Ik heb eigelijk helemaal geen rust uur genomen om zo maar te zeggen.. in bed liggen altans kon ik gewoon niet en heb ik zeker ook niet gedaan... de kraamhulp zei ook zoiets heb ik nog nooit mee gemaak na een pittige zware bevalling.. sorry zei ik kan er niets aan doen maar voel me goed en prettig dus waarom zou ik... ik had wel 1 regel gemaak voor bezoekers vanaf 12 uur tot 4 uur ben je welkom mensen van buiten mij woonplaats zijn vanaf 10 uur welkom ivm lange reistijden... maar de kleine lig smiddags wel op bed en dat vonden ze ook geen probleem...
Ik heb het door omstandigheden helemaal niet gedaan. Kan met eerlijkheid zeggen dat ik sinds ik uberhaupt zwanger was nog nooit ook maar 1 minuut overdag heb (kunnen) slapen. Maar of het aan te raden is... ach het gaat goed met me, maar het is niet mijn eigen keuze geweest.
Ik heb ook geen tel gerust, niet geslapen of liggen op de bank/bed. De hele tijd bezig geweest! Heerlijk rommelen en tutten met de baby. De kraamhulp en man werden er wel eens moe van haha. Maar ja, ik voelde me goed, dus dan kan ik echt niet liggen! Het is dus maar net hoe je je voelt.
Vorige keer 1 week gerust en daarna vrij snel mijn leven weer opgepakt, dit keer komt er niet veel van rusten met een dochter van 3 erbij daar heb ik me al op ingesteld.
Mijn moeder is de eerste maand na de geboorte van de tweede elke dag tussen de middag gekomen om op te passen zodat ik kon gaan slapen als de oudste ook sliep. Zij paste dan op de baby. Was echt wel nodig want de eerste maand heb ik 's nachts maar weinig kunnen slapen door al het gespook van de jongste. Na een maand ging dat beter en toen ben ik er ook mee gestopt. Maar de eerste maand had ik het echt nodig om even overdag 1 of 2 uurtjes te slapen.
De eerste 3 dagen heb ik wel wat op bed gelegen maar alleen als de kleine ook op bed lag. Daarna wilde ik het allemaal zelf doen. Als we een levendig nachtje hebben gehad dan probeerde ik soms overdag ook een dutje te doen als de kleine ging slapen. En als ik heel eerlijk ben probeer ik dat soms nog zal wel afkicken worden als ik zo weer moet gaan werken
toen de kraamverzorgster er was ben ik wel plat gegaan (bij lydia), daarna heel af en toe nog als ik me echt moe voelde en wim voor daniel kon zorgen. Bij daniel had ik sochtends rustuur tot een uurtje of half 11 hij kreeg eerste voeding rond 6/7 u en sliep dan gelijk weer dus ik ook En dan soms smiddgas nog van 3 tot 4 als daniel ff sliep, maar die deed dat niet veel overdag. Toen wel ks gehad waardoor ik alles wel op slakketempo deed
Heb nog geen kind op de wereld gezet, maar ik denk dat je idd naar je eigen lichaam moet luisteren, als jij behoefte hebt aan een wandelingetje, dan maak je die toch lekker? dat heet ontspanning, en naar mijn mening is dat ook rusten Als ik gestresst ben en ik ga met de hond wandelen, voel ik me bij thuiskomst al weer een heel stuk beter, nou dat zegt genoeg lijkt mij
Ik wilde ook niet naar bed. Deed dat ook niet. Soms ff op de iPad internetshoppen in bed (winkelen gaat gewoon door ). Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Het belangrijkste is inderdaad dat je goed naar je lichaam luistert. Iedere bevalling is weer anders en dat voel je vanzelf wel aan. Ik had juist echt eventjes mijn slaap nodig overdag. Nu had ik wel veel bloed verloren. Ik had ijzer tekort waardoor ik echt geen energie had, zelfs douchen maakt me al doodop. Ik hoop dat ik dat nu niet zal hebben, zou ik erg zielig voor ons zoontje vinden. Maar goed, dat heb je natuurlijk niet zelf in de hand.