Wanneer s'ochtends niet meer terug naar bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ssgerundt, Dec 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Die vraag zegt al genoeg, met hoeveel maanden gaan jullie babs s'ochtends niet meer terug naar bed?
    Amy is nu namelijk 9 maanden en wil sinds twee dagen niet meer terug naar bed, ze komt vaak om 7 uur en nu gaat ze pas om 9-9.30 weer terug naar bed.

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,478
    113
    Kylian is niet zo'n slaper (overdag dan) en zat met 9 maanden al op 1 slaapje per dag.

De reden om (in Kylian's geval het slaapje van 17 uur) hem niet meer naar bed te brengen voor een slaapje was dat hij eerst een half uur aan het gillen en huilen was, om dan voor 20 minuten in slaap te vallen en daarna weer in huilen uit te barsten.
    Hij was er duidelijk niet meer aan toe (in tegen stelling tot zijn ouders ;) ).

Sinds een paar dagen zie ik dit patroon ook bij zijn middagslaapje (die duurt nog max een uurtje) en ik vrees dat die ook op zijn einde loopt. :rolleyes:

Kylian slaapt 's nachts van 20 uur tot een uurtje of 8, maar als hij 's morgens wakker is (ook al is het perongeluk een keertje 6.30 uur) krijg je hem echt met geen mogelijkheid meer in bed.

Groetjes anita

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Bij Dano is het altijd zo dat hij als hij wakker wordt zijn fles krijgt, en dan pas 2 uur later weer in bed ligt. Hij komt meestal rond 8u dat scheelt dan wel.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo heeft nu ook al ruim 2,5 maand geen behoefte meer om gelijk terug naar bed te gaan 's ochtends. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe wil het perongeluk nog wel eens voorkomen dat hij moe is en dat hij dan nog een uurtje slaapt.
    Nu is Vigo ruim 2 uur wakker voordat hij weer naar bed gaat. Slaapt dan zo'n 1,5 uur en gaat dan 's middags tegen een uurtje of 3 weer naar bed. Hoewel hij nu ook steeds vaker niet meer wil slapen terwijl hij toch wel heel moe is :( Vigo zit nu nog op 1 a 2 slaapjes op een dag.

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Tijn is nooit meteen weer gaan slapen! Als hij wakker wordt gaan we naar beneden, flesje, spelen en zo 1,5 uur later gaat hij weer naar bed voor 1,5 á 2 uur! Smiddags is het steeds weer anders, kleine slaapjes, lange slaapjes, maar meestal op 3 slaapjes per dag.

kus miek

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza is nu al 15 maanden en die slaapt sochtends nog 2 uurtjes en smiddags soms nog wel 3..
    Savonds rond 19.00 weer op bed en slaap door tot 8.30..
    Het is nou eenmaal een slaapkoppie!

7. Loewiese

Loewiese Actief lid

Oct 15, 2006
    124
    4
    18
    Joh, ik ben jaloers dat de dag pas om 7 uur begint, dat is toch best een prima opstaantijd! Hier is het de laatste tijd helaas vaak vroeger.... Eigenlijk al sinds dat ze doorslaapt zijn wij rond die tijd met onze dochter opgestaan, in het begin ging ze na een uurtje alweer slapen, nu (10,5 maanden) is het 2 a 3 uur en doet ze 1 slaapje 's ochtends en 1 slaapje 's middags!
    Groeten
    Maaike

8. Loewiese

Loewiese Actief lid

Oct 15, 2006
    124
    4
    18
    Joh, ik ben jaloers dat de dag pas om 7 uur begint, dat is toch best een prima opstaantijd! Hier is het de laatste tijd helaas vaak vroeger.... Eigenlijk al sinds dat ze doorslaapt zijn wij rond die tijd met onze dochter opgestaan, in het begin ging ze na een uurtje alweer slapen, nu (10,5 maanden) is het 2 a 3 uur en doet ze 1 slaapje 's ochtends en 1 slaapje 's middags!
    Groeten
    Maaike

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Kyano is nu ook 9 maanden en die gaat s' ochtends niet meer voor een uurtje terug hij slaapt meestal pas rond een uur of drie 1,5 uur en voor de rest niet.... Kyano word s' ochtends pas rond een uur of 8 wakker ...

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Mijn dochter wordt meestal rond 7 uur wakker en slaapt gelijk weer door na haar fles 2 a 2,5 uur. En verder slaapt ze overdag nog 2 x 1 uur of 1 x 2 uurtjes.

