haai.. wij hebben afgelopen vrijdag open huis gehad. 2 kijkers. waarvan 1 zeker positief... dit was de 12e kijker.. dus van 'positief' hechten we niet zo veel waarde meer aan! Maar ja, hoe lang doen ze er over voordat we wat weten.. 2 weken geleden ander huis hier verkocht.. vrouw had anderhalve week na de bezichting pas een bod gedaan.. dus kan nog goed komen!
hier nu ook ons huis te koop staan nu ongeveer 3,5mnd we hebben nu 5 kijkers gehad....iedereen vondt het een mooi huis maar vondt iets mooiers (zeggen ze ) de laatste kijkers waren enthousiast dus hopen dat het nu wat wordt.
Die mensen zouden vandaag contact opnemen met de makelaar, maar wij hebben niks gehoord. Vind ik al niet netjes van die mensen want wij zouden meteen gebeld worden maar goed ik denk dat het niet wat word. Maar het berichtje van xenas81 geeft toch wel weer hoop.
Spannend. Het kan heel snel gaan, maar ook tergend langzaam. Mijn schoonouders krijgen morgen weer kijkers. Duimen jullie mee Het zijn nu de 5e kijker in meer dan een halfjaar tijd. Maar ja je hebt maar een koper nodig hè. Nog iemand hier die een huis in de buurt van Apeldoorn zoekt
haha nee Loeki..heb zelf mn appartement in Apeldoorn al bijna een 1 jaar te koop staan nu. Pfff Duim mee hoor!
Stonden hier maar mooie huizen te koop .. pff alle huizen hebben wel weer wat wat ons niet bevalt.. een te kleine tuin.. aan een drukke weg... of t heeft maar 2 slaapkamers ... En zien we wat moois gelegen is t echt enorm duur en moet er enorm veel aan gebeuren...
haha... Nou dan zou ik toch eerder kiezen voor Eindhoven omdat daar mijn vriend vandaan komt of nou kwam haha .... En oma moet in februari aan de oppas dus wij blijven lekker hier... In dit dorpje 8)
Nou, mijn schoonouders gaan nu misschien toch een huis kopen voor hun eigen huis verkocht is, het duurt ze te lang. Ze gaan daarna flink zakken met de prijs van hun eigen huis. Het staat nu ruim 7 maanden te koop, ze zijn het zat.
Het huis dat ze willen kopen is 50.000 euro goedkoper dan wat ze VERkopen, dus dan kunnen ze zelf wel zakken en nog geld overhouden, voordeel als je van het zuiden naar het noorden verhuisd, maar daar weet jij alles van hè.
Wij twijfelen nu of we niet een andere makelaar zouden benaderen.. Wie heeft er wel eens 2 makelaars gehad.. of is veranderd van makelaar? Met die we nu hebben.. staan we niet in de echte lijst van funda.. maar onderaan 'bij andere makelaars' Als mensen zoeken.. naar bv een appartement.. komen wij niet naar voren.. en bij die andere makelaar worden meer huizen verkocht.. zo ook 1 laast in onze flat.. later dan ons te koop.. voor meer geld.. en nu al verkocht... maar ja.. kost wel weer geld.. maar nu kost het ons ook geld... 2 hypotheken... en zonder overbrugging...
Ik zou wel zorgen dat je op Funda of Jaap komt, daar kijken mensen toch, wij hebben ons huis 6 jaar geleden ook via Funda gevonden (toen was het nog niet eens zo groot als nu)
Ik zou absoluut kiezen voor een nvm makelaar. Dan kom je niet alleen op funda, maar profiteer je ook van hun netwerk, en dat moet je nou juist hebben voor de verkoop van een woning. 2 makelaars nemen is wel eens gedaan - collegiale verkoop noemen ze dat. Nadeel is denk ik alleen dat een NVM makelaar dat niet zo snel zal doen met een niet-NVM-er. Ik zou in je opdrachtbevestiging eens goed nagaan wat de intrekkingskosten zijn bij je huidige makelaar. Vaak ben je wel iets meer geld kwijt bij een nvm-er, maar als het je ook maar 1 maand dubbele lasten scheelt ben je uiteindelijk toch vaker beter af. Heb je wel redelijk wat bezichtigingen gehad met je huidige makelaar?
Onze huidige makelaar is een vriend van ons. Hoeven we niks voor te betalen.. We staan nu ongeveer 7 maanden te koop.. En hebben dacht ik 12 kijkers gehad.. ook mensen die voor de 2e keer kwamen kijken.. en 1 die de financiering niet in orde kreeg... Ik denk ook dat we het gaan doen.. alleen het geld he.. dat moeