Zijn er hier dames die spruw hebben gehad (moeder+kind of alleen kind) die niet behandeld hebben? Zo ja, hoe lang duurde het voordat de spruw minder werd en weg was? Mijn dochter heeft nu sinds 9 dagen witte lippen en het wordt nog niet minder. Ze drinkt wel goed, vandaar dat ik het (nog) niet behandel met medicatie.
Dat is het algemeen geldende advies: geen klachten, dan niet behandelen. @TS: ik weet niet hoe lang het duurt zonder behandeling..
Mijn zoontje had spruw. Gigantisch, maar dronk wel. De dokter koos ervoor toch wat te geven. Na 3(!!!)x een kuur continu alles uitkoken ect was het nog niet weg. Toen besloten te stoppen en gewoon de normale manier te handhaven van uitkoken. Binnen een week helemaal over....
Mag ik even dit topic misbruiken voor de volgende vraag: koken jullie bij spruw alleen de flessenspeen uit of ook de hele fles? Hier bij beide kinderen meerdere keren spruw gehad en elke keer medicijnen gekregen, omdat ik binnen een paar dagen alles alleen maar zag verergeren (steeds meer witte stipjes in mond). Ik kan me niet voorstellen dat het anders ooit over zou zijn gegaan en de jongste had er ook pijn van. Nu helaas ook spruw en mijn eigen slaaptekort helpt mijn weerstand ook niet mee, volgens mij. Hoe is het nu bij jou?