hoe lang spenen bewaren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baboe, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik kan nergens een eenduidig antwoord vinden:

Hoe lang kun je de speen van een fles bewaren?
    Hoe lang kun je de fles bewaren en hoe lang kun je fopspeentjes bewaren??

Er zijn vast ervaren mama's die me antwoord kunnen geven!?

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Begrijp niet helemaal wat je bedoeld denk ik. Bedoel je hoe lang je speentjes kunt gebruiken?

3. Skye

Skye Niet meer actief

Speentjes (voor op de fles) verwisselde ik elke 2 maanden ofzo. Lag er een beetje aan hoe ze eruit zagen. Flessen kan je volgens mij gewoon altijd bewaren. Ik heb de kleine avent flessen allemaal getseriliseerd en droog weggezet. De speentjes daarvan die ik dus niet meer gebruikte heb ik wel weggegooid. Bij een eventueel tweede kindje koop ik die dan gewoon nieuw. De fopspeentjes deed ik altijd wel lang mee. Als ze er nog goed uitzagen dan kreeg ze die nog gewoon. Maar hier liggen dan ook 10 verschillende spenen waar ze elke keer op een andere zuigt, dus zo snel gaan ze niet "op"!

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik gebruik zowel de spenen van een fles als de foppies tot ze slijtage vertonen..

De "regel" om ze met 3 maanden te vervangen vind ik flauwekul..

De fles zelf vervang ik niet.. Ik heb er 1 "vervangen" voor een groter exemplaar omdat de kleine geen 180+6 = 200 cc erin kon hebben....

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik had vrij veel flessen, een stuk of 6.
    Dus wisselde veel.
    Heb ze allemaal 1x vervangen en sommigen 2x.

6. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Ik gebruik de speentjes ook idd totdat ie "te klein" is.
    Dus die eerste 2 heeft ze 6 maanden gehad, en heb nu 3 stuks van 6+ die ze gebruikt.
    Net zo met de spenen van de fles: steeds het nummer waar ze aantoe is gebruiken we. De oude gaan dan gewoon weg.

Doe daar niet zo moeilijk over hoor....alstie er nog goed uitziet is het goed toch?!

7. tulip

tulip Niet meer actief

flessen heb ik nooit vervangen, speentjes van flessen en fopspeentjes om de 8 weken vervangen. in het begin werd ook alles elke dag uitgekookt en na een half jaar om de dag. Nu alleen de fopspeentjes nog en die worden elke week uitgekookt.

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    de flessen die sophie heeft gebruikt, gebruik ik niet weer voor thijs, die krijgt nieuwe.

Deel Deze Pagina