Hoe lang slaapt jullie kind van 2 jaar totaal?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by zogelukkig, May 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe lang slaapt jullie peuter van ong. 2 per dag?

1. 12 tot 13 uur

2. 13 tot 14 uur

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier ook slapen op verzoek, maar daarom kan je nog wel bijhouden of gewoonweg weten hoelang je kind slaapt. Wij houden al ruim een half jaar een voedings-, slaap- en poep/plasdagboek bij om inzicht te krijgen in het hoe en waarom zoonlief 's nachts wakker wordt/werd (buikklachten).

2. 4days

4days Niet meer actief

Onze optie staat er niet bij. Mijn peuter van 2,5 slaapt maar 10, maximaal 11 uur per dag... :( Middagslaapje doet hij al lang niet meer. Ik vind het heel weinig, maarja hij is gewoon energiek en vrolijk, dus blijkbaar heeft hij het niet nodig.

3. tulip

tulip Niet meer actief

maar is dat gek dan ofzo dat mensen precies weten hoelang hun kind slaapt. Dat proef ik een beetje uit je reactie. Ik maak mij er absoluut niet druk om, maar ik weet idd precies hoelang mijn kind slaapt en ze gaat ook op vaste tijden. Kan 10 minuutjes schelen, maar meer niet.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Huh? dat zeg ik toch nergens? Ik ga me juist afvragen of ik het eigenlijk zou moeten weten.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oooohw, zo kwam het ook niet op mij over hoor; ik dacht dat je de mensen die het precies wisten maar een beetje vreemd vond.;)

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hier zitten we gemiddeld tussen de 13 en 14 uur.
    's Nachts ongeveer 12 uur (van 19.00 - 7.00 uur), maar soms ligt hij nog een half uurtje wakker voordat hij in slaap valt, en soms hoor ik hem om 6.30 uur al zingen in zijn bedje.

's Middags tussen de 1 en 2 uur, soms 3 uur. Is geen pijl op te trekken.

7. tulip

tulip Niet meer actief

nee, daarom zei ik ook, dat proef ik aan je reactie. Dan zal ik het verkeerd opgevat hebben. Nee, ik denk niet dat jij dat zou moeten weten, als jij je hier prettig bij voelt is het toch goed??

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Mijn dochter is van een ware slaapkop (tot 3 maanden terug sliep ze in de nacht 13 soms 14 uur en overdag nog een uur of 3!) naar een peutertje die minder slaap nodig heeft.
    Ze slaapt nu rond de 12 a 13 uur per dag. S´nachts 11 uur. Overdag is een rommeltje. De ene dag slaapt ze niet, maar dan moet ze de volgende dag wel slapen anders trekt ze het niet!
    Ik leg haar wel elke dag op bed. Soms ligt ze 3 kwartier wakker en komt er daarna uit, maar dan heeft ze wel even gerust!

Kortom, mijn dametje is het slapen overdag beu, terwijl ik van mening ben dat ze toch even moet rusten of slapen in de middag omdat ze anders rond etenstijd een ware dip krijgt! hihi!

9. Skye

Skye Niet meer actief

Hier gemiddeld 12-13 uur per nacht en dan nog gemiddeld 2-3 uur in de middag. Dus gemiddeld 14-16 uur per dag!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Zoon (van 3) slaapt 's nachts ongeveer 10 uur en overdag nog eens 2. Maar het kan ook minder zijn, hij slaat z'n middagdutje wel eens over.

Overigens: toen hij 2 was, sliep hij meestal 14 uur per etmaal: klokje rond 's nachts en 2 uur overdag.

11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier overdag geen pijl op te trekken soms helemaal niet anders 1 of 2 uurtjes hoogstends.
    In de nacht gemiddeld maar 10 uurtjes soms nog paar keer wakker.
    Gaat om 20.00 zijn bedje in maar ligt vaak nog een uurtje te kletsen of te jengelen (lees eruit komen...).
    Op werkdagen maak ik hem tussen 6.00 en 7.00 wakker lig eraan hoelaat ik moet werken en in het weekend laat ik hem lekker liggen en komt hij zelf meestal tussen 7.00 en 9.00.
    Hij is een avond mensje denk ik maar .
    Kan hem dwingen in bed te blijven (vaak) maar niet te slapen

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier in maart 2 jaar geworden.. maar vanaf 1,5 jaar is het al ongeveer hetzelfde... van 19:00-6:00/8:00.
    En geen middagslaapje meer. Tot 8 uur is echt een uitzondering, meestal tot half 7. Dus nog geen 12 uur.

Share This Page