Ben daar even benieuwd naar. Mijn zoontje sliep tot 2 maanden terug nog 2x 2 uur per dag + 12 uur snachts, maar nu heeft hij nog maar 1 middagslaapje (wat op zich normaal is) maar slaapt dan maar 1-1,5uur. snachts nog wel gewoon van 19.00-7.00 aan het eind van de middag is hij wel moe en vervelend, maar ik kan hem niet om 5 uur nog op bed leggen. Soms ben ik bang dat als de tweede geboren wordt (in de zomer) dat hij dan helemaal niet meer slaapt overdag. of zou dat wel meevallen?
Hier een dreumes van bijna 1 1/2. Hier slaapt ze 1 keer overdag en dan zo'n 1 1/2 tot 2 uur. De nachten slaapt ze nog niet echt goed, maar ze slaapt meestal zo'n 10 a 11 uur alleen wordt ze tussendoor nog wel bijna elke nacht wakker.
Hier dus precies hetzelfde!! Mijn zoon en dochter willen niet meer 2x slapen overdag, en slapen maar een uurtje per dag, met het resultaat dat mijn zoontje tijdens het avondeten al helemaal gesloopt is. Wij zijn nu ook op zoek naar een fijn ritme voor hem. In de zomer is hij al (bijna) 2, sommige kindjes hebben dan inderdaad geen slaapje meer overdag. het is dan niet anders denk ik. Ik zie mijn kindjes ook niet nog 2uur tussen de middag slapen over een half jaar.
in de middag een uurtje en snachts z'n 10 tot 12 uur. dochter sliep met 1,5 jaar al niet meer overdag
in de middag verschilt het van een uurtje tot 3uurtjes s' avonds om 7uur naar bed en vaak slaapt ze door tot 8uur s' ochtends en soms moet ik haar dan nog wakker maken.
Mijn zoontje slaapt alweer een paar maanden nog 1x per dag 11/2-2 uur. En van 19.30 tot 7.00 uur. Al wordt hij 's nachts wel 1 of 2 keer wakker. Toen hij net van 2 naar 1 slaapje gegaan was overdag. Was hij ook zo moe aan het eind van de middag. Ik bracht hem wel naar bed en in plaats van slapen lag hij hele verhalen te vertellen tegen zijn knuffel en ik had er een knuffel in liggen waar een rammelaar in zat. Daar was hij ook druk mee. Soms viel hij toch eventjes in slap. Na een half uurtje, 3 kwartier was hij klaar en wilde weer uit bed. Dan was hij weer veel beter van humeur en redde het tot het bedtijd was.
Liam is 21 maand en slaapt sinds 17 maand van half 7 tot 7 uur en overdag van half 1 tot ongeveer half 3. Per kindje is het verschillend wanneer ze geen slaap meer overdag nodig hebben. liefsz
Mijn zoontje sliep eerst 2 keer 1,5 uur. Dat ging over in 1 keer 1,5 uur. Maar na zo'n 3 maand werd dat middagslaapje toch steeds iets langer. Tot zo'n 2,5 uur. Soms 3 als hij 's nachts iets minder had geslapen. Dus het middagslaapje kan ook zo nog wel eens meer worden.
Mijn dochter is 16 maanden en slaap 1,5 tot 2 uur in de middag. In de ochtend niet. De nacht duurt bij ons van 20.00 tot 6.30 (als we geluk hebben). Geen veelslaper dus, net als de oudste. Die is nu 3 jaar en 3 maanden en heeft hetzelfde ritme. Soms slaapt hij een middag niet, hij moet van ons minimaal een uur in bed liggen rusten. Dan hebben wij even rust en kan hij het eerste dagdeel verwerken (ligt meestal minimaal een half uur te kletsen). Wij hopen dat onze oudste pas echt afziet van de middagdut als hij 4 is en naar school moet. Al houdt ik er rekening mee dat hij dan op woensdag en in het weekend nog wel even in de middag gaat rusten om bij te komen van de schooldagen.
