hoe lang samen bij eerste zwangerschap of besluit ervoor te gaan..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mendie, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    #61 Mizzy1982, 26 aug 2009
    Laatst bewerkt: 26 aug 2009
    Mn eerste man leerde ik kennen in 2000, ik was toen 18 en na ruim een jaar, mijn tante was zwanger kreeg ik zulke kriebels. Maar we woonden nog beide thuis, ik had nog een studie maar het maakte me niets uit. Voor mijn gevoel kun je overal een kindje krijgen. Januari 2002 testte ik zwanger, in oktober 2001 had ik de laatste pil geslikt. Justin werd op 3 oktober geboren met een keizersnede. In Juni 2003 teste ik zwanger van Colin die werd 1 maart 2004 geboren endaarna raakte ik in een postpartumdepressie, therapie gehad maar huwlijk was naar de knoppen.

Eind 2004, een week nadat ik was gedumpt door mn ex, leerde ik mn huidige schatje kennen. In Juni 2005 gingen we samenwonen en we wilden heel graag samen een kindje. November 2005 was ik zwanger, maar de dag dat ik zwanger teste kreeg ik savonds vreselijk veel bloed/stolsel verlies en na onderzoek bleek het om een miskraam te gaan. het was dan wel heel pril maar wat deed dat pijn in mn hart. Daarna weer aan de prikpil gegaan, op 16 februari met eigen bday (2008) teste ik zwanger, ontdanks de prikpil....4 dagen later ging het mis. weer een miskraam.
    Juli 2008 was ik weer zwanger...dit maal in totaal 9 weken, inwendige echo gehad alles was goed...3 dagen erna overleed het "kindje" en dus weeer een miskraam! we waren echt kapot. Eind november hetzelfde verhaal een beetje, we hadden het op echo gezien en 1 week voor kerst ging het mis, dat was dus een vreselijke kerst voor mij. Toen heb ik het spiraaltje laten zetten, ik was op kon niet meer.

In mei dit jaar geopereerd, gastric bypass om echt af te vallen! Nu is er 52.8 kg af in totaal, voel me fitter, energieker...en sinds een dikke maand hebben we weer kriebels. En besloten dat als ik straks op mn streef ben en stabiel ben om dan proberen te zwanger worden. Kinderen hoor je niet te plannen maar nu een kindje krijgen is gevaarlijk vanwege de afvalstoffen van het vele afvallen. En na 4 miskramen durf ik dat nu niet aan

2. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Toen wij besloten om de pil te laten liggen waren we ruim 3,5 jaar samen waarvan we al 2,5 jaar samenwonen en 1 jaar getrouwd waren.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij zijn bijna 4 jaar samen, waarvan 2 jaar getrouwd en daarvoor een jaar samen bij zijn ouders gewoond. Vorig jaar oktober besloten we er voor te gaan, in ronde 8 (mei) was het raak en zijn we zwanger van onze 1e.

4. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Wij zijn nu 6 jaar samen maar wonen 3 jaar samen en besloten vorig jaar (na 5 jaren samenzijn dus) om voor een kindje te gaan.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij waren 3 jaar samen, en woonden meer dan anderhalf jaar samen toen we de Mirena lieten weghalen. Wij kennen elkaar ook al veel langer dan dat we samen zijn. Hij had me toen ook al ten huwelijk gevraagd (we trouwen volgende week, en ben dan 4 maanden zwanger!). Het was al heel snel raak, ben maar twee keer ongesteld geweest, na 6 jaar zonder ongi :)

Ik ben wel blij dat we veel tijd ook echt samen hebben gehad. Vrienden van mij waren per ongeluk heeeel snel zwanger en waren maar een jaar samen toen ze al moest bevallen. Die zijn nog niet eens samen op vakantie geweest en moesten bij het samen gaan wonen meteen een kinderkamer inrichten. Allemaal goed gegaan, maar het is af en toe wel moeilijk voor ze.

6. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hallo
    Mijn vriend en ik zijn 4 en half jaar samen, waarvan we 2 jaar samenwonen. Deze maand hebben we voor het eerst de pil laten staan.
    groeten Suzanne

7. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ja ik wilde ook sowieso samen op vakantie zijn geweest dus dat hebben we dit jaar ook gedaan en met valentijnsdag 2010 zitten we in new york :D
    verder zijn we al heel vaak een paar dagen weg geweest samen. was voor mij echt wel iets wat ik wilde, voordat we hopelijk snel met zn 3en zijn

8. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wij waren 9 maanden samen toen we ervoor gingen en dus 1,5 jaar samen toen Demi werd geboren. Inmiddels is de tweede onderweg :D

9. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    wij zijn nu 7,5 jaar samen waarvan 1 jaar getrouwd en 2,5 jaar samenwonend.

we zijn bezig met kopen van nieuwbouwwoning en als we volgend jaar de sleutel krijgen ga ik stoppen met de pil (maar ik denk al eerder) als het kindje maar komt wanneer ik in het huis zit, dus kan 9 maanden van tevoren al stoppen met de pil :) als het later wordt is het niet erg, maar eerder kan even niet

10. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij waren 10 jaar samen waarvan 7 jaar samen wonend (toen 1 jaar getrouwd).
    Nu zijn we 2 jaar verder en gaan we voor nr. 2

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    We waren 10 jaar samen waarvan 3 1/2 jaar getrouwd. Nu zijn we al weer bijna een jaar aan het 'oefenen'.

12. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Wij zijn zeven jaar samen waarvan vier jaar samenwonend.
    Bij 6 jaar samen besloten om met de pil te stoppen en gister (bij 7 jaar) ten huwelijk gevraagd!!! Helaas nog geen zwangerschap, maar wel een huwelijk in het vooruitzicht! Ik heb er zin in!

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Een half jaar...we hadden wel een kinderwens voor de nabije toekomst, maar toen mij door de gyn was verteld, dat ik toch geen eisprongen heb, hebben we de anti-conceptie ook gelaten. Ik kon toch niet zwanger worden. En tja...prompt werd ik dat wel.

Nu zijn we ook niet de jongsten meer: ik word 38 in oktober en hij is 41, dus we zijn er alleen maar heeeeeeel blij mee. Ook al is het wel snel gegaan...

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn vriend en ik waren 4 jaar bij elkaar toen we aan kinderen gingen denken. Toen Yelena er eenmaal was, waren we 5 jaar bij elkaar. Waarvan 2 samenwonend overigens.

15. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Even kijken hoor. We hebben elkaar leren kennen op 12 januari 2008, wat gekregen op 27 januari 2008, gaan samenwonen op 1 mei 2008, met de pil gestopt in januari 2009 en getrouwd in juni 2009. We waren dus een jaar samen toen de pil de deur uit ging en woonden toen 8 maanden samen :).

16. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Gefeliciteerd meid!!!

Mijn vriend en ik zijn nu ruim 6 jaar samen en bij ruim 5 jaar vroeg hij aan mij of ik wou stoppen met de pil via een kinderwagen bedeltje van pandora :D
    Helaas nog niet zwanger :(, maar we klussen maar gewoon verder ;)

17. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    3,5jaar toen zwanger raakten als aan ons lag was eerder hebeurd maar ja dat ligt niet in eigen handen.als miss princess word geboren zitten we op 4 jaar en 3 maanden

18. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Na een mislukt huwelijk ben ik mijn huidige vriend in september 2008 tegen gekomen. Begin november zijn we een koppel geworden.
    Na twee weken kwam hij met zijn tandenborstel bij mij thuis en voor ik het wist lagen al zijn kleren er... :D
    We wonen dus reeds 9 en 1/2 maand samen.
    Begin juli de pil overboord gegooid.
    Misschien snel, maar zoals ik hier reeds eerder gehoord: we zijn allebei een stukje ouder en hebben reeds relaties achter de rug zodat we weten waar een goede relatie uit bestaat.

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    wij zijn 7 jaar bij elkaar en eind 2006 hebben we besloten om ervoor te gaan, 1e zwangerschap werd een mk en de 2e...tja kijk maar naar mijn banner...
    probeer mannetje nu zover te krijgen om voor een 2e kindje te gaan

20. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hoi
    Waren waren 9 jaar samen waarvan we er 7 van samenwoonden. Onze boy is nu 8 maand oud

Deel Deze Pagina