Zaaddonor vanwege erfelijk gen partner

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Suuss, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuss

Suuss Lid

21 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met een zaaddonor? Mijn man draagt een erfelijk gen bij zich (Alzheimer op jonge leeftijd) hetgeen 50% erfelijk is. Wij zijn nu serieus een zaaddonor aan het overwegen. Heeft iemand ervaring met Cryos zaadbank in Denemarken? Ik ben ook benieuwd of er meer stellen zijn die kiezen voor een donor vanwege een erfelijk gen.

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wel ervaring met een zaaddonor, maar geen ervaring met Denemarken.
    Maar mag ik vragen waarom jullie niet kiezen voor PGD?
    Dat is embryo selectie.
    Dan kijken ze of de embryo's het erfelijke gen heeft.
    Ze plaatsen dan alleen de embryo's zonder dat gen terug.

3. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Wij hebben dit gedaan.Ook vanwege een fout op een gen waardoor mijn man een erfelijke hartspierziekte heeft en zelf een harttransplantatie heeft ondergaan in het verleden.
    We hebben al een dochter via een zaaddonor en starten binnenkort in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor.
    PGD was bij ons niet mogelijk....

4. Suuss

Suuss Lid

21 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dreamer: we zijn inderdaad in Maastricht geweest voor PGD. Het gen is echter zo zeldzaam dat vooronderzoek lange tijd in beslag zal nemen en het is ook nog maar de vraag of we def toestemming krijgen. Daarnaast is de duur versus de slagingskans (15%) een reden geweest om hier niet voor te kiezen. Het is bij ons ook nog eens onzeker wanneer mijn partner zelf ziek zal worden, dus veel tijd hebben we niet....

@yj81: hebben jullie de donor vanuit Denemarken? Hoe oud is jullie dochter?

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Suus: heftig allemaal.
    Yj81 loopt in Dusseldorf, daar gebruiken ze Duitse donoren (geregistreerd als ik me niet vergis)

Bij welk ziekenhuis lopen jullie?

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik loop nu inderdaad voor ons tweede kindje in Dusseldorf.Onze dochter(ze is 5)komt echter niet uit Dusseldorf,maar uit het barrahus in Wirdum.Deze kliniek is nu helaas gesloten....
    Waar het zaad vandaan komt is onduidelijk,maar de donor staat wel geregistreerd in nederland inderdaad.Dit is natuurlijk ook verplicht.
    Wat nog over is van deze donor nemen we nu mee naar Dusseldorf...

De Situatie zoals jij beschrijft met het PGD was precies zoals bij ons Suus.ik was wat te kort door de bocht door te zeggen dat het per definitie niet mogelijk was,maar het zou een zeer lang traject worden als het mogelijk mocht zijn.Bovendien moesten we allerlei gesprekken met psychologen,alles kunnen beargumenteren en weet ik het wat en daar hadden we totaal geen zin in.Bovendien hadden we al een dochter via een donor.Zij zou dan geen biologisch vol broertje of zusje krijgen....
    Toen wij zwanger probeerden te worden van onze dochter kon het nog niet overigens.Cardiologische aandoeningen kunnen ze pas sinds kort daar....

7. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    even een upje

Deel Deze Pagina