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik ben het bij Daan aan het afbouwen in de hoop 's avond en 's nachts beter gaat slapen. Maar ik merk dat hij het wel lekker vind 's morgens nu gaat ie nog 3 kwartier
    in het nieuwe jaar gaan we weer voor een hele morgen op

12. Jeej

Jeej Lid

Nov 4, 2007
    84
    0
    0
    Hier was het tot een maand of 10 twee slaapjes per dag: meestal van 10-11 en van 4-6 uur. Maar sinds 2 weken sliep ze 's nachts extreem slecht en zijn we aan het experimenteren met overdag 1 slaapje van 1-3. Dat werkt, al is het soms wel lastig om het slapen uit te stellen. Dan is ze om 11 uur eigenlijk al bekaf en moet je haar dus bezig houden om het te rekken tot half 1 ofzo. Toch werkt het wel, ze slaapt nu 's nachts weer veel vaster en wordt dus niet of nog maar 1 keer wakker...

13. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

Dec 11, 2006
    504
    0
    0
    Alyssa slaapt al vanaf dat ze een maand of 8 was nog maar 1x per dag. Dan gaat ze rond 12 uur naar bed, en hoe lang ze slaapt is heel verschillend. Meestal iets van anderhalf uur, nooit langer dan 2 uur. Daarentegen slaapt ze s'avonds wel van 7 tot 7. Ik heb liever dat ze s'avonds/s'nachts goed slaapt dan overdags.

14. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lynn is ruim 15 maand. Sinds ze een jaar is schommelen we tussen 1 en 2 slaapjes. Meestal doet ze 1 slaapje van ongeveer 2 uur, maar zo'n 1 a 2 x per week zit ze op 2 slaapjes van ongeveer 1,5 uur. Even bijslapen

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    mijn eerste had tot 1 jaar twee slaapjes per dag
    smorgens 9.30-11.00 en smiddags van 14.00-15.00/15.30
    toen hij 1 werd ging dit eigenlijk over in een lange middagslaap van 12.30-16.00

Mijn zoontje van een half jaar die slaapt nog wel 4x per dag en is ook nog eens niet vroeg wakker

16. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk zo rond een goed jaar dat Steven na de fles van 06.30 niet meer terug wou in bed s'morgens.
    Tussen de middag slaapjes gaat nog, ook soms hier maar een uurtje.
    En dan sávonds van 18.30-07.00 gemiddeld.
    Steven deed al vrij snel de 12.00 slaapjes.Dus maar 1x per dag.
    Vanaf 5 maand?+-

17. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    nou wij hebben hier een flinke slaapkop hoor!
    hij wordt vaak tussen 6 en 7 uur wakker, dan gaan we naar beneden. krijgt hij een fles melk en een broodje nog even een half uurtje spelen en we doen hem weer in bed, en wj gaan zelf ook nog even op een oor! Beetje vroeg he?
    Maar dan slaapt meneer rustig nog tot een uur of half tien a tien uur door.
    We hebben het ook wel eens geprobeerd om hem de hele ochtend niet te laten slapen, ,maar dan wordt hij rond 11 uur hartstikke moe, en eet hij zijn broodjes tussen de middag heel slecht.
    S'middags slaapt hij ook nog van 12:30 tot 15:00uur.
    echt een slaapkop hier, maar hij zal het wel nodig hebben denk ik?!

18. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Mira heeft al heel lang dat ze vroeg wakker is en daarna pas rond 10.00 uur weer naar bed gaat. Zij is dan ook niet zo'n slaapmuts. In de middag heeft ze nog wel 2 slaapjes. Dus totaal zit ik wel op 3 slaapjes per dag.

19. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Dat geeft je kindje vanzelf aan. Ik let niet op wat normaal is of niet. Ik laat Noa zoveel mogelijk zelf haar ritme bepalen. Als ze behoefte heeft om te slapen gaat ze naar bed en anders niet.

Noa gaat nu nog terug naar bed na haar eerste voeding om 06.30 - 07.00. Dan slaapt ze nog door tot 09.30 - 10.00.

20. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Dat geeft je kindje vanzelf aan. Ik let niet op wat normaal is of niet. Ik laat Noa zoveel mogelijk zelf haar ritme bepalen. Als ze behoefte heeft om te slapen gaat ze naar bed en anders niet.

Noa gaat nu nog terug naar bed na haar eerste voeding om 06.30 - 07.00. Dan slaapt ze nog door tot 09.30 - 10.00.

Share This Page