Hoe en wanneer de puckababy afleren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mommy1983, May 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Sem is nu 3 maanden en slaapt heerlijk in zijn bakerzak. Maar ik vroeg me af hoe jullie het af hebben geleerd en waneer.
    Ik probeer hem overdag wel eens weg te leggen zonder zak maar dan is het huilen en krijsen en in de zak valt ie weer heerlijk in slaap.

Ik ben benieuwd naar jullie tips en trucs zodat ik weet wat ik dadelijk kan proberen.

2. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    Hoi hoi,
    Hier net voordat ze 6 maanden werd haar ineens in een gewone slaapzak gedaan en dat ging wonderbaarlijk goed! Ze sliep niet anders dan normaal in de zak dus we hebben veel geluk gehad.
    Wij deden haar wel overdag nooit in de puck-a-baby dus misschien is dat anders. Want dan kan je opletten op het moment dat ze zichzelf niet meer wakker slaan en dan kunnen ze over op een gewone slaapzak (of alleen lakentje en dekentje). Je moet natuurlijk ook kijken naar het draaien van je kindje, want als ze van rug naar buiik draaien moet je het wel gelijk gaan afwennen, maar hier draait ze nooit in bed nu nog steeds niet, alleen overdag. Maar dat is dus afhankelijk van je kindje.
    Succes in ieder geval!

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi!

Toen Fay 6 maanden was heb ik haar in een gewone slaapzak gelegd en strak ingestopt met een dekentje, en net zoals Tico zegt, het ging in 1x goed. Ik was helemaal verbaasd, ik zag er namelijk aan maanden tegenop want ik dacht dat het helemaal niks zou worden omdat ik net als jij overdag ook weleens probeerde om haar zonder zak te laten slapen maar dat ook gillen en krijsen werd. Nou is jou kleintje ook nog maar 3 maanden, dus je hebt nog wel even de tijd en tegen de tijd dat hij 6 maanden is, zijn ze vaak ook wat rustiger dus kunnen ze beter zonder die zak.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Toen Aaron met 3 maanden prikken kreeg, mocht hij natuurlijk niet in de Puckababy. Eigenlijk ging dat 's avonds heel goed zonder en toen zijn we de Puckababy voor de avonden en nachten weg gaan laten.
    Overdag zijn we gaan oefenen met slaapjes zonder de zak. En met de prikken van 4 maanden hebben we het helemaal weggelaten.
    Hij slaapt trouwens wel in een slaapzak.

5. Panos

Panos Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,313
    0
    36
    Eindhoven
    Ons meisje is nu 5 maanden en kan sinds een paar dagen van rug naar buik draaien. Wij toevallig vandaag met afbouwen begonnnen en het gaat eigenlijk best goed! Ze is nu met haar 2e slaapje bezig met losse armpjes. Super! Hebben wel de puckabag vast gekocht voor dadelijk. Nu ligt ze nog strak ingestopt onder laken/dekentje, maar ik wil haar eigenlijk in alleen een slaapzak laten slapen dadelijk.

6. Panos

Panos Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,313
    0
    36
    Eindhoven
    Oja... ze slaapt trouwens wel korter met losse armpjes... Steeds maar 45 min en dan lukt het helaas ook niet haar verder te laten slapen. Is hopelijk tijdelijk!

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Ik zat er ook idd aan te denken om de puckabag te kopen. Maar ik wil het wel voor de 6 maanden af hebben geleerd maar hij slaapt nu zo lekker s,nachts en overdag ook een stuk beter dan zonder zak.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Nou ik heb hem net zonder puckababy in bed gelegt en goed ingestopt. Hij viel binnen 5 min in slaap en slaapt nu alweer 45 min. Hopen dat het zo blijft gaan

9. happymama

happymama Niet meer actief

hoi ninja
    hoe is ie ?
    nog bedankt voor je berichtje , zeker leuk al die stemmen haha.
    maare britt heeft ook een puckababy gehad en toen ik t ging minder dus ook op de dag soms weg laten dan deed ik haar wel een andere slaapzak aan .
    weet niet of je dat al doet heb de rest allemaal niet gelezen .
    britt kanzonde slaapzak ook echt niet goed slapen

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ja ik was idd ook aan het kijken voor een slaapzak maar welke maat moet ik dan hebben?
    Ik zag dat de puckababy ook een slaapzak heeft maar die is pas vanaf 7 maanden en wel erg duur 90 euro

Share This Page