Wat te eten geven bij 9 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aros, 30 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo hier een vraagje van mij, wat betreft het geven van eten aan jullie kindje van zo'n 9 maanden. Ik heb namelijk het idee dat ik nog wat te voorzichtig ben met vanalles te gaan geven! Maar ja, ik wil het ook gewoon goed doen! Aan de andere kant heb ik zoiets van... vroeger wisten ze dit allemaal ook niet, dus waarom zo strikt...?
    Ik geef bijvoorbeeld nog geen jus, en eigenlijk ook geen vlees, want wij eten vaak of gekruide kip of gehakt... en ja iets wat gepaneerd is lijkt me ook niet goed, maar ja... En ja eten jullie kindjes met de pot mee als jullie spaghetti of bami/nasi of macaroni eten? Dan krijgt onze kleine nl een potje eten!
    En sommigen hoor ik over normale halfvolle melk geven...
    En wat geven jullie al aan tussendoortjes( behalve de aangeraden tussendoortjes?)
    Kortom hoe strikt zijn jullie in het geven van eten aan jullie kleine?

Ben benieuwd! Alvast bedankt!

Groetjes AROS

2. Hoi!

Wij hebben van het cb een boekje gekregen waarin precies staat wat ze mogen hebben met die leeftijd. Onze meid is ook 9 maanden en mag best veel hebben. Zelfs een beetje jus en ook vlees. Ze mag ook macaroni hebben. Je zou als voorbeeld naar de potjes in de winkel kunnen kijken voor 9 maanden. Daar staan ook potjes met macaroni/spaghetti bij.
    Mocht je willen weten wat het cb in het boekje adviseert stuur mij dan even een pb dan typ ik het helemaal voor je over!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 9 maanden aten ze hier nog niet zo veel. In verband met eczeem en allergieen waren we voorzichtig met de introductie van dingen. Met 9 maanden begonnen ze net met brood, groente en fruit aten ze al. Vlees, ei, gezoute en de meeste gekruide dingen kregen ze pas na een jaar.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Groente en aardappelen met de pot mee (we eten zelf ook zoutloos). Pasta's haal ik wat voor haar uit de pan voor ik er een kruidenmix of saus door doe. Vlees mondjesmaat, hooguit 3 keer per week. En dan inderdaad geen gepaneerd vlees o.i.d.

Tussendoortjes fruit en babykoekjes/rijstwafels met wat diksap. Op brood alleen boter, heel soms ook wat appelstroop.

En melk nog de opvolgmelk. Uit mn hoofd kan halfvolle melk vanaf een jaar. Als toetje volle yoghurt, soms met wat diksap er door heen.

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    qua avondeten; bijna alles wat wij eten (maar moet zeggen dat we ook niet meer zo "speciaal"eten als vroeger...maar dan wel alles ongekruid en zonder ui/knoflook)
    qua tussendoortje smiddags bij zijn water/thee/soms jus dorange of diksap, krijgt hij babykoekje/stukje eierkoek/stukje krentenbol/rijstewafeltje/beetje youghurt oid....
    ik dnek dat je gewoon beetje kan proberen, doe ik ook...heb geen schema's of wat dan ook van het cb (maar daar heb ik ook geen behoefte aan)
    Beter is het om geen zoute/gekruide of erg zoete dingetjes (snoep/volwassen koek of chocolade )te geven...of dingen met noten die ook niet geven nog...

succes

6. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ohja jus geef ik niet; maar dat eten we zelf ook niet....
    en qua vlees; meestal kip of rundergehakt of kabeljauw of stukje doorgebakken biefstuk hihi
    heeeel soms ham...maar over algemeen geen varkensvlees...

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

hoi hoi die kleine van mij is ook 9 maanden en ik ben ook een beetje voorzichtig met het geven van eten, niet omdat er bv bepaalde ingredienten in producten zitten ( bv suiker of andere stuff ) maar ik ben voorzichtig omdat ik het een beetje eng vind want kyano heeft nog maar 1 tandje en dan ben ik bang dat hij het niet door kan slikken ofzo... Stom eigenlijk dat ik zo denk hihihihih..... maar heeft die kleine van jou ook al tandjes?

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat voor broodbeleg mogen ze hebben met deze leeftijd?

9. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik weet geen regels van het cb , maar wat wij op het brood doen is:

hartig; kaas (jong/belegen/oud), gerookte kipfilet/gerookte kalkoenfilet, gekookte worst, ham, huttenkase, smeerkaas...
    zoet; jam, appelstroop. je kan ook lekker fruit op brood doen zoals banaan of kaas met peer en dan eventjes onder de grill (mjammm)

pindakaas wacht ik mee tot hij 1 jaar is, en hagelslag of chocopasta vind ik nog niet echt nodig...maar das persoonlijk...

Deel Deze Pagina