Hoe lang stond jullie huis te koop?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik bedoel ook de mensen die dat NU nog doen ;)
    Ik kan me wel indenken dat men tot op een jaartje of 2 geleden wel dacht dat het toch wel verkocht zou worden.. en nu idd ineens een groot probleem hebben.
    Huis van mijn buren staat het ene al 8mnd te koop en dat onder ons al 5 mnd... dus ik ben niet echt hoopvol.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    8 maanden, dat is nog maar kort hoor, gemiddeld loopt het nu op van 1 naar 2 jaar. GEMIDDELD. Hier nu sinds maart 2008.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    @Naiobi : de huurder die wij hadden was een vriendin van weer een vriendin, dus redelijk veilig. Maar goed, die dame bleek nogal een wanbetaler. Niet alleen naar ons, maar naar echt iedereen. Er lagen wel brieven van 10 verschillende incassobureaus op de mat. Ik heb ze allemaal retour afzender gestuurd, want ik wist niet waar ze heen was gegaan toen ze eenmaal uit ons huis was.

Loeki2, daar word je zeker niet vrolijk van. Bah.

Op dit moment is het eerst je eigen huis verkopen en dan weer verder. Maar daar zit een vervelend punt. Mensen die dus nu huren zijn de kopers. Het cirkeltje is gewoon niet rond. Huurders kunnen nu moeilijker aan een goede lening komen. Goedkope starters woningen zijn goed te betalen en die verkopen nog best goed. Maar een huis op 1 loon kopen ( van een modaal inkomen ) is gewoon best moeilijk nu.

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij hebben nu een super kans, wij kunnen het huis van oma kopen, die is pas overleden. Aangezien er maar 2 erven zijn hebben we met hun af kunnen spreken dat we nu al mogen klussen en slopen, en pas betalen als ons huis verkocht is, zo lopen we gene risico :D
    En ons huis waar we nu wonen is de enige in deze prijsklasse die hier te koop staat, dus hebben we wel meer kans om het snel te verkopen :d
    Ben benieuwd, vrijdag komt de makelaar foto's maken!

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik wil jullie allemaal succes wensen met de verkoop!

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Wij komen terug van vakantie en er hebben mensen een bod op ons huis gedaan.. Het is wel iets minder dat wij willen maar we gaan toch al in de min dus kan dit er eventueel ook wel bij.. Nu maar hopen dat zij het doorzetten :)

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    We hebben de prijs nog even omhoog gebabbelt en de kopers gaan morgen het koopcontract tekenen!! Dus als het goed is hebben we het huis verkocht :O

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Naiobi, gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!

Eergisteren belde de makelaar, er was die middag een bezichtiging. Maar we zijn al verhuisd, en eigenlijk willen we morgen even er heen om de tuin bij de snoeien, te stoffen, muurtje te witten en wat rotzooi naar de stort te brengen.

Verwachtte er dus helemaal niets van. Belt dat meisje van de makelaar, die mensen zijn hartstikke enthousiast en komen maandag weer kijken! Nou breekt mijn klomp, loop ik 5 x voor niets een dag te poetsen, geen resultaat. Laat ik het een stoffige puinzooi, zijn ze enthousiast.

Loeki en alle anderen: veel succes met de verkoop!

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij mogen ons hier ook aansluiten. We hebben sinds vorige week zaterdag ons huis in de verkoop. We hebben nu vier kijkers gehad en mensen die hebben aangebeld of ze mochten kijken (grrrrrrr).
    Wij willen graag binnen een jaar verkopen voor een mooie prijs. Lukt dat niet, dan gaan we flink verbouwen en wonen we nog wel een jaartje of tien (snif) in ons huisje.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Jeetje wat een ellende op de huizenmarkt. het is ook niet een goede tijd nu voor verkoop, maar daar weten jullie alles van. Hoewel.. sommige woningen kon ik via de funda link niet meer te pakken krijgen, verkocht?
    Ik heb geen huis verkocht, kom uit een huurwoning die werd afgebroken, twee jaar geleden hebben we dit huis gekocht.
    Het was totaal onze smaak qua inrichting niet (oude badkamer, oud toilet en alles slecht onderhouden) wel een mooie tuin op het zuiden, en veel licht. En we hadden een beetje haast met kopen.. dat speelde ook wel mee. het huis was op maandag te koop gezet, op woensdag heb ik een afspraak gemaakt en hoorde dat er nog een paar andere kijkers kwamen de maandag erop. op vrijdag hebben we het bekeken en eind van de dag meteen een bod uitgebracht. Dit huis paste bij ons, ook al hebben we ontzettend veel moeten verbouwen. Dat ga ik overigens nooit meer doen, maar voor nu wonen we heel mooi.
    Ik wil iedereen veel succes wensen met jullie verkoop!
    groetjes

11. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ons appartement staat al ruim twee jaar in de verkoop. Ziet er prima uit, de prijs is superstrak (twee jaar geleden nog 194.500, in feb nog gelijkwaardig appartement voor 180.000 en wij vragen maar 175.00 en zijn bereid te zakken tot 165.000) en dan nog geen koper :(. Het appartement is drie keer bijna verkocht geweest; een keer kreeg iemand toch pijn zijn buik en deed het niet, andere keer kwam de financiering niet rond, andere keer wilde degene eerst even huren en toen kopen en dat mocht weer niet van de hypotheekverstrekker. Ook hebben we enorm veel pech met makelaars gehad. Ik kan er een boek overschrijven.

Maar goed, we balen enorm, iedere maand weer een hypotheek voor niks betalen....

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Yeeeeeeaaaaaaaay ons huis is verkocht. Althans, dat gaat over een maandje officieel gebeuren als het goed is. Wel dik onder de vraagprijs, maar iets boven wat wij er minimaal voor wilden hebben.

Helaas zit er wel een verschil tussen waarmee met de nieuwe hypotheek is gerekend en wat we nu gaan krijgen, dus dat zullen we zelf moeten bijleggen, maar ja. Is niet anders. Het is in elk geval een zorg minder!

Allemaal heel veel succes met verkopen!

13. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @nicoletta wat vervelend tot 3 toe bijna verkocht maar dus net niet :(

@valhalla gefeliciteerd!!

Bij ons loopt vandaag de dag af om het zonder reden af te zeggen.. De jongen die em wil kopen heeft em al laten taxeren dus met de hypotheek zit het ook snor en hij belde gisteren wat er achterbleef in het huis ..

Zelf ga ik as dinsdag naar huizen in nijverdal kijken :)

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bijna twee weken geleden te koop gezet en vandaag is een stel akkoord gegaan met de vraagprijs :$
    Nu nog hopen dat het allemaal goed gaat komen met de financien en dan kunnen wij eindelijk ook op zoek naar een nieuw paleisje.

Nooit verwacht dat het ook zo snel kon gaan.

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @kiki80 volgens mij helpt het ook dat de overheid de NHG garantie verhoogd heeft :) En het ligt er natuurlijk ook aan of er veel aanbod in je omgeving is :)

De koper kan bij ons ook niet meer terug :D:D

16. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier gaat ons huisje ook binnenkort te koop. We hebben nog geen nieuw huis gekocht of op oog. Willen eerst dit verkopen voordat we een ander huis kopen. We zijn nu druk bezig nog wat schilderwerk te doen (uitgesproken muren te herschilderen en herinrichten voor ruimte idee) en de buitenkant wordt nog even geschilderd en dan hopen we het snel te verkopen. Ik reken wel op minimaal 1 jaar.

17. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    die van ons komt eind volgende week in de verkoop!! Ik ben heeeeel benieuwd hoe het gaat aflopen! Gek, op de 1 of andere manier ben ik niet zenuwachtig.

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @cira als je jezelf op een jaar voorbereid dan wordt je iig niet teleurgesteld.. Wij hebben em 9 maand te koop staan.. en is dus nu verkocht..

@cira en mariaatje Succes met de verkoop :)

19. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    het huis van mijn vriend staat ook al enige tijd te koop. vanaf maart/april. we wonen er niet, maar wel de kosten natuurlijk... eigenlijk doodzonde! weet wel een hoop winkeltjes waar ik dat geld heen kan brengen(A)

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    AAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. De makelaar belde net...vanavond om 6 uur komt er iemand het huis bezichtigen. Ik ben in shock, maar ook meteen doodnerveus!Stel je voor..bijna 7 maanden zwanger en dan misschien nog moeten verhuizen...
    Er is niemand om me te helpen, mijn familie zit in Limburg, maar ex komt vanmiddag nog even voor me stofzuigen en ik ga nu op mijn gemak de puntjes op de i zetten hier. Dan kan ik morgen maar niet lopen (heb zware bekkenklachten)...so be it. Als dit hét beslissende moment is in de verkoop van ons huis, dan is het de moeite meer dan waard. Gelukkig is er vrijdag nog uitgebreid schoongemaakt door mijn schoonzus en een vriendin van haar!
    Alle duimers zijn welkom!!

*einde hysterische berichtgeving*

ps huis staat nu ruim 10 maanden te koop

Deel Deze Pagina