zachte ontlasting

Discussion in 'Baby en dreumes' started by April1, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Hallo, ik heb een zoon van ruim 20 maanden. Hij eet goed (brood, fruit, avondeten). Verder drinkt hij ook prima. (water, verdunde sap) Melk drinkt hij niet, dus krijgt hij yoghurt, vindt hij heerlijk. Het is een grote knul die lekker meegroeit met de bovenste lijn van de groeicurve.;) Kortom een heerlijk kind wat het prima doet.

Nu vraag ik mij alleen af of het 'normaal' is, dat hij nog steeds wat zachtere ontlasting heeft, geen drolletjes zeg maar. Soms is het wel wat steviger van structuur, maar over het algemeen is het vrij zacht, niet dun en waterig, maar zacht.
    Waarschijnlijk is het het volkomen normaal, maar ik vroeg me dus af of dit bij de meeste kleintjes zo is.

2. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ooh mijn zoon heeft ook zachte ontlasting, heel normaal denk ik. Als hij banaan heeft gehad is het harder maar bij mijn zoon is het altijd zacht. Ik denk dat heel normaal is :D

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik denk ook dat het heel normaal is, bij ieder kindje is het anders, bij mijn dochtertje is het heel onregelmatig, dan hard, dan zacht, dan verstopping, dan diarree maar dat hoort bij d´r.
    net zoals het waarschijnlijk bij jouw kindje hoort dat hij altijd dezelfde soort ontlasting heeft, ik zou me eerder afvragen of het wel goed was bij constante verstopping of diarree.

4. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Het zal inderdaad normaal zijn. Geen last van diarree of verstopping, dus niks zorgwekkends. Zo we kunnen weer met een gerust hart verder de luiers verschonen.;):D

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Volgens mij hoort het zacht te zijn...juist als het echt hard is is het niet goed (bij volwassenen ook niet)
    Wij hebben met Finn getobt met zijn ontlasting door zn KMA en de KA vertelde dat het nu juist goed is (en dat is dus zacht...maar niet vloeibaar..haha!)

6. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Wat is kma? (oh koemelkallergie zeker?) Inderdaad, te harde ontlasting is niet goed.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Koemelkallergie ja..sorry...hihi...
    Gaat automatisch dat ik het afkort!

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick heeft dit ook nog af en toe. De arts bij het CB gaf aan dat het meestal steviger/vaster wordt als ze zindelijk worden. Dan houden ze het vaak wat langer op en wordt er meer vocht ontrokken uit de ontlasting.

Klopt ook wel aardig, Rick is nog niet zindelijk, maar voor z'n ontlasting lijkt het er al aardig op want hij doet vrijwel alles op de wc: en idd wel vaker drolletjes.

Zolang het niet extreem dun en vaak is, is er dus niks aan de hand.

Share This Page