Hallo allemaal. Ik heb gister gehoord dat ik voor de tweede keer een miskraam heb gehad... Dacht dat het geen tweede keer zou gebeuren, ik dacht; zo cru kan het leven toch niet zijn!? Maar helaas... Voel me op zich wel beter dan de eerste keer. Toen wilde het kindje na 3 weken nog niet komen en heb ik uiteindelijk een curettage gehad en nu was het weefsel al bijna weg, wees de echo gister uit. Maar goed, ik vraag me af of iemand van jullie is begonnen met testen in het ziekenhuis of gewoon een goede derde zwangerschap heeft gehad, zonder dat er wat onderzocht is!? Groetjes Pasjuh.
Beste Pasjuh, Ik heb in 2010 miskramen gehad. Ben niet gecurreteerd.Na deze 2 miskramen werd ons aangeboden om verschillende onderzoeken in gang te zetten zoals een chromosomen onderzoek en allerlei kleine onderzoekjes. Dit hebben wij gedaan. Maar tijdens het wachten op de uitslagen van de onderzoeken ben ik opnieuw zwanger geraakt. Al snel daarna kregen we ook de uitslagen en ze hebben niks kunnen vinden wat niet goed zou zijn en waardoor de miskramen zouden komen. Kortom ze beschrijven het bij mij als pure pech. Inmiddels dus al weer ruim 36 weken zwanger. Ik zou als ik jou was gewoon onderzoeken aanvragen, ze kunnen het maar bekeken hebben. Ik hoop dat je gauw een plakbaby in je buik hebt. Liefs Sannie
Hey Sannie. Wat fijn dat je reageert en dat het bij jullie nu goed gaat! Op dat soort berichten zat ik te wachten Denk ook wel dat we bloed gaan laten prikken hoor, denk dat ze daarmee beginnen toch? En dan ondertussen maar gewoon blijven klussen vol goede moed, maar dan wel al duimend Je hoopt natuurlijk dat het gewoon pure pech is, maar het kan nooit kwaad om dingen uit te sluiten! Jij veel succes de komende weken en dan lekker genieten van een mooie baby! Groetjes Pasjuh.
ikke, 2x fout gegaan 1e keer een MA bij 15,5wk en 2e keer al na 5,5wk En nu... zie banner Mijn vriendinnetje ook eerst 2 mk's en de 3e een goede zwangerschap! Dus laat je niet ontmoedigen...Sterkte en snel weer succes gewenst
Ik ook. MA op 8 weken en MK op 5 weken. Geen testen gedaan en nu 13 weken zwanger en alles lijkt goed te gaan.
Ik heb in april (mk) en juli (vmk) van 2010 miskramen gehad. Toen ik in november/december weer zwanger was dacht ik....2x mis....dat gaat geen 3e keer gebeuren. Maar op 30-12 helaas gecuretteerd (vruchtje was maar tot 5,5 wk gegroeid, ik was inmiddels al 12 weken). Toen zijn de onderzoeken begonnen....we hebben laten testen op bloedstolling, chromosomen en iets met dna volgens mij. Er kwam uit dat iets van 'lupus' niet helemaal goed was. Dat heeft te maken met de bloedstolling. Volgende week krijg ik de definitieve uitslag. Tot mijn grote verbazing ben ik nu weer zwanger, maar heb op dezelfde dag van de (knalgoede) test een bloeding gehad tijdens het sporten. Nu al 2 dagen niks. Echo was volgens de gyn niet echt gunstig, bloedwaardes waren goed. Weer stom wachten op wat evt komen gaat. Erg in spanning en denk bij elk klein dingetje in m'n buik....nu gaat het gebeuren... Volgens mij kan het geen kwaad om met onderzoeken te beginnen. Dan heb je dat gewoon al gehad, heb je daar zekerheid over. Ik hoop niet dat ik al te negatief over kom, en ik hoop uiteraard dat jouw 3e zwangerschap gewoon helemaal perfect verloopt!
Allemaal erg bedankt voor de reacties tot dusver! Anne, wat vreselijk voor je zeg! Hoe kom je het iedere keer weer door? Ik vroeg zelf om reacties he, dus ook jouw eerlijke reactie is fijn hoor! De eerste keer denk je nog, dit kan iedereen gebeuren. Maar bij een tweede keer lijkt het al bijna geen toeval meer, laat staan bij een derde keer... Het doet emotioneel ook zoveel met je he, het afwachten maar steeds weer of het gelukt is en dan nog weer of het blijft plakken! Ik wens jou veel sterkte met alles en ook met de uitslag! Hopelijk wordt je goed geholpen en heb je snel een mooie plakbaby in je buik! Groetjes Pasjuh.