Hoi, Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel speelgoed jullie in de woonkamer hebben en met hoeveel van dat speelgoed jullie kinderen spelen? Wij hebben namelijk een hele speelgoedhoek. Hier staat veel speelgoed, maar onze zoon speelt eigenlijk nooit met iets van al dat speelgoed. Het enige waar hij mee speelt is met zijn collectie voetballen en keepershandschoenen Hier staat dus bijvoorbeeld: - Een grote JARROD werkbank met alles er op en er aan. - Een grote garage - Een kinderpiano - 7 speelgoedbakken met los speelgoed, oa duplo, autootjes, boekjes, bootjes. - Verschillende VTECH geluid dingen (achtbaan, kermis enz) - Zo'n konijn die zijn wortel zoekt - Tekenbord - Extra gereedschap - Trapauto's - Veel houten speelgoed - Grote auto's (bestuurbaar en ook gewone) En dat is dan een kleine opsomming en hij speelt echt al maanden met helemaal niets van al dat speelgoed. Vriend zei dus net dat we misschien al dat speelgoed weg geven aan bijvoorbeeld het kinderdagverblijf/ziekenhuis of iets anders en dat we dan wat ander nieuw speelgoed kopen. Maar krijgen we dan niet weer hetzelfde probleem? En zal hij het speelgoed niet ineens missen als het er niet meer is? Alhoewel hij er nu echt al maanden niet naar omkijkt, het interesseert hem echt helemaal niet. Hoe gaat dit bij jullie en wat zouden jullie doen?
Ik zou ook niet meer weten waar ik mee zou moeten spelen als ik zoveel speelgoed had Mijn dochter speelt ook niet met haar speelgoed. Ja, met haar pop en soms keukentje om voor mij kopjes thee en taartjes te maken We ruimen af en toe alles op en doen een boel naar de kringloop. Met sinterklaas en verjaardagen etc. proberen we ook wat controle te houden op wat er gegeven wordt (met name door de opa's en oma's). Een deel ligt op zolder en dat wisselen we af en toe af om weer wat 'nieuws' aan te bieden.
Ik herken het wel hoor.. Ook hier mega veel speelgoed en hij speelt 9 vd 10 keer met hetzelfde! Óf hij is buiten! Ik zou sowieso niet alles weg doen en nieuw gaan halen, wat wil je nog gaan halen wat je nu dan al niet weg doet? En ik denk dat kinderen nu sowieso veel meer buiten zijn ipv binnen (hier iig wel) Gewoon een hoop boven zetten en over een tijdje weer terug!
Wij hebben recentelijk Liams speelhoek grondig opgeruimd. We hebben alleen beneden laten staan waar hij echt graag mee bezig is. Bij Liam is dat knutselen/tekenen, boekjes lezen, Duplo en auto's. Speelgoed waar hij eigenlijk overheen gegroeid is, hebben we in een doos op zolder gezet, dat is straks weer goed voor Aimy als zij zover is. De rest van zijn speelgoed is naar zijn kamer gegaan en heeft hij een aantal dingen "herontdekt". Hij gaat nu af en toe de trap op naar zijn kamer om daar even te spelen. Ik denk dat als er teveel staat voor kindjes dat ze het overzicht kwijt zijn en daardoor met heel veel dingen niet meer spelen. Aankomende donderdag wordt Liam 3 jaar en dan komt er natuurlijk weer het nodige speelgoed bij!
Wij halen ook af en toe wat speelgoed weg en ruilen het dan voor ander speelgoed dat we op zolder hadden gezet. Zo is het na een paar maanden weer nieuw voor ze. Wij hebben ook niet zoveel speelgoed beneden staan, dan weten ze niet meer waarmee ze moeten spelen. Hier hebben we staan: Teletubbie huis Leuk en leerzaam stad Houten puzzel en meerdere kartonnen puzzels voor Eva Poppenwagen Winkelwagentje Loopauto om op te zitten Muziekboekje Stapelringen Stoffen auto met poppetjes erin En nog wat kleine dingen Ze spelen overal mee. Waar ze een week niet mee spelen gaat naar zolder.
wij willen bewust niet dat hij zo overdreven veel speelgoed heeft dat hij niet meer weet waar te beginnen. we kopen alleen functioneel speelgoed wat zijn interesse heeft en wisselen dat af. hij krijgt niet alles in 1 keer.hij heeft maar 1 driewieler ipv 3 soorten. met andere soorten kan hij op de chreche ook spelen. alle spullen die niet meer nodig zijn voor hem, de spullen die hij niet meer past of het babyspeelgoed wat nu begint te komen. gaan via het cb naar 2 mensen die ik daarvoor uitgekozen heb indertijd.het zijn 2 gezinnen die het door omstandigheden moeilijk hebben en die ik op bepaalde criteria heb uitgekozen met het cb.
Mijn dochter heeft er ook last van, als iets tijden beneden staat is het niet interessant meer. Ze heeft op haar kamer 2 ikea kasten staan met bakken met speelgoed, en beneden een krat. Het grote spul (keukentje, loopfiets, tent, en meer van dat soort dingen) staat op de overloop in een kast. Ze mag elke dag wat uitkiezen, en dat gaat mee naar beneden en ;s avonds weer terug, soms kies ik wat uit. Dit werkt goed hier, als ze een tijd iets niet leuk vind, ziet ze het dus ook niet, als ik het dan weer eens beneden haal, dan vind ze het wel weer leuk en speelt ze er weer mee
Ah we zijn dus niet de enigen met teveel speelgoed. En om eerlijk te zijn staat ook de hele zolder al vol met speelgoed (onder het mom van: kunnen we af en toe afwisselen) maar daar speelt hij ook echt niet mee als we het beneden zetten of het omwisselen met wat er nu beneden staat. Zou ook inderdaad niet weten wat ik wel voor hem zou moeten kopen, het is volgens mij gewoon meer een jongetje dat lekker buiten speelt met een voetbal (of binnen met een voetbal). Hebben net even wat spulletjes uitgezocht en we gaan toch een groot deel van de hele collectie weggeven. Sowieso alles wat op zolder staat gaat weg en ook een gedeelte van wat nu in de kamer staat. Heb hem net gevraagd of hij de spulletjes wilde houden of weg wilde geven aan andere kindjes en bij bijna alles van het speelgoed wat ik aanwees zei hij: "Nee, hoeve ik niet meer. Geef maar aan de kindjes". Oh verschrikkelijk, het verwende nest. En zelf kopen we eigenlijk helemaal niet zoveel voor hem, maar we krijgen gewoon echt verschrikkelijk veel van anderen. Dus nu gaan we straks samen het speelgoed in de grote verhuisdozen doen en dan brengen we het morgen weg.
Esmee heeft 1 speelgoedkist beneden staan met wat speelgoed er in maar hij gaat eigenlijk bijna nooit open. Esmee speelt heel vaak boven op haar kamer met haar playmobiel en make up tafeltje
Dat is dus ook de reden dat ik met verjaardagen en sinterklaas aangeef dat er geen speelgoed nodig. Afgelopen verjaardag heeft ze van ons een fiets gekregen en voor de rest met name cd's, dvd's, boekjes, knutselspul en wat leuks voor op haar fiets. En iedereen heeft zich eraan gehouden dus niet eens lelijk, plastic speelmeuk gekregen En dochter vond al haar kadootjes prachtig!