht dat hij mss honger zou hebben, maar nam maar een paar slokjes uit z'n flesje en toen moest hij niet meer.
    Ik hoop eerlijk gezegd, dat hij gauw weer de hele nacht door slaapt. Hij haalt z'n slaap overdag wel weer in,maar ik word er niet echt fitter van :oops:
    Meiden, sterkte en we gaan voor een hele nacht doorslapen ;)

Deel Deze Pagina