Mijn dochter van 10 weken is eindelijk begonnen met 's avonds slapen. Voorheen was ze 's avonds erg wakker en kreeg ze tussen 23.30uur en 24.00uur haar laatste fles. Ze redt het net niet met 5 voedingen, waardoor ze 4x 150/5 en 2x 120/4 aangeboden krijgt (ze drinkt de fles niet altijd leeg, maar met deze hoeveelheden hoeft dat ook niet). Ze zat netjes op 5voedingen maar na een ontwikkelingssprong redt ze het daar niet mee. Ophogen naar 180/6 vindt ik nog te vroeg omdat ze de fles dus niet altijd leegdrinkt. Nu raakt ze compleet overstuur als we haar wakker maken voor de laatste voeding. Hoe lang mag er tussen de avond en ochtendvoeding zitten? Ze slaapt nu meestal tot 8 a 9 uur. Kan het kwaad om haar weer op 5 voedingen te zetten, maar dan de laatste rond een uur of 20.00uur? Of slaapt ze dan te lang door en is dat gevaarlijk? Ze is verder helemaal gezond, ruim 5kilo en groeit goed.
Hoi hoi, Ze mag zeker op vijf voedingen. Als je dan 150 maakt met vijf schepjes heb je 165. Dan komt ze niks tekort. Ze zal dan misschien overdag wat later komen steeds, zodat ze dan niet om 20.00 maar om 22.00 gaat komen. Probeer het gerust eens uit hoe ze het gaat doen als je haar niet meer wakker maakt voor de laatste voeding. Groetjes Adrienne
Bedankt voor je snelle antwoord. ik ga proberen of ze de nacht ook doorslaapt zonder een late voeding.