hoe lang samen bij eerste zwangerschap of besluit ervoor te gaan..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mendie, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    hi meiden,

ik vroeg me af hoe lang jullie samen waren met jullie mannetje toen jullie voor t eerst zwanger raakten? of eigenlijk toen jullie besloten ervoor te gaan.

ik zelf ben pas een klein jaartje samen met mijn vriend, maar ik ken m al 5 jaar en we wonen zelfs al 9 maanden samen.

sommige mensen vinden dat misschien allemaal erg snel, maar als t goed voelt, voelt t goed :D

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Wij waren bijna 3 jaar samen toen we besloten de pil te laten staan. We wilden eerst ons huis op orde hebben en geld achteruit hebben liggen. Ik ken hem ookal enkele jaren langer.

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wij kenden elkaar al 12 jaar, waarvan we 9 jaar samenwoonden.

4. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ja mijn vriend is bij mij ingetrokken, is van alkmaar naar den haag gekomen. mijn huisje heeft genoeg ruimte en alles is verder tiptop in orde in elk opzicht, dus wij zagen geen reden om nog te wachten.
    nogmaals, ik snap dat mensen dat erg snel kunnen vinden, maar daarom mijn vraag hier. ben gewoon erg benieuwd hoe t bij andere stellen is gegaan :D

5. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Wij waren 1 jaar samen toen we besloten met de pil te stoppen. Ik moest al sowieso eerst overstappen op insuline, inmiddels zijn we al in ronde 20.

@ MyPrecious: gezien jou pendel is dit een hele spannende maand.

Wat zijn de ervaringen met pendelen?

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Elkaar leren kennen in juli 2004 en in november 2004 een relatie gekregen. na een jaar een huis gaan zoeken en samen gaan wonen in in junloi 2006 was ik zwanger van de 1e, we kende elkaar dus 2 jaar, maar hadden ruim 1,5 jaar een relatie.

7. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Wij zitten nog in de onderhandelingsfase omtrent wanneer we precies stoppen met de pil, maar zeker is dat we hier binnen een paar maanden aan gaan beginnen.

We kregen een relatie toen ik 18 was. Gingen trouwen en kochtten een huis toen ik 22 was en ben nu 24. 6 jaar totaal dus.

Vind het voor voor iedereen verschillend of je nu lang genoeg bij elkaar bent of niet. Ligt gewoon aan je relatie zelf. Wij hadden het na een paar maanden al over trouwen en kinderen krijgen (natuurlijk niet op korte termijn, maar om aan te geven dat dit geen 'eng' onderwerp was) en andere stellen hebben een relatie waarbij het lang leve de lol is. Denk wel dat je elkaar beter leert kennen naarmate je langer samen bent. Bij ons is dit tenminste wel zo.

8. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ja daar ben ik t zeker mee eens, alleen kenden wij elkaar al heel erg goed toen wij een relatie kregen. natuurlijk niet op relatievlak , maar nu na 9 maanden samen gewoond te hebben, denk ik wel dat ik m erg goed ken. nee idd misschien nog niet zo goed als dat we al jaaaaaren samen zouden zijn, maar ik denk dat de basis meer dan goed is.
    we hebben alle 2 best wel wat relaties gehad en weten wat we wel en niet zoeken in iemand en hebben dat bij elkaar gevonden.
    dat lang leve de lol is nog steeds leuk, maar dan een heel stuk minder en gewoon lekker saampies.

9. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Het pendelen brengt me wel hoop hoor, maar vorige maand stonden er ook 2. Dus aan 1 kant zegt het ook echt niets. Een pendel kan best een x gelijk krijgen, maar ik pin me er niet op vast ;) .

En zo zie je maar al was je 1 jaar samen dan is je relatie nog heel sterk want 20 rondes verder dat doet wel wat met je relatie. Tenminste de MMM maakt ons samen sterker en wanneer je relatie niet goed is maakt het je ook niet sterker.

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wij waren 1 jaar en 10 maanden samen toen de anticonceptie de deur uit ging, en 1 jaar en 11 maanden samen toen ik zwanger raakte:).

