Hallo, Mijn zoontje is nu 7 weken. Hij doet het heel goed en is super lief. Hij krijgt volledig borstvoeding op verzoek en dit wil hij dan uiteraard ook s'nachts. We gaan standaard om 19:00 naar boven, badje of douchen met papa, voeden en dan in bed. Zelf ga ik rond 21:00 naar bed. mijn man geeft hem dan een fles rond 00:00. Dan moet hij hem vaak wakker maken en is hij erg moe. Hij slaapt dan dus van 19:45 tot 00:00. Vervolgens komt hij om 3:00 en dan weer om 5:30. De langste ruk is dus van 19:45 tot 00:00. Nou is mijn vraag, is er ook een manier om dit te verplaatsen? Door hem bijvoorbeeld om 22:30 al wakker te maken voor de laatste voeding? Of gooien we dan zo zijn ritm om dat hij vervolgens de hele nacht om de twee uur wil? Dus 01:30, 4:30 enz. Of zou het kunnen dat hij dan de lange ruk na de laatste voeding gaat doen? Alvast heel erg bedankt voor je antwoord! Groeten Aafke
Hoi hoi, Ik denk dat je dat best zou kunnen proberen. Als het niet lukt dan kun je meteen weer terug gaan naar oude ritme, en dan na een paar dagen iets anders proberen. Je zou ook kunnen proberen om de voeding van 00.00 over te slaan, en te kijken wanneer hij dan komt. Groetjes Adrienne