Hej iedereen, Dl is nu 19 maanden en wil thuis altijd zonder pamper lopen. Ook in de creche wil ze samen met de andere kindjes op het potje. We laten haar thuis af en toe een uurtje zonder pamper lopen. Als ze per ongeluk zonder pamper plast, stopt ze zodra ze de pipi voelt en plast dan verder op haar potje. Zou ze al klaar zijn om te leren op het potje te gaan? Schoonfamilie zegt van niet ge starten voor dl 2jaar is. Mijn familie zegt dat we allemaal rond de 19 maanden op het potje leerden gaan.
Hier ook sinds gisteren! Ze roept poepen maar bedoeld plassen en al 2x nadat ze dat zei plaste ze ook echt. 1x op wc met verkleiner en 1 x op het potje
Ze zegt nog niet dat ze moet pipie of kaka doen. Ze vraagt enkel om haar broek en pamper uit te doen en rent dan in haar blote poep rond. Ook wil ze dan pp haar potje zitten en moet ik voorlezen uit dikkie dik.
Onze dochter is 21 maanden en geeft nog weinig tekenen. Ze vindt het wel leuk om bij de wc te kijken als ik ga plassen en ik leg dan uit wat ik doe. Ze komt altijd kijken als ik ga, is dat ook al een signaal? Ik denk zeker bij jouw dochter dat je moet doorgaan met oefenen, volgens mij zijn dit duidelijke tekenen.
Ik heb het boekje zindelijk maken is kinderspel en daarin staat juist spelenderwijs beginnen. Op potje zetten en dan boekje lezen, beginnen met voor en na het slapen. Eventueel even op het potje voor de tv.
@nathalie2012 dl komt hier al een maand of 4 meekijken als we naar het toilet gaan dus zo is het hier ook begonnen @franni82 dat boekje heb ik inderdaad ook, ik ga het nog eens rustig lezen. Na het eten vroeg dl weer om broek en pamper uit te doen. Na 15 min kwam ze teken doen dat ze pipi moest doen en hebben we een 10 minuutjes bij haar potje zitten spelen. Toen heeft ze een beetje voor het potje geplast, toen we zeiden DL pipi! Stopt ze met plassen en plaste ze verder op haar potje
Oh wat goed om te horen dat dat de eerste tekenen zijn, ik moet er dus vooral mee doorgaan haar te laten kijken Soms doe ik de deur op slot als ik even rustig wil zitten voor een grote boodschap of als ik ongesteld ben
Doe ik ook hoor. Met een groot huilconcert aan de deur tot gevolglaar af en toe wil ik toch een beeeetje privacy