Hoe lang slecht eten door tandjes? (10mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamatss, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Tot voor kort at en dronk mijn meisje (10 mnd) alles wat ze kreeg aangeboden met groot enthousiasme op. Flesjes gingen in 5 minuten naar binnen.

Sinds een paar dagen is ze daar ineens mee opgehouden. Tandje 2 is op komst en ze drinkt nu ongeveer de helft van wat ze normaal drinkt en haar warme hap weigert ze resoluut. Daarnaast heeft ze de bekende tandjesspuitluiers.

Wat is jullie ervaring, hoe lang kan zo'n periode duren? Het tandje is er vrijwel door. Mijn meisje heeft nog steeds een prima humeur, maar na 3 dagen slecht eten wordt mama een beetje ongerust...

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Pff goede vraag. Mijn zoontje (bijna 7 maanden) heeft nu binnen 3,5 week 3 tandjes gekregen en hij eet ook slecht. Warme hap wil hij inderdaad niet, fruit (=koud) gaat redelijk. De flessen zijn heel wisselend, soms wel, soms niet. En dat gaat al ruim 3 weken zo dus. En nu is ie ook nog verkouden sinds eergisteren... :( En vanochtend zag ik dus het puntje van tandje 3. Arm kind.
    Ik vind het ook maar niks dat hij zo slecht eet, maar ja, wat doe je eraan? Je kunt het er moeilijk induwen...

3. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ai, 3 tandjes in 3,5 week is inderdaad heftig!

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ja, hopelijk blijft het even bij 3.. ben er wel even klaar mee nu haha. En hij ook, geloof ik:x

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje eet de laatste paar weken ook steeds slechter.
    Melk is een drama en gaat er vaker niet dan wel in...;)
    Groeten eet hij ook niet meer allemaal op maar idd.....wat kan je eraan doen?
    Overigens lijkt hij geen last van tanden te hebben.
    Hij heeft rond 6 maanden ongeveer 6 tanden in 6 weken erbij gekregen en had daar met het eten schijnbaar helemaal geen last van!
    Nu dus geen nieuwe tanden te bekennen en wel slecht eten...

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter heeft 30 december last gekregen van haar eerste tandje en nummer 8 was 1 april door en toen pas ging ze weer goed eten en drinken...
    Hopelijk duurt het bij jullie niet zo lang!

7. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Oeioei, dat belooft wat! Het is even wennen, ons meisje is normaal enorm gulzig. Ze eet alles met groot enthousiasme, behalve bloemkool :)
    Ze heeft in haar jonge leventje nog nooit een fles geweigerd en nu laat ze de helft staan.

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bij ons duurt een periode van slecht eten vaak een ruime week. Het gaat dan geleidelijk aan slechter en ook weer beter. De periode dat ze echt heel slecht eet duurt meestal een dag of 3. Maar zoals hierboven ook al wordt gezegd ligt het er natuurlijk ook aan hoeveel tandjes er doorkomen. Komen er meerdere vlak na elkaar dan kan het nog wel langer duren.
    Sterkte met het tandjesleed! :(

9. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Dank voor de reacties! Het lijkt erop dat het ergste voorbij is, ze heeft vanavond haar hap weer helemaal opgegeten, voor het eerst in 4 dagen. Een hele opluchting!

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat fijn! Hopelijk is nu dan ergste voorbij en gaat ze weer gewoon lekker eten :).

11. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Vandaag ging het een stuk minder. Al met al rommelen we nu al 5 dagen :(

Deel Deze Pagina