Hoe lang stond jullie huis te koop?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi dames heb het topic laten heropenen, was benieuwd naar jullie huizen.
    Wij hebben zelf gister kijkers gehad, bekenden van ons, dus zelf rondleiding gegeven..
    Ze waren positief, nu is het toch gewoon weer afwachten....

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ mandy: dank je!

@ nynke: ik dacht dat jullie het nu wel een keer verkocht hadden, niet dus! :S

@ bobam: spannend, maar bereid je voor op het ergste! kan het altijd meevallen! ;)

3. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    ik zal antwoord geven op de vraag.
    misschien niet voor iedereen leuk,
    wij hebben vorig jaar dat wel...
    ons huis binnen 4 dagen verkocht.

wij hadden het niet bij een makelaar staan, maar op marktplaats.

wij hadden alles nog een keer geschilderd voordat we gingen verkopen en alvast veel spullen opgeslagen (lijkt huis groter als minder instaat)
    dit had schijnbaar veel effect

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ons huis staat vanaf vandaag te koop, ben heel benieuwd hoelang het gaat duren allemaal.
    Hoop niet te lang aangezien we al een ander huis hebben gekocht waar we in april in kunnen :)

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij hebben net gekocht en hebben het afgelopen half jaar wel 20 huizen bekeken..

mij viel op dat veel advertenties (vooral op funda enzo) heel misleidend zijn. staat er in de advertentie 4 kamers, blijkt dat de keuken en de badkamer mee zijn geteld en er maar 1 slaapkamer is. we hebben ook huizen bekeken die als oud en karakteristiek werden beschreven maar gewoon vies waren en stonken, en huizen die al bouwkundig waren gekeurd maar er waren "per ongeluk" grote dingen bij de keuring over het hoofd gezien.

uiteindelijk hebben we iets gekocht waar veel belanstelling voor was en maar 3 weken te koop heeft gestaan. voor mensen die snel willen verkopen: een mini opknapbeurtje doet echt wonderen!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ja netjes maken helpt echt.

En natuurlijk niet duurder maken dan nodig. Veel mensen zitten echt veel te hoog met de prijs. Vaak is dat meer emotionele waarde dan ook realistische verkoopwaarde.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ja, netjes, opgeruimd, leeg, verzorgd en schoon, maar dat lijkt mij van zelfsprekend (alhoewel, bij een huis waar ik ging kijken, lagen allemaal dode vliegen in het bad).
    De buitenboel is afgelopen zomer geschilderd en binnen ook een deel, verder zag het er nog allemaal keurig uit, dus meer kun je er niet aan doen.
    Wij zijn al gezakt in de prijs, maar dat is bijna iedereen hier in deze plaats. De tijd zit gewoon tegen. Volgens de makelaar is er voor ons huis nog relatief veel belangstelling, ze hebben huizen waar al maanden geen kijker meer is geweest. We hopen maar dat er snel iemand komt die het wil kopen.

8. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai ladies,

Ons huis staat alweer bijna 7 maanden te koop. Hebben met deze week zo'n 45 bezichtigingen gehad tot nu toe.. jaa erg veel he?

Vorige week 1 bod gehad, maar veel te laag. Dus afgewezen. We weten ook niet eens wie dat zijn? Lijkt dus niet serieus te zijn..

Deze week komen er mensen voor de 2de keer kijken.. we hebben dus nog hoop.

En daarnaast komen er nog 2 nieuwe personen morgen kijken.. ze blijven dus nog steeds binnenstromen..

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier een net en opgeruimd huis. Zelfs als ik weg ga ruim ik op, stel dat er iemand langs loopt om even te kijken.
    Zakken in prijs gaan we voorlopig niet. Schiet nu toch niet op. De markt trekt vanzelf weer aan.

Wij gaan van het voorjaar de binnen en buiten kant schilderen. Niet alleen voor de verkoop maar ook omdat je de boel toch moet bij houden.

10. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij zijn wel 2 x gezakt met de prijs.. maar gaan niet meer zakken.. ondanks het zakken schiet het niet echt op..

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Bij ons heeft zakken wel geholpen.

Maar dat de markt weer aantrekt zal niet tussen nu en 2 jaar zijn. Tenminste dat is mij verteld.

Wij willen graag weer een huis kopen, maar er komt gewoon niks leuks meer bij.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Wat ze voorspellen wat de markt doet, daar luister ik niet meer zo naar. Kan er toch niets aan doen. Ik denk wel dat het weer iets beter wordt, maar niet zoals het vorig jaar was rond deze tijd.
    Toen we dit huis kochten zei ook iedereen dat we moesten wachten, omdat de prijzen wel zouden dalen. Nou, de prijzen zijn hier sinds wij ons huis 4,5 jaar geleden hebben gekocht juist enorm gestegen. Het is altijd een risico, vorige keer geluk gehad, nu dus niet, that's life.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Het duurt gewoon langer voordat een huis verkocht wordt, maar het verkoopt echt wel.

Ons eerste huis hadden we binnen 2 maanden verkocht ( ongeveer, vanaf het bod) en ons tweede huis pas na 1 jaar. 18 oktober 2007 te koop gezet en 1 oktober 2008 de handtekening geplaatst.

Een huis verhuren kan nu ook prima. Meer mensen vinden kopen misschien net iets te duur en willen huren.

Wij hebben ook even een particulier huis gehuurd dat te koop staat.

14. Voor meiden die hun appartement moeten verkopen en servicekosten betalen...

Wij hebben uiteindelijk een 'actie' gehouden dat als je ons huis zou kopen een jaar lang geen servicekosten hoefde te betalen. Die zijn namelijk 189 euro per maand (incl 56 euro stookkosten) En zo'n hoog bedrag schrok bij ons ook mensen af.

Daarna hadden we open huis. Toen hebben we 3 kijkers gehad. 1 daarvan heeft dus gekocht. Bij de onderhandelingen zijn die servicekosten meegenomen. En uiteindelijk betalen wij dus helemaal geen jaar lang nog de servicekosten, want we hebben met het bieden wat lager gedaan.

En ons huis was leeg met het open huis, zodat het ineens mega ruim was!
    Heb behoorlijk grote robuuste meubel, waardoor het best klein leek)

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    succes allemaal met de verkoop!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Goede actie Xenas81, erg slim.

17. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    wij hebben deze week de eerste kijkers, ik ben benieuwd :)

18. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Succes! Mochten ze afhaken, stuur je ze dan deze kant op?! Ons appartement staat een half jaar te koop en nog geen kijker gezien :cry:

19. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    een half jaar en nog geen kijkers, ai dat is klote zeg!
    Is jullie makelaar wel actief genoeg dan?

20. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ja, maar de markt is hier echt ingestort.
    Van 32 verkopen per week is hij naar 2 gegaan! :confused:

Niks aan te doen..

Deel Deze Pagina