Ervaringen osteopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nijn86, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en vanaf de geboorte heeft er telkens wel iets gespeeld. In het begin dronk ze erg moeizaam, gaf veel terug en liet ook veel staan. Ze had toen al haar momentjes dat ze ontroostbaar kon huilen. Ze heeft ook een lichte voorkeurshouding gehad die we gelukkig zelf hebben kunnen verhelpen door er bewust veel mee bezig te zijn. Het op de buik liggen gaat nu steeds beter maar ook doet ze dit nog niet echt super goed, in een schuine ligging (zeg maar iets omhoog met haar hoofd) gaat het goed, maar volledig plat op haar buik heeft ze hier nog steeds veel moeite mee. Eerst begon ze dan ook echt te krijsen, ben daarom ook doorgestuurd naar een fysio die mij alternatieve oefeningen heeft uitgelegd.

Nu hebben we een hele lieve vrolijke meid, ze is niet echt een huilbaby maar op sommige momenten kan ze echt beginnen te krijsen wat niet normaal huilen is. Ze kijkt dan zo paniekerig uit haar ogen en is op zo een moment ook echt woedend. Het slapen snachts gaat goed, we mogen echt niet klagen maar overdag heeft ze ook haar momenten dat ze moeilijk in slaap kan komen. Als ik haar op pak wordt ze vervelend maar in bedje ook steeds vaker. Ik geef haar dan vaker een tut en uiteindelijk valt ze dan wel in slaap.
    Nu overweeg ik om naar een osteopaat te gaan, misschien heeft ze wel ergens last van waarom ze afentoe zo ontroostbaar/boos/paniekerig kan krijsen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee??

2. Linniestra

Linniestra Actief lid

23 jan 2011
    119
    0
    0
    Hallo :)

Wij zijn met onze dochter naar een osteopaat geweest, dat was op dat moment ons laatste redmiddel. Onze dochter had veel last van reflux, darmklachten en een echte huilbaby en we liepen constant met haar op de arm. Uiteindelijk na alles geprobeerd te hebben, stelde zelfs onze huisarts voor naar een osteopaat te gaan. Tja, je kunt het allicht proberen. De eerste sessie was een verschrikking, ze krijste de boel bij elkaar! De sessie erna gingen een stuk beter. We kwamen via de osteopaat achter een aantal zaken, waar ze last van had. Oke, we wisten wat er aan de hand was en konden daar rekening mee houden! Zo bleek ze tijdens onze zware bevalling een breuk opgelopen te hebben en haar nek was geblokkeerd. Ook had ze een knoop in haar buik, die zorgde voor de problemen met ontslasting en reflux. Na een aantal massage sessies, was dit verholpen. We kregen onze vrolijke meid, eindelijk te zien! Ik had het veel eerder moeten doen. Ik stond er misschien niet eerder open voor?! Het heeft ons meisje in ieder geval enorm geholpen en daarbij ons ook! Succes :)

Groetjes Linda.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met Thirza geweest en volgende week ga ik ook met Caitlyn.
    Bij Thirza vanwege voorkeurshouding, extreme krampen, slecht (niet) slapen, veel terugspugen. Het spugen was direct na de eerste behandeling over en het slapen ging 2 dagen later ook ineens veel beter, na 2 dagen van meer onrust, (maar had de osteopaat voor gewaarschuwd, dat ze bij zou moeten komen van de behandeling). In totaal 4 behandelingen gehad in 6 weken en toen een totaal ander kind in huis: geen voorkeurshouding meer, niet meer spugen en steeds de hik, krampen veel milder en slapen ging toen gewoon goed, (overdag dan).

Nu met Caitlyn gaan we vanwege een lichte voorkeurshouding, (nogal een snelle bevalling gehad, waarbij ze vrij letterlijk gelanceerd is), en weer veel krampen door koemelkallergie. Ik weet nu uit de ervaring met Thirza dat behandeling van het nekje en de darmpjes wonderen kunnen doen, dus nu ondanks veel mildere klachten toch even een bezoekje en dan eens kijken wat daarna nog nodig is. Een goede osteopaat behandelt alleen wat nodig is, dus ik ben niet bang dat we gaan overbehandelen daar ;)

4. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @linda; hoe oud was je dochtertje toen je met haar naar de osteopaat ging? Fijn dat het geholpen heeft, lees idd veel positieve verhalen!

@rozemarijke; wanneer ga je?

Ik heb een afspraak gemaakt voor as vrijdag, ben erg benieuwd of ze iets kunnen vinden wat een mogelijke oorzaak kan zijn!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

@ Rozemarijke, gefeliciteerd met je dochter, mooie naam!