Dochterlief slaapt nu al een slaapje per dag en ze moet volgende maand een jaar worden. Ze slaapt van 20 tot 8 uur vaak wel een paar keer wakker per nacht geen fles of wat en eindigd weer bij een van ons twee in bed Middag slaapje is nu een drama maar ze ligt nu de ene keer is het een uurtje de andere keer 2 uur geen pijl op te trekken. Zoonlief nu tien sliep tot ongeveer 2.5 jaar nog een middag dutje overdag. Daar deed ik echt me best voor en nam de tijd. Daarna ben ikhet gaan afbouwen omdat hij dan s avonds weer niet sliep. Elk kind is anders pff.
Mijn zoontje slaapt al een tijdje van 12.00 uur tot 14.00 uur. Soms ligt hij er 30 minuten eerder in als hij vroeg wakker is en soms slaapt hij ook wat langer tot 14.30 uur en soms zelfs 15.00 uur. 's Nachts slaapt hij van 19.00 uur tot 5.00/7.00 uur. Dit wisselt bijna per nacht. Soms hoor ik hem ook 's nachts maar ik ga dan niet naar hem toe, want dan probeert hij zich zelf weer in slaap te wiegen.
Jesper slaapt 's nachts van 19.00 uur tot ongeveer 7.00 uur, soms wat langer, soms wat korter. Sinds drie a 4 maanden slaapt hij overdag nog maar een keer. Daar is geen touw aan vast te knopen. De ene keer maar een klein uurtje, de andere keer ruim 2 uur! Daarbij valt op dat hij thuis meestal korter slaapt dan ergens anders (opa/oma, kdv), grrrrr!!!! Ik ben ook bang dat hij, als de kleine er straks is, 's middags niet meer wil slapen. En ik heb juist nog zo behoefte aan dat momentje voor mezelf!!
Dinja slaapt van 13.00 tot 15.00(ooit wat korter, ooit wat langer!) De nacht is van 19.00 tot 7.00 over het algemeen. Als ze vroeger wakker wordt dan gaat ze vaak na een minuutje of 20 beneden zitten weer slaoen en dan wordt het wel eens 8.30/9.00 uur.
's nachts slaapt mijn dochter gemiddeld 12 uur. Soms iets langer, soms iets korter. Overdag slaapt ze soms twee uur, vaker een uur en soms ook helemaal niet. Waarom ben je 'bang' dat je kindje misschien van de zomer helemaal niet meer slaapt overdag? Als je kindje daaraan toe is, is hij niet 'lastig' of moe als hij niet slaapt hoor. En als het om de tijd voor jezelf/de tweede baby gaat, misschien kan je kindje naar de psz na de zomervakantie?
Hier slaapt Emma al een hele tijd maar 1 slaapje per dag en dan ongeveer anderhalf uur. Soms maar een uurtje
Julia slaapt ook nog wel kort, maar zonder kan ze echt niet! Afgelopen zondag is ze in de draagdoek in slaap gevallen toen ze niet had geslapen 's middags, zo lief! Maar ze kan dus echt niet doortrekken. Ze slaapt nu van 19.30 tot 7.00 uur en 's middags zo'n 1,5-2 uur.
Mijn zoontje slaapt meestal s middags van 12.30 tot 14.30 soms ook langer en soms wat korter. Ligt er ook aan hoe laat ik hem s ochtends uit bed pluk. Soms wordt hij om half 7 al wakker en soms om 9 uur pas, dan kan ik hem niet om half 1 in bed leggen dat pikt hij niet. Ik zou gewoon zo lang je kan je kindje op bed leggen straks in de zomer ook, je merkt vanzelf of hij het niet meer wil. Sommige kindjes blijven heel lang die behoefte hebben om s middags nog een uurtje of 1,5 te slapen.
nou het is meer dat ik denk aan die eerste weken/maanden na de bevalling, met de gebroken nachten, dat ik tussen de middag ook nog even kan slapen (moet de jongste natuurlijk ook slapen, maar dat terzijde)
Hier overdag meestal van 13.00 tot 15.00, en 's avonds/ 's nachts van 19.00 tot 8.00 Zoon is al vrij snel over op 1 slaapje overdag gegaan. Al voor zijn eerste verjaardag.
Als we hem laten liggen dan slaapt hij 's nachts van 19:00 tot 9:00 de volgende ochtend. 's Middags slaapt hij thuis (op het kdv wat minder) van half 1 tot 3/half vier ongeveer. Best veel dus, nu hij ziek is slaapt hij 's middags vaak nog wat langer.