We woonden wel al vanaf dag 1 samen. Nu zijn we bijna 4 jaar samen en verwachten over een week of 7 ukje nummer 2.

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik ken mijn vriend pas sinds vorig jaar april. We zijn samen gaan wonen vorig jaar kerst en in maart was ik zwanger. Meid, als het goed voelt, dan voelt het goed. Niks aantrekken van wat anderen ervan vinden!!

12. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Mijn vriend en ik waren 1 jaar en bijna 3 maanden samen toen we besloten voor een kindje te gaan en toen woonden we een dik half jaar samen. En daarvoor woonde hij al nadat we een maand wat hadden al bij mijn ouders en mij in.

En zoals mendie ook al zei, sommige zullen het vroeg vinden, maar als het goed voelt, voelt het goed. bovendien zegt het niks of je lang of kort bij elkaar bent, want ook huwelijken van bijna 30 jaar lopen stuk. We hebben beiden werk en een huisje met meerdere slaapkamers en ons gevoel zit ook goed, dus we vinden dat we er klaar voor zijn. Vooral ook omdat we weten hoe lang het kan duren voordat je daadwerkelijk zwanger bent.

Liefs

13. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hadden 2 en 1/2 jaar een relatie toen de anti-conceptie de deur uitging. Daarvoor kende we elkaar niet het was meteen liefde op het eerste gezicht :D. Na een paar maanden zijn we al samen gaan wonen. Veel mensen vonden dit ook snel, maar ik wist vanaf dag 1 dat hij het was.

Inmiddels zijn we alweer een paar jaar verder met zwanger worden (zwanger blijven in ons geval). We hebben nog steeds geen kindje, maar weet wel dat mijn gevoel van de eerste dag 100% juist was.

Je moet andere mensen lekker laten praten, want jullie zijn de enige die weten of jullie er klaar voor zijn. Als je alles op een rijtje hebt en het gevoel is meer dan juist, is dat het enige wat telt!

14. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    wij zijn vorig jaar oktober 'begonnen' en waren toen 3,5 jar samen. Nu inmiddels 4,5 jaar.....

15. Net zoals Trees zegt, van je eigen gevoel uitgaan en anderen laten praten. Ook al ben je net samen of al wat langer, je voelt zelf wanneer je er klaar voor bent

Toen mijn vriend en ik 8 jaar samen waren, ging de pil de prullenbak in. Inmiddels ruim 20 weken zwanger.

16. zus01

zus01 Niet meer actief

Na 5.5 jaar samen (waarvan in september 1 jaar getrouwd te zijn), hebben we ongeveer 4 maanden geleden de knoop doorgehakt. Dat had nog wat voeten in aarde: aangezien wij allebei overtuigd kinderloos wilde blijven...Maar niets is zo veranderlijk als de mens ;)!

17. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik was 6 maanden bij mijn man (toen nog vriend) toen ik zwanger werd (geplant) na 9 maanden relatie zijn we getrouwd.

We woonden op het moment van zwanger raken net 5 maanden samen.

Nu bezig voor nummer 2 en in september 3 jaar getrouwd

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wij waren 8 jaar samen toen de eerste geboren is, dus 7 jaar toen ik de pil weggooide. Ik ben ten huwelijk gevraagd toen we 6 jaar samen waren en toen hebben we besloten net voor de bruiloft het jaar erop te gaan proberen voor een kindje.
    nu 9 jaar samen en 2e op komst

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    We zijn bewust (en dus gepland) van een van onze alle eerste keren dat we samen vreeen zwanger geworden, ik had hem gevonden en wist het gewoon meteen, dus we hadden dik 1 maand een relatie en toen hebben we voor het eerst samen gevreeen en ben meteen zwanger geworden, de tweede ben ik ook in 1 ronde zwanger geworden, we zijn oktober dit jaar pas 3 jaar bijelkaar met 2 kindjes en waren van het weekend 1 jaar getrouwd, soms weet je het gewoon meteen en dan moet je ervoor gaan...en uit een magische eerste keer samen komt dan een wondertje!

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben nu bijna 7 maanden samen met mijn vriend, en zijn nu in ronde 1! we wonen nu bijna 2 maanden samen.

Deel Deze Pagina