Hoe lang stond jullie huis te koop?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Volgens mij is ieder journaal wat je bekijkt en iedere krant die je openslaat duidelijk dat er een kredietcrisis gaande is.
    Wij hebben een ICT bedrijf met een aantal (NVM) makelaars en notarissen als klant.
    Ik omschrijf die als deskundig. Aangezien zij de huizen verkopen en de hypotheken laten passeren.

Wij hebben zelf ook een tijdje in onze hoofd gehad om ons huis te verkopen en nieuw te bouwen met een (of ons) kantoor ernaast.
    Wij hebben door eigen observatie gezien dat veel huizen slecht of voor veel minder dan de vraagprijs verkocht werden.
    We krijgen de derde in maart, dus we kunnen wel wat meer ruimte gebruiken.
    Alleen je red je lang dus wij hebben besloten om voorlopig eerst te blijven zitten.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja lekker als je keus hebt idd, maar mijn schoonvader is 80 en het is gewoon erg prettig als ze op die leeftijd niet meer 2 uur rijden van hun enigste kind en kleinkind wonen. Kunnen ze wel 2 jaar wachten tot de huizenmarkt weer aantrekt, maar dan leeft de beste man misschien helemaal niet meer.

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    we hebben net de koopakte ontvangen van het huis dat we willen kopen. Het is van een woningbouw geweest en staat nu 5 1/2 maand leeg/ te koop. Volgens de makelaar een normale tijd.

En er moet veel aan gebeuren! Nu maar hopen dat de financiering rondkomt met al die slechte nieuws berichten rondom de crisis.
    (en wij moeten wel kopen want we zijn van Maastricht naar Zaltbommel verhuisd vanwege werk. Wachttijd huur: 8 jaar. Particulier huren alleen met rare voorwaarden :( we wonen nu bij m'n schoonouders en hun 3 andere kinderen! En dat met een kleintje van 8 maanden)

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Al vanaf 2006 hoor je berichten in de media (maar niet de gewone journaals) dat deze crisis eraan komt. Sowieso in Amerika maar het is bijna logisch dat Europa volgt. Zag een programma waarin de baas van Morgan Stanley zei dat het wat dat betreft geen 5 voor 12, maar een uur of 2 was. Dat was twee jaar geleden. (ging over de kredietmarkt daar)

Ik erger me eraan dat er nu gedaan wordt alsof het opeens is gebeurd. Verder snap ik wel dat er iets gebeurt op de huizenmarkt, maar ik bedoel dat ik ervan uitga dat ik mijn huis voor een leuke prijs kan verkopen. Misschien niet voor zo veel, maar nog wel voor een fatsoenlijke prijs. En ik wil er niet wakker van liggen, maar steek ook niet mijn kop in het zand.

En dat huizen langer te koop staan, en minder opbrengen, dat is op zich niet zo'n drama denk ik. Je ruitjeshuis binnen twee jaar voor een ton meer en binnen een week kunnen verkopen is veel gekker.

En, aangezien je in de ICT werkt, in die sector ging het een jaar of 7 geleden toch echt niet goed volgens de berichten omdat iedereen die hoe je een harde schijf moest defragmenteren een ICT bedrijf begon. Het was maar een paar jaar later toen men weer zat te schreeuwen om goed ICT personeel. Ik hoop dat het met de huizenmarkt ook ongeveer zo zal gaan.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij moesten ook verkopen. Een huis in Deventer en werk in Friesland.

Maar als ons huis echt niet had verkocht hadden we waarschijnlijk weer teruggegaan. Dan had mijn vriend van maandag tot vrijdag in Friesland gezeten.

We hebben het trouwens verkocht voor net zoveel als we het hadden gekocht. Uiteindelijk 5000 minder dan we wilden hebben. Erg jammer.

Nu huren we, en dat is sowieso voor een jaar ( contract)

Loeki, ik vind het logisch dat iemand van 80 inderdaad niet gaat wachten tot een huizenmarkt weer eens aantrekt.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja Valhalla, misschien verkopen we ons huis ook wel voor wat minder, maar we hebben het 4 jaar geleden voor ruim 60.000 Euro minder gekocht dan dat het nu te koop staan. Shit happens. Toen zei ook iedereen dat we moesten wachten met kopen tot de huizenprijzen gingen dalen. Nou, dan had ik dus tot nu kunnen wachten.
    Ik vind het allemaal wel heel vervelend, daar niet van, maar goed, we zitten nu eenmaal in deze situatie, dus we hopen er maar het beste van.

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @bosi: helaas huurde wij in Maastricht dus kunnen niet makkelijk terug! We wonen nu een half jaar hier, en als dat de optie was geweest waren we ook terug gegaan waarschijnlijk.

Overigens ben ik het met Valhalla eens dat dit niet iets van nu is maar al langer speelt. De media gaat er ook handig mee om. Je hoort niks anders. Daarbij vind ik dat het hele beurzen gedoe maar fictief is en vooral draait om het psychologische. Waar de media dus weer mee te maken heeft. Maar das mijn idee (al sinds mijn economie leraar er wat over uitlegde op de middelbare school)

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    economie = emotie

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    precies. (ik moet dat dan weer met zo'n lang verhaal doen :rolleyes: )

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou mijn economielessen liggen al weer bijna 20 jaar achter mij, maar dat heb ik nog wel onthouden.

11. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Bosi, bedankt voor de link, zal er zeker naar kijken.. Hoop echt dat we helemaal niet hoeven te verhuren, want dan ziet het huis er niet meer uit denk ik. Ik ga heel voorzichtig om met alles omdat het huis te koop staat, alles is netjes en schoon. Ben echt bang dat het huis verrot gebruikt zal worden..

12. valhalla

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    In onze buurt staan de 2 oner 1 kap woningen allemaal rond dezelfde bedragen te koop.
    Ik zou het niet te duur maken, maar ook niet te goedkoop er kan altijd nog wat af.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Eerst je ene huis verkopen dan pas want anders kopen, intussentijd kun je vast wel ergens huren.
    Helemaal voor deze tijden.

15. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mooi huis valhalla!

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    het huis dat wij kochten stond nog geen eens 1 week te koop
    Hahaah
    hij stond nog maar net op inet en wij werden er verliefd op alles was net verbouwd in dit huid dus alleen een likje verf en wij konden erin :)

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ja mee eens :D is het een 2 onder 1 kap en waar staat het, welke prijs?

18. valhalla

Thanx, het staat in Terneuzen... Als het maar voor juni volgend jaar verkocht is, dan gaan we ons nieuwbouwhuis in ;)

Now we wait :D

19. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    exact.. Er zijn hier ook moeilijke tijden gaande voor een aantal mensen met dubbele lasten!

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja GEMIDDELDE verkooptijd is nu een jaar. Voor 2-onder-1-kap is het hier helemaal rampzalig, dus staan nu vaak al meer dan 12 maanden te koop.

Deel Deze Pagina