Ontopic, met de oudste ben ik met 6 weken geweest, 1 keer, toen was de voorkeurshouding weg, met de jongste ben ik met 3 maanden voor het eerst geweest, ivm voorkeurshouding en reflux. Of het voor de reflux geholpen heeft weet ik niet, want wij zijn ook met 3,5 maand al dikkere en vaste voeding gaan geven hiervoor. Maar de voorkeur was binnen 4 behandelingen weg.

Mijn jongste lag ook echt helemaal te genieten, heel leuk om te zien!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Nijn: wij gaan volgende week donderdag. Ben benieuwd dus :)
    Hopelijk zien jullie ook snel resultaat!

@Foxter: thanks :) We krijgen erg veel complimenten over haar naam, moet ik zeggen :) Erg leuk, want wij hebben zelf uiteraard deze naam gekozen omdat we 'm zo mooi vinden :)

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier zijn we vrij snel geweest, omdat onze jongste ontroostbaar krijste, overstrekte en niet op haar rug wilde liggen. Ze was pas een week oud toen het huilen begon. Met 3 weken zat ik bij de osteopaat (zelfs onofficieel doorverwezen door het CB). Diezelfde dag heeft ze voor het eerst sinds haar eerste week echt ontspannen gelegen op haar rug. Het ging al veel beter, maar ze bleef onrustig. Het erge krijsen was gelukkig al over. Met 5/6 weken een tweede behandeling en het was alsof we een ander kind terugkregen. Ze werd letterlijk een lachbaby!

Toen ze een maand of 3 was zijn we nog een keer teruggegaan toen ik merkte dat ze weer wat gespannen en onrustig raakte.

8. kyl

kyl Lid

28 jan 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof niet in de osteopaat. We zijn wel 2x geweest, maar dat was eigenlijk al niet meer nodig geweest. Een paar dagen voor de eerste afspraak ging het namelijk al stukken beter met onze dochtertje.
    Wij hadden namelijk een draagdoek gekocht, en daarin sliep ze eindelijk overdag goed door, waardoor ze niet meer oververmoeid is, waardoor ze ook niet meer huilt.

Maar bij de osteopaten (twee, want de eerste ging op vakantie) zeiden ze de standaard dingen (zoals ik allemaal lees op fora). Nek vast, maag niet goed gedraaid. Effe losmaken en het gaat beter....

9. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook osteopaat die conudeerde dat er een nekwervel scheef zat.. uiteindelijk bij een manueeltherapeut terecht gekomen want osteopaat kreeg het er niet uit..

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 8 en 10 weken geweest en heb morgen nog een afspraak.
    Hier was ze ook erg onrustig, snel overprikkeld, krijsen, continu willen zuigen maar geen honger en niet slapen overdag.
    Heb haar veel gedragen maar dat wilde ze ook niet altijd en ik moest altijd blijven lopen.
    Het heeft niet alles opgelost maar we zagen wel gelijk een heel stuk verschil. Het slapen bleef lastig maar ze was na het slapen wel heel relaxed en vrolijk.
    Vorige week nog gebeld voor een afspraak omdat ik haar nog steeds in slaap moest wandelen en ze niet diep in slaap kon komen.
    Inmiddels gaat het eigenlijk best wel goed maar laat de afspraak maar staan.

11. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties, ik lees toch best veel positieve ervaringen. Onze Rowi wordt ook niet graag gedragen, ze vind het het prettigst als ze gewoon kan liggen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar vrijdag, ik hoop dat ze iets kunnen vinden en haar daarmee kunnen helpen!! Ik zal jullie op de hoogte brengen!

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Dan huilde je baby waarschijnlijk niet vanwege de spanningen, maar had het huilen een andere oorzaak. Onze baby had gewoon echt pijn door de blokkades die ze had. Krijste de hele dag door...

De osteopaat waar wij waren liet ons gewoon zien waar onze baby gespannen was. Bewoog voorzichtig de knieën richting de buik en we konden zelf zien dat de ene kant heel soepel ging en de andere been kon veel minder ver. Toen heeft ze de blokkade bij de heupen/bekken weg gemasseerd en daarna kon het beentje veel soepeler bewegen.

Zo ging het ook met haar andere blokkades en spanningen. De osteopaat maakte die spanningen idd los en daarna kan een lichaam er zelf mee omgaan.

Het lijkt alsof een osteopaat niet zoveel doet, maar als je onze baby kon zien voor en na de behandelingen, zou je wel "geloven" :) ik ben de osteopaat zooooo dankbaar! Heb letterlijk gehuild van opluchting.

Deel Deze Pagina