Baby soms 4 uur achter elkaar wakker

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door xBella, 4 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Hoi, ik weet niet of dit de juiste manier is, maar zit met wat vragen..

Onze kleine man is 5 weken oud, afgelopen dagen is hij erg onrustig en huilt hij veel. We zijn 3 dagen terug overgestapt naar omneo ivm zijn krampen, toch merk ik nog niet dat het helpt..
    Maar gisteren is hij 3x minimaal 3 uur max 4 uur achter elkaar wakker geweest, en ik twijfel of het door de krampjes komt.. Hij huilt dan wel maar heeft ook pauzes van 10 minuten dat je hem kan knuffelen.

Ik vroeg me af of het erg is dat hij zo lang wakker is, ik kan er namelijk maar weinig op internet over vinden. De ene keer is ie overdag alleen maar wakker en dan 's nachts.

Dankjewel!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat is erg vervelend. Tegen darmkrampjes kun je infacol gebruiken. Dat zorgt dat opgehoopte lucht weg kan. Hoe gaat het met de voeding?

Groetjes Adrienne

3. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Infacol, cinababy al geprobeerd.. Helpt allebei niet, dr brown flessen hebben we. De ene keer komt ie pas na 4.5 uur, andere keer 3 uur..

Ik bied hem 120 aan maar vaak laat hij 20-30 staan.. Hij is erg onrustig tijdens de fles, erg gulzig en verslikt zich ook.. Voorheen hadden we prematuurspenen maar dat kan niet met de omneo..

Hoelang duurt t voor de omneo ze werking moet doen? Hij heeft nu ook veel minder ontlasting.. 1x per dag, voorheen 2/3 keer..

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

De dr Brown is een prima fles. Die zou ik altijd adviseren als een kind gulzig drinkt. In principe moet een kind twee weken de tijd krijgen om te wennen aan nieuwe voeding. Hoe lang het duurt voor de werking van omneo duidelijk wordt weet ik niet precies. Je zou dat eventueel kunnen vragen aan de voedingsdeskundige op deze site. Hoe zwaar is hij?

Groetjes Adrienne

5. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Maandag woog hij 4 kilo.. ze geboortegewicht is overigens 2830 en hij is geboren met 37 weken. Hij spuugt (1/2/3 uur na ze voeding) nog veel voeding uit.. Zelfs jbpm helpt niet zo goed als dat we hoopte. Hij word ook vaak wakker dat hij ervan schrikt..

Gisteren is hij 8 uur lang achter elkaar wakker geweest, vechtend tegen zijn slaap. Het lijkt me echt niet gezond voor zo'n jonge baby.. Hij heeft daarna voor het eerst wel 5.5 uur geslapen en na ze flesje weer gaan slapen..

Ik ben er al mee naar de ha geweest, maar die zegt dat het allemaal heel normaal is en ik gewoon onzeker ben.. Maar voor mijn gevoel is er iets waar me kleine mannetje last van heeft

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Acht uur achter elkaar wakker. Dat is wel erg lang. Hoe gedraagt hij zich tijdens die acht uur dan?

Als jij zelf het niet vertrouwt gewoon weer terug naar de ha gaan hoor. Tot net zolang hij je doorstuurt. Was hij voor dat je overstapte op de andere voeding ook zo onrustig?

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina