hoe lang sliep jullie kleintje bij jullie???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bezigbijtje, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Aangezien er geen 3 wiegjes bij ons in de slaapkamer pasten sliepen onze kids vanaf dat ze thuis kwamen uit zkh in eigen kamer.
    Wel hebben ze naar behoefte, en altijd als ze ziek zijn bij ons geslapen. Heel lang in de kinderwagenbak, sinds dat niet meer past gewoon tussen ons in.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Yinte,
    Je had idd gelijk! Maar vlinderbloem deelt 'onze' mening ook geloof ik ;)!

Klopt maar na die abrubte scheiding, vind ik dat je ze zo dicht mogelijk bij je zou moeten houden ;)! Heb het heel erg gevonden dat de jongste tot ruim 4 weken na de geboorte in het ziekenhuis heeft gelegen, misschien heeft het dubbel en dwars goedmaken van het haar bij me houden daar ook nog een klein beetje mee te maken ;)!

Zogauw we merken dat ze niet fijn meer slaapt doordat ze bij ons ligt, dan gaat ze overigens natuurlijk naar een eigen kamertje (dat nog niet eens gemaakt is, kast/commode staan nog in de dozen ;)).

3. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Kenji heeft de eerste 3 nachten op onze kamer geslapen en alleen maar gehuild en gehuild. Dus de vierde nacht in zijn eigen bedje gelegd en sliep direct lekker door. Maar ook al had hij wel goed bij ons geslapen dan nog had hij niet langer bij ons gelegen. Puur voor onze eigen rust. Ik hoor echt ieder geluidje en das ook niet best voor mijn eigen nachtrust. Een vermoeide en ongezellige mama heeft de kleine ook niets aan toch hihihihi.

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

8 weken in totaal. Bij 6 weken heb ik het geprobeerd, maar ik kon het nog niet en vond het zo zielig dat ze helemaal alleen in dat grote bedje lag, in die grote lege kamer :).

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    tot ongeveer 3 mnd sliep ze in de wandelwagenbak naast ons bed.

Toen ze 's nachts ging doorslapen hebben we ze steeds meer in haar eigen bedje gelegd.
    Ik heb ze eerst nog een tijdje 's avonds in haar bedje gelegd en als ze dan 's nachts kwam dan legde ik ze daarna in de wandelwagen. Een beetje half of half ;) Kon ik er ook aan wennen.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ongeveer 3,5 week. Had langer gemogen, maar wij hadden t idee dat zij slechter sliep door ons en wij door haar....na een halve week op haar kamer ging ze doorslapen (vanzelf..we hebben haar nooit laten huilen)

7. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste zoontje 3 maanden
    tweede zoontje 1 weekje.

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Mijn zoontje slaap nog steeds bij ons op de kamer en dit zal voorlopig ook zo blijven. We hebben maar 1 slaapkamer namelijk :(.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    oudste 6 maanden (ook ivm borstvoeding) n een wiegje

jongste 3 maanden (ook ivm borsvoeding) maar hij maakte zoveel lawaai snachts dat hij sneller naar zijn eigen bedje mocht :)

10. jonibra

jonibra Niet meer actief

Mn dochtertje is nu 9 maanden en slaapt nog steeds lekker in de co-sleeper naast mama.
    Vind het fijn en zij ook dus vind het eigenlijk wel goed zo.
    Ze komt 's nachts ook nog regelmatig om een voeding dus dan is het ook nog eens heel erg makkelijk.
    Ze word ook regelmatig wakker dus dan ff een aai over dr bol een knuff of lekker bij mama liggen en dan slaapt ze weer even lekker verder.

Liefs mij

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Absoluut! :)

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ons zoontje gaat sinds hij 6 weken is, 's avonds in zijn eigen wiegje. Dit staat wel bij ons op de kamer. Daarvoor ging hij met ons slapen rond middernacht, na zijn laatste voeding. Nu gaat hij al vroeger slapen en leggen we hem in zijn wiegje. Na zijn nacht- of vroege ochtendvoeding leggen we hem tussen ons in. Soms is dit vanaf 2u, soms pas vanaf 6u.

Wij zijn niet bang dat het gevaarlijk is. Hij ligt onder zijn eigen dekentje en hij ligt tussen onze kussens. Ons dekbed komt tot net aan zijn voetjes. Wanneer ik hem 's nachts liggend voed, sla ik mijn deken weg zodat hij er niet onder kan.

13. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Ik snap je wel als je kleine zo lang in het ziekenhuis heb moeten liggen, denk dat ik er dan misschien ook anders over zou denken. Maar ja ik kwam niet aan mijn slaap met haar op mijn kamer, dan maar gescheiden ;)

14. 6 weken. Ik werd 's nachts iedere keer wakker van zijn gekke geluidjes en kon niet in slaap komen.

15. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Joleijn heeft ongeveer 2,5 maand bij ons op de kamer gelegen, vanwege borstvoeding geven... was makkelijker.
    Daarna was ik zo uitgeput dat de borstvoeding was gestopt :(... toen hebben we haar laten wennen aan haar eigen kamertje. Ging gelukkig heel goed.

16. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ons zoontje heeft de eerste 6 maanden bij ons op de slaapkamer geslapen.
    Toen begon hij op handen en knieen te zitten in zijn bedje en omdat bij het ledikantje bij ons op de kamer de bodem niet laag genoeg kon. Slaapt hij sindsdien op zijn eigen kamertje in zijn eigen bedje.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Renske slaapt nogsteeds 's nachts bij ons. Wel zo makkelijk met voeden, ik schuif haar zo naast me. Ik zie er erg tegenop als ze straks niet meer in haar wiegje past (kinderwagenbak). Ik vind het erg gezellig, zo met zijn drietjes. Om haar te laten wennen aan haar eigen kamer ligt ze overdag met haar slaapjes wel in haar ledikantje.

18. natjes

natjes Niet meer actief

eerste 6 weken bij ons in bed. Anders sliep ie niet. Toen tot 5 maanden in de wieg bij ons in de kamer. Toen in de ledikant tot 6 maanden. En nu alweer een maand in zijn eigen kamer. Hij werd steeds wakker van mijn man die er steeds halverwege de nacht uit moet om te werken. Nu slaapt ie wat beter!

Maar als het aan mij lag dan lag ie nu nog naast me...heerlijk als ie zijn hand door de spijlen doet om jouw hand vast te pakken!

19. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Joanneke heeft 8 maanden bij ons op de kamer geslapen.
    Dit had verschillende redenen.

1. Ze is te vroeg geboren en mocht pas na 5 weken mee naar huis. Vond het zo fijn dat ze eindelijk dicht bij ons was, dus vond het ook heerlijk dat ze bij ons op de kamer sliep.

2. Ik heb tot 8 maanden borstvoeding gegeven en vond het irritant om s avonds en s ochtend met mijn duffe kop haar op te halen uit haar kamertje. Nu hoefde ik alleen maar recht overeind te zitten. Haar uit de wieg halen en hop aan de borst.

3. Omdat de borstvoeding erbij mij bij wijze van spreke er uitspoot kwam ze niet aan haar zuigbehoefde. Daarom wilde ze een speen. Die floepte er regelmatig uit als ze sliep en dan werd ze huilend wakker. Ook nu hoefde ik dus niet weer helemaal naar haar kamertje, maar kon ik hup met 1 arm uit bed de speen terug doen.

We vonden het ook wel erg gezellig hoor, en werden niet van elk geluidje wakker.
    Toen ze overging op de fles hebben we haar na een paar weken in haar eigen kamertje gedaan.
    Dit was erg wennen, maar we wilden ook niet nog langer wachten want waren bang dat ze dan niet meer zou kunnen wennen.

De overgang is prima gegaan en ze doet het super. We hebben heerlijke rustige nachten.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

2 nachten, ik werd helemaal gek van ieder kreuntje en zuchtje, ik zat steeds direct overeind. Daarna heeft ze lekker in haar eigen kamertje geslapen, heerlijk :) We sliepen alle 3 een stuk beter :) Er stond daar ook een fijne stoel voor de bv 'snachts, ik vond liggend voeden niet fijn. Bij een eventuele volgende doe ik het net zo!

Deel Deze Pagina