hoe lang 'pus' uit naveltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ros84, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hi dames,
    mijn baby is 4 weken oud en uit het naveltje komt nog steeds dagelijks redelijk wat geelgroenige 'pus'. Er komt steeds een vlek in haar rompertje. Is dit 'normaal' met 4 weken dat het naveltje nog niet geheel ingedroogd is, hebben/hadden jullie kindjes dat ook met deze termijn, dat er groenig spul uitkomt, of kan het wellicht een infectie (of navelbreuk) zijn?

we gaan a.s. woensdag naar het consultatiebureau dus daar zal ik het sowieso ook vragen, en ik heb net met ze gebeld, moet het iig goed schoonhouden maar het werd me niet duidelijk of dit nu 'normaal' is of niet.

alvast bedankt voor de reactie!

2. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mijn dochtertje was het 5 dagen eraf gevallen en met 9 dagen droog..
    Klinkt niet goed dat er pus uit komt, stinkt het ook?
    Ik zou er even mee naar de dokter gaan.
    Doe je de luier er trouwens overheen of vouw je de luier eronder?

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik moet hem er nog steeds ondervouwen.. wat ik met pus bedoel is volgens de vrouw die ik net sprak opzich wel normaal als het naveltje nog niet droog is, soort gelig vloeibaar spul... ja het klinkt niet echt lekker toch. het ruikt verder niet..
    bedankt voor je snelle reactie!

4. Chai

Chai Niet meer actief

Zolang het niet stinkt is het geen ontsteking, dus dan is het niks om je zorgen over te maken.
    Denk dat het bij mijn dochtertje ook heeft geholpen dat ik haar niet vaak mocht wassen in het begin omdat ze een extreem droog huidje had, daardoor droogt het naveltje natuurlijk ook sneller uit.
    Dus als je elke dag wast kan je bijv om de dag proberen om het naveltje wat mee te helpen. :)

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ws stippen ze het bij het cb aan. Weet even niet hoe dat heet, waarmee ze dat doen. En dan is het over. Had mijn dochtertje ook.

6. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt wecesin poeder van weleda proberen, is speciaal bedoelt om het naveltje goed te laten drogen. Maar ik zou er zeker even naar laten kijken aangezien bij Finn nadat het stompje eraf gevallen was de navel vrij snel droog en schoon was.

7. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Heeft mijn dochtertje ook en hebben ze vorige week bij het cb een stukje wild vlees in dr naveltje aangestipt. Nu is dr naveltje wel schoon maar heb het idee dat er nog wel een stukje zit. Dit aanstippen voelen ze overigens niks van :)

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Zolang het niet stinkt ontsteekt het niet, bij mijn dochter rook je echt een rot luchtje om het zo maar te zeggen, dat was dus een beetje aan het onsteken, overigens was het bij haar 10e dag na de geboorte volledig weg en ingedroogd!

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Bij mijn zoontje was het navelstompje er pas na 15 dagen af gevallen en er is ook nog een redelijke tijd gelige 'pus' uitgekomen. Ik maakte het dagenlijks schoon met een klein beetje alcohol op een gaasje en hij ging maar 2 keer per week in bad (verder met de washand gewassen).

Zolang het idd niet ruikt zal er weinig aan de hand zijn, maar als je het niet vertrouwd gewoon het CB bellen of de HA.

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Waarschijnlijk zullen ze het woensdag even aanstippen met een staafje zilvernitraat. Stelt echt niks voor, maar dan is 't vrij snel over. Bij onze oudste dochter hebben ze dit destijds ook op het CB gedaan. Bij onze jongste is het al gedaan toen de wijkverpleegkundige thuiskwam voor de intake van het CB (2 weken oud). Als je toch woensdag moet ga er dan niet zelf aan rommelen maar wacht dat gewoon even af.

11. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hier was bij beide dochters met een dag of acht het navelklipje eraf en pus of smeer of vocht heb ik nooit eruit zien komen. Het zat meteen dicht toen het klipje er af was

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier ook met 4 weken nog wild vlees. Rompertje was elke keer vies. CB heeft het aangestipt en toen was het binnen twee dagen droog. Mijn zoontje blijkt nu ook een navelbreuk te hebben maar daar doen ze niks aan. Geen idee of het iets met elkaar te maken heeft. Even navragen bij CB dus.

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hey allemaal, thanks voor de reacties! mogelijk gaan ze het dan inderdaad aanstippen morgen, ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen..

14. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    nog even een update na het CB-bezoek
    was inderdaad wild vlees in haar naveltje, is nu aangestipt met zilvernitraat en zou zo moeten gaan opdrogen

15. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Dus toch :)
    nou ze hebben het gisteren nog een keer aangestipt bij mijn dochtertje want het was nog niet helemaal weg. nu heeft ze er te veel op gedaan want dr naveltje is helemaal rood en lijkt ontstoken. De arts heeft er naar gekeken en moet het nu in de gaten houden.

Deel Deze Pagina