'Spelen' met baby van 2.5 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babystew, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Onze dochter is nu gecorrigeerd 2.5 maand en ik ben af en toe een beetje inspiratieloos wat betreft het 'spelen' met haar. Speelgoed is nog niet echt interessant, dat begint nu net een klein beetje meer te komen. Ze ligt een tijdje in de box, te kijken naar haar muziekmobiel, maar dat vindt ze maar even leuk. In de wipstoel vindt ze ook wel leuk voor eventjes, er hangt dan zo'n boog met knuffeltjes eraan boven haar. Maar na 10 minuten heeft ze dat ook wel gezien.
    Natuurlijk praat ik tegen haar en neem ik haar mee op de arm. Ook dans ik met haar op muziek, doe haar in bad, ga met haar wandelen. Knuffelen en kusjes geven.

Maar soms ligt ze klaarwakker naar me te staren en dan denk ik "ja en nu??" Heb dan totaal geen inspiratie meer. Telkens maar blijven kletsen met een babystem hou ik trouwens ook niet heel lang vol. Erg vermoeiend vind ik dat eigenlijk :) Dus regelmatig gapen we elkaar met grote ogen aan.

Heeft er iemand nog tips voor leuke spelletjes of iets wat ik met haar kan doen op deze leeftijd? Iets wat ze al kan?
    En wat deden jullie op deze leeftijd veel met jullie kindjes?

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Gewoon af en toe je eigen ding doen. En je kleintje gewoon eventjes in de box laten liggen, zonder dat ze door van alles en nog wat geëntertaind moet worden.

3. Babystew

Ik ben haar echt niet de hele dag aan het entertainen, maar zoals je kunt lezen is ze de box na een tijdje zat.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik vind dat je al heel wat doet hoor!!
    Hier doe ik ongeveer hetzelfde. Soms ga ik op de bank zitten met mijn voeten op de tafel en mijn knieen omhoog (hoop dat je het zo begrijpt) en dan zet ik hem met zijn rug tegen mijn benen aan.
    Verder wandelen we veel. Echt spelen met speelgoed doe ik hier ook nog niet. Ik heb wel een speelkleed met muziekjes en speeltjes, dat vind hij wel leuk!
    Maar meestal heb ik niet zoveel tijd! Het voeden enz duurt ongeveer 30 minuten en na max. 1,5 uur moet hij toch wel weer naar bed!

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Kletsen met een babystem zou ik sowieso niet doen ;)
    Tenminste... ik heb hier altijd op een gewone toon gepraat, hooguit iets zachter.

Verder vind ik ook dat je al echt lekker veel dingen onderneemt! Favoriet hier was kijken kijken kijken, dat vindt ze nog steeds te gek. Wij wandelden dus veel, als het slecht weer was dan ging ik met haar voor het raam staan, dan keek ze naar de bomen of ik deed een rondje door het huis, vertelde haar wat er op de foto's te zien was, dat soort dingetjes.

Begint ze al dingetjes te pakken? Hier waren rammelaars ook favoriet, we hadden er een van een speelboog afgesloopt en daar speelt ze nog steeds graag mee!

6. Babystew

Ik doe juist heel graag mijn eigen ding hoor, ben echt niet zo'n type die haar kind niet met rust laat zodra het wakker is. Laat dat even duidelijk zijn :p

@heppiedepeppie: Ik snap wat je bedoelt, zo zat ik ook vaak (ook flesjes gaf ik zo) maar het 'past' niet meer zeg maar :p
    Onze dochter slaapt niet zo heel veel overdag, ze slaapt 's nachts altijd vrij lang door en is overdag best lang wakker. Probeer haar regelmatig in bed te stoppen maar als ze niet moe is wil ze dat echt niet.

@NooNoo: Ik wist niet goed hoe ik dat moest verwoorden haha, ik bedoel dat je tegen een baby toch altijd met een hogere stem praat. Niet dat ik 'goegoebaba' ofzo zeg :p
    Dingetjes laten zien is wel een leuk idee ja, toen het sneeuwde stond ik ook voor het raam met haar. Speeltjes pakken doet ze nog niet, ik betrapte haar er vanochtend voor het eerst op dat ze er een beetje tegenaan slaat nu.

7. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Ik zou gewoon lekker met je eigen stem tegen haar praten. Als ze rustig in haar stoeltje zit en jij wat anders doet, kun je misschien gewoon hardop blijven praten. Bv; "zo, even koffie zetten...", dat soort dingen.

Wat Stijn heel leuk vond is dingetje pakken en ik had een boxspiraal over de box heengespannen zodat hij eronder lag, erbij kon en tegenaan kon slaan en pakken (heb je ook speciale dingen voor, maar dit ging ook prima)

Ik haalde ook wel wat inspiratie uit het Oei ik groei boek, daar staan spelletjes in omschreven die passen bij de ontwikkelingsfase van je kindje(misschien dat 't ook wel op de site staat?)

Veel plezier met je meisje!

8. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Liedjes zingen voor haar.

Verder vind ik dat je genoeg doet hoor !

9. Onje

Onje Niet meer actief

Mijn zoon zijn motto is slapen doen wij 's nachts dus overdag is hij vanaf 11 uur tot ongveer 6 uur wakker! Pfff Ik zet hem vaak in zijn wipstoel op het aanrecht als ik aan het koken ben. Vind hij reuze interessant, ik heb drie ramen in mijn keuken dus het is lekker licht en hij zit er dichtbij 1 van de 3 daar kan hij lekker doorheen kijken.
    Ondertussen vertel ik hem wat ik aan het doen ben.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wippertje
    Box
    Speelkleed met babygym op de grond
    Kletsen
    Wandelen

Dat zijn hier ook de activiteiten.

Stijn is overdag overwegend beneden en ligt/zit soms ook gewoon wat om zich heen te kijken, zolang hij het niet op het brullen zet zal ie zich wel vermaken denk ik. Ik vertel ook altijd waar ik mee bezig ben, als ik uit z'n zichtveld ben en ik zeg niks dan wil ie wel ff een kreetje geven en als ik dan zeg 'mama moet ff plassen, ben zo terug' is het goed :D

11. Babystew

@handbalster: Dat is een goeie, ik heb dat boek zelfs hier in de kast staan! Zal daar wel eens eventjes in kijken. Dat soort dingetjes bedoel ik ook, spelletjes die een beetje op de ontwikkeling gericht zijn. Bedankt voor de tip!

Koken vind ik een beetje eng met haar erbij, de wipstoel past ook niet op het aanrecht. Maar rond die tijd is mijn vriend thuis en ze slaapt dan vaak ook, dus heb dan meestal mijn handen wel vrij.

Deel Deze Pagina