Hoe lang stond jullie huis te koop?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hellen, heel veel succes! Zal voor je duimen dat de kijkers kopers worden!

Cira & Mariaatje ook veel succes met verkopen!

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Pfff dag begint goed hier...de Makelaar belde net: de kijkers van afgelopen woensdag hadden ons huis graag gekocht, als we maar niet zo'n lelijke achtertuin hadden gehad. Die moet ook nog gedaan worden, dat weten we, maar we hebben ervoor gekozen eerst het huis helemaal op te knappen, want daar breng je immers de meeste tijd door. En de tuin is nooit meer aan de orde gekomen, omdat we toen gescheiden zijn.
    We hoopten, dat mensen daar doorheen konden kijken, kunnen om die reden nog in prijs zakken, maar als het eerste paar kijkers-op-afspraak in 10 maanden er zo over denkt, vrees ik echt voor de toekomst. En ik weet, dat ik, zolang dit huis niet is verkocht en zodra de kleine er is, rond moet gaan komen van maar liefst 50 euro per week. Dat vind ik een beangstigende gedachte..

Ben er kapot van..had eindelijk weer een beetje hoop. Van alle emoties heb ik nu ook weer achter elkaar harde buiken. Soms is het best even moeilijk om de moed erin te houden. Vandaag is dus zo'n dag...

3. Writer

Writer Niet meer actief

ik kom hier niet vaak , hebben ook geen huis tekoop staan maar lees toch af en toe

en hellen jeetje ik leef met je mee wat erg dat je zo gespannen bent en hard buiken van krijgt , misschien toch maar wat ana de tuin doen ? sterkte

ik had ook vraagje wanner kan je koop akte van huis tekenen , na dat je offerte al hebt of na dat hele financiele gedoe geregeld is en geld over gemaakt is?bedoel geen verlopigecontract he

4. valhalla

AAAAARGH! De kopers van ons huis kregen hun hypotheek niet rond :x:x:x Waarom? Omdat ze een @%$:x^!%@#$ BKR Registratie hebben. Potverdriedubbeltjes! Ik baal hier zo gigantisch van! Dus antwoord op de topic titel: straks 9 maanden!

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    wij zijn nu bijna 3 maanden bezig met de verkoop van ons appartement en het loopt voor geen meter, nog geen kijkers gehad nog geen belangstellende telefoontjes helemaal niets. vorige week hebben we dus maar besloten om van 118000 naar 111000 te zakken. het is gewoon een kl*te tijd om te verkopen en ondanks dat we pas 3 maanden bezig zijn begin ik me toch al langzaam zorgen te maken over hoe lang het nog te koop zal staan :( . normaal zeggen ze 3 maanden ongeveer voor de verkoop van een appartement maar tegen woordig (hier in de buurt) is het toch al snel 1/2 jaar tot 1 jaar. och ja we houden hoop

6. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

geloof dat wij geluk hadden? 12 dagen voor de verkoop van ons appartement.......vrij snel dus

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dat is zeker geluk te noemen, Zon!

Tja..hier gaan we zo maand 11 in....

8. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

echt balen zeg voor jullie!!!
    Zal duimen dat alle huizen hier snel verkocht worden!!

( wij hebben immers ook een huis gekocht dat 3 1/2 maand te koop stond...die mensen waren ook erg blij....als iedereen dat nu doet...haha)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

valhalla wat kl*te voor jullie!! ik snap ook niet dat mensen daar vantevoren niet over nadenken vóór ze gaan kopen!!!

wij hebben net gekocht (kwamen uit huur) en we hebben echt álles nagelopen met onze tussenpersoon voor we gingen bieden, dat lijkt me ook wel het minste!!

10. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    wij gaan maand 23 in voor ons appartement :(

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Wij gaan ons huis ook in de verkoop doen volgende maand. Ben benieuwd. We hebben geen haast we hebben een minimumprijs krijgen we dat er niet voor dan blijven we lekker zitten. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

Ik hoop dat jullie snel kopers krijgen!

12. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Valhalla balen zeg!

Hellen ook voor jou balen zeg! Wellicht inderdaad overwegen te proberen wat aan de achtertuin te doen.

Hier bijna klaar met verkoop klaar maken van het huis. Nog 1 weekend klussen en dan de makelaar bellen en de laatste puntjes op de i zetten. Moet zeggen dat ik er nu wel goede moed in eb. De laatste maand zijn hier twee dezelfde soort woningen verkocht. Er staat nog maar 1 dezelfde woning te koop nu.

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Allemachtig...23 maanden...pff..sterkte !

