Hier was hij iets ouder dan 3 maanden en vanaf toen sliep hij ook beter. Hij was al een gemakkelijke slaper maar vanaf het moment dat hij naar zijn kamer ging werden de nachten langer.
Hier bijna 7 maand in een cosleeper van de IKEA, hij blijft daar ook zolang hij nog komt voor nachtvoedingen (ik verwacht nog wel een lange tijd...)
Ze is nu bijna 6 maanden en ligt af en toe snachts in eigen ledikantje zodat ik alvast kan wennen ( zij slaapt wel). Ze past nl bijna niet meer. Ik vind het ook moeilijk, dus lekker nog even zo doen, totdat het echt niet meer kan.
Met 8 weken naar zijn eigen kamertje. We sliepen gelijk allemaal beter . Tot op heden wel nog steeds de babyfoon op het nachtkastje!
Allebei twee tot drie jaar. De eerste zelfs wel bijna drie jaar. Hij was twee toen zijn broertje werd geboren en toen kwam hij regelmatig s nachts aanwaaien. Hij is nu 5 overigens en nu komt hij nooit meer en ligt hij veel lekkerder in zijn eigen bed. Jongste is nu drie en hij heeft nu een eigen kamer sinds vier maanden maar hij komt nog regelmatig bij ons in bed liggen. We merken dat eigenlijk niet omdat het bed nogal groot is. Maar er zijn ook nachten dat hij niet meer komt. Baby gaat voorlopig weer eerst bij ons oo de kamer. Aangezien wij geen kamer over hebben slaapt ze sowieso de eerste jaren bij ons.
Oh TS ik zit met hezelfde! Ik moet er niet aan denken om haar 'snachts niet naast mij te hebben liggen.
Hier slaapt ze ook nog fijn naast me. De wieg stijf tegen ons bed aan en mama kan lekker slapen, heerlijk. Ze slaapt gewoon de hele nacht door. Mijn vriend oppert dat ze binnenkort echt naar haar eigen kamer moet, maar ik moet er niet aan denken. Nu gebruik het argument dat ze in ieder geval de eerste 6 maanden bij ons op kamer moet slapen, omdat dat het advies is. Ik snap zijn probleem niet wij hebben helemaal geen last van haar.
Mijn zoon (7,5 maanden) slaapt nog altijd op mijn kamer. Ik ga volgende week (dan heb ik vakantie) langzaam proberen hem op zijn eigen kamer te krijgen (zodat ik 's avonds ook eens een boek kan lezen of wat tv kan kijken in bed, want dat begin ik nu wel te missen.) Maar als je het mij vraagt; ik zou het zo weer doen (áls er een tweede komt. Totdat ze goed door- en vast slapen. Heeft me veel ellende (nachtrust vooral) bespaard!
Jenthe één maand, toen stopte ik met BV. Maar de babyphone staat naast me dus heb nog het idee dat ze in de kamer ligt
3 maanden. Toen ging hij doorslapen. Had van mij wel langer gemogen, vriend vond het al lang goed geweest en dit was de compromis. Babyfoon gebruiken we zelden.
Hier 10 dagen. Ik was zoooo blij niet meer samen op de kamer te slapen alhoewel ik BV gaf. Hij werd zelf minder wakker, ik sliep beter en als hij wakker werd, ging ik even naar zijn kamer om hem te voeden en vervolgens kroop ik weer in bed. Mijn vriend werd ook niet wakker, dus bij ons echt alleen maar positief.
Hier ook 10 dagen. Anders werden we allebei wakker en zo gingen we om en om naar de baby toe en kon de ander doorslapen. Ik werd ook van ieder dingetje wakker toen hij bij ons lag.
Tot 5 weken ongeveer. Ik werd wakker van ieder geluidje. Toen hij met zijn wiegje in zijn eigen kamer stond sliepen we allemaal een stuk beter. Heb ook echt niet het idee dat hij daardoor iets te kort komt. Krijg iedere ochtend een glimlach van oor tot oor als ik hem eruit haal
Hier nog steeds. En straks komt er ook een peuterbedje naast ons bed inplaats van de co-sleeper. Wij ervaren dit als zeer prettig. En er zitten een hoop positieve punten aan.
Tot 14 maanden, toen was zij (en wij!) er echt aan toe om apart te liggen. Ze begon opeens weer door te slapen.
Dochter 5 maanden, toen werd ze steeds vaker wakker en hebben we haar naar haar eigen kamer over gedaan. Doel was toen eigenlijk 6 maanden bij ons op de kamer. Nu hadden wij het geluk dat het ledikant ook bij ons op de kamer past (en dat het wieltjes heeft). Zoontje is nu 4 maanden en ligt nu bij ons op de kamer. Hij sliep eerst door, maar nu niet meer. Wellicht toch naar de eigen kamer laten gaan, omdat ik snurk. Zou hij daar wakker van worden? Hij weet niet beter natuurlijk...
oudste ruim een jaar (en vaak naast mij in bed), tweede maar paar dagen, daarbij werkte het niet, die wilde echt rust hebben