Mijn zoontje is nu 11 weken oud. Hij is iets zwaarder dan 5 kilo. Hij hft bij ons een vast ritme sinds een maand. 0600 fles 180 1000 fles 80 1400 fles 80 1800 fles 80 2100 bad 2200 fles 10 2230 bed tussendoor slaapt hij de ene dag wel en de andere dag niet. Spelen doet hij ook vaak en kan goed zijn eigen vermaken. Nu merk ik de laatste paar dagen dat hij zijn laatste fles niet meer leeg drinkt. Het begon met 10 cc maar laat nu al 50 cc staan. Hij valt om 1900 altijd in slaap en in bad slaapt hij ook vaak door. Nu wilde we hem dus eerder in bad en bed gaan doen. Maar hoe vervroegen we dat. Het is ons 1e kindje vandaar. Moeten we hem dan nog snachts wakker maken voor een fles. Of gewoon laten komen. Wie heeft er tips voor ons.
Dan is hij tew moe om de fles te drinken. Wij hebben dit ook gehad met onze dochter. Wij hebben ook zo'n wakker kindje. Dan denk je oh ze heeft geen slaap, maar eigelijk zijn ze heel moe. Het heeft even gedruurd voor we het in de gaten hadden. We zijn haar toen 's ochtends in bad gaan doen en hebben strikte regelmaat toegepast, methode Ria Blom. Ik heb toen ook het boekje aangeschaft regelmaat en inbakeren en heb er veel aangehad. Ik pak het boekje er nog dikwijls bij, want nr 2 is er inmiddels en is 6 wkn oud. Voor de laatste fles zou ik m wel wakker maken anders krijgt hij te weinig. en 's nachts laat maar komen.
is het misschien handig om hem dan rond 2000 in bed te doen. en dan rond 0200 uur wakker maken voor n schone broek en n flesje. hij moet wel eerder naar bed want hij trekt het echt niet
ik zou m om 20.00u in bed doen en dan om 23.00-00.00u wakker maken en dan kijken wanneer ie voor de nacht komt. Doorslapen komt vanzelf. Dan heb je ook nog wat aan je eigen nachtrust. of om 17.00u flesje en om 19.00 u weer een flesje, zo doen wij dat momenteel. Hij krijgt dan eerst een half flesje en dan om 19.00u de rest. Tussentijds even in bad en om uitelrijk 20.00 u ligt hij in bed en maken we m tussen 22.00-23.00u weer wakker voor een fles en dan slaapt hij tot 04.30u. een fles erin en dan salaapt hij tot 07.00. je moet het toch gewoon proberen, het is een questie van testen. onze dochter deden we altijd in haar wakkeere tijd in bad, want 's avonds trok ze niet, was ze te moe.
Zelf laten komen! Ik zou hem om 18.30 uur in bad doen en om 19.00 uur de fles geven. Dan om 19.30 uur in bed leggen. Daarna niet meer wakker maken en hem zelf laten komen. Esmee zat met 9 week al op 4 flessen, omdat zij de laatste ook niet meer leegdronk. Toen zijn we ook gaan vervroegen. De eerste paar dagen kwam ze dan om 5.00 uur en zo telkens wat later en na een week kwam ze elke ochtend rond 7.00 uur.
Onze kindjes zijn bijna even oud. Ons mannetje krijgt 's avonds rond 23.00u de laatste fles. Dan wordt hij rond 05.00u wakker en krijgt hij de eerste fles. Daarna gaat hij weer direct slapen en dan wordt hij meestal ergens rond 09.00u wakker. 's Avonds krijgt hij ergens tussen 18.00-19.30u zijn flesje en daarna gaat hij naar bed (dan dus nog wakker maken voor de fles van 23.00u). Ik zou jouw kindje absoluut niet wakker maken voor een flesje 's nachts! Als hij niet wakker wordt prima toch! Ons mannetje was net een dag of 3 aan het doorslapen en toen werd hij heel ziek. Hij heeft een dag of 4 in het ziekenhuis gelegen en sinds zaterdag zijn we weer thuis en.....wordt hij weer rond 04.00u-05.00u wakker! Het is helaas niet anders. Ben natuurlijk allang blij dat hij weer beter is! Je zou hem wellicht overdag in badje kunnen doen en dan gewoon om 19.00u in bedje doen omdat hij dan blijkbaar moe is! Dat is voor jouw zoontje ook prettiger, want op deze manier kan hij ook niet echt genieten van het badje.
Mijn dochter was 'savonds ook zo moe, niet dat ze in slaap viel in bad, maar dan was het afdrogen en aankleden daarna een drama. Dan schreeuwde ze de hele boel bij elkaar. Nu doen we haar 'smorgens in bad of gaan we samen douchen, dat gaat een stuk beter.
Ik sluit me volledig aan bij het advies van mama bianca!... Je kindje heeft een mooi gewicht en heeft opzich de nachtvoeding niet nodig.
Maar slaapt hij dan niet teveel. gisteravond hft hij weer de fles voor de helft laten staan. en straks dan slaapt hij klokje rond
Ik snap het niet.. . drinkt die om 10, 2 en 6 maar 80cc? en om 10 uur maar 10 cc? Of laat die dan 10cc staan? en op die andere tijden 80cc staan? of..?
Ik denk al huh hahaha Maar dan zou hetb est kunnen zijn dat hij het punt van verzadigd heeft bereikt! Ik merk dit bij K. ook... die was altijd onwijs hongerig, zat binnen no time op 5x180cc forte Nu laat hij steeds vaker beetjes staan.. Op het CB zeiden ze dat hij nu over zijn hoogste punt van honger heen is... Misschien kan je proberen die laatste fles weer 180 te maken?
we proberen nu 1 fles minder te geven. en hij doet het al 2 dagen geweldig. nog even aankijken en als het zo door gaat heb ik de oplossing gevonden.
Mijn dagritme: 07.00 fles 180cc 11.00 fles 180cc 15.00 fles 180cc 18.00 in bad 18.30 fles 180cc Naar bed Sinds een week maar ik d'r niet meer wakker omdat ik het zooo zielig vind maar dan komt ze zelf ongeveer tussen 02.00 en 03.00 voor een flesje van 180cc en dan slaapt ze weer door tot 07.00 Het CB vertelde mij dat ze tot 4 maanden zoieso 5 flessen op een dag moeten ivm het snelle dalen van de suikerspiegel! Ik zou her badje gewoon om 18.00 doen en dan lekker tussen 18.30 en 19.00 een flesje geven en dan op bed leggen!