Tja...dat hoor je inderdaad vaker: mensne die éérst huizen gaan kijken en dán pas checken of ze het wel kunnen betalen. Ik weet he tniet hoor..ik check altijd eerst of ik iets wel kan betalen en ga dan pas over tot dfe aankoop. Da's toch logisch?

Valhalla en anderen hier: ik wens jullie een spoedige verkoop toe!

14. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @valhalla een bkr registratie betekent niet automatisch dat ze geen hypotheek kunnen krijgen. Hebben ze meerdere banken geprobeerd?

15. bijtjes

bijtjes Lid

29 jul 2009
    38
    0
    0
    Arts
    Bijenkorf
    Maar met de kredietcrisis doen banken wel HEEL moeilijk met een registratie hoor.

Anyway: ons huis heeft 13 maanden te koop gestaan (centrum Utrecht) en we hebben het nu verhuurd! We hebben meer dan 100 kijkers gehad, dat wel. Maar mensen die het niet rond kregen, te weinig boden etc

16. Writer

Writer Niet meer actief

nou om zo boos uit te vallen op mensen die hun hypotheek niet rond krijgen vind ik beetje raar

we hebben paar maaden geleden een huis gekocht , daar voor gespreek gehad met een adviseur .en die kon zo zeggen dat het ons zal lukken na dat hij onze papieren had gezien , we hebben wel eigen zaak , dus was net wat moelijker maar hij verwachtte geen probleem , toen we het huis op voorlopige contract gekocht hadden , begon adviseur toch moelijk te doen , weinig contact met ons te nemen en op laatste dag zeggen het gaat nu niet lukken hoor banken doen moelijk

we waren er kapot van , hadden die huis in onze fantasie al ingericht en gewoond ,werd even deprie van dus misschien zijn die mensen ook wel verdrietig geweest

we hebben nu een betere bank en adviseur , geen enkel probleem moeten binnenkort tekenen:)

17. koala28

koala28 Niet meer actief

* Ik breek even in*
    Een registratie bij het BKR doen ze niet snel moeilijk over (als het binnen je inkomsten/lasten berekening blijft). Maar een bijzonderheidscode op de registratie wel.
    Sommige banken accepteren klanten alsnog bij een bijzonderheidscode A en H. Bij een code 1 t/m 4 wordt het al moeilijker.

18. valhalla

Meesa, ben niet boos op de mensen zelf die hun hypotheek niet rondkrijgen hoor! Ik baal er gewoon verschrikkelijk van, had zelf ook al weer het nodige geregeld met onze bank, vrije dag genomen om het koopcontract te gaan tekenen en natuurlijk gehoopt er nu lekker vanaf te zijn.

De makelaar waar het huis te koop staat heeft ook een hypotheekservice-ding en biedt allerlei hypotheken aan, maar zei ook dat hij gezien de situatie niets kon doen. Dus tja ;)

Balen voor jullie trouwens dat het zo gegaan is bij jullie, maar het is goed gekomen begrijp ik, gelukkig!

19. Writer

Writer Niet meer actief

valhalla.ik snap heel goed dat je er van baalt hoor , tuurlijk heb je vrij dagen genomen , even een zorg minder gehad van jullie huis,maar wou het ook laten zien van andere kant ,hoe depri en ongelukkig .teleurgesteld mensen kunnen worden wanneer hypotheek niet door kan gaan
    ja het lijkt nu allemaal goed te gaan nu , we hebben echt een veel betere bank en adviseur :)

nu hebben we bij 2 andere banken offerte gevraagd , zal je zeggen bij ing ging helemaal mis de man belde ons niet ,hij nam telefoon niet op , na dat hij onze papieren heeft gevraagd van voorlopige contract heeft hij niks meer laten weten , einde voorlopige contract is voorbij en nog steeds niks gehoord , ik heb ing gebeld en geklacht , de mevrouw aan de telefoon vond het heel erg voor ons en niet kunnen zoals de man ons behandeld heeft ,gelukkig hadden we bij 2 banken gevraagd die andere mag ik ook even relcama maken haha rabo , is echt superrr de mensen doen hun werk goed en wel snel ook:)

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier weer even spanning en sensatie..geheel onverwacht belde de makelaar: er komen donderdagmiddag kijkers voor mijn huis! Net nu ik mijn nestje bijna af heb. Ik die mijn best niet meer zo hysterisch te worden als vorige keer. De teleurstelling was zo groot toen. Maar..nieuwe ronde = nieuwe kansen!

Deel Deze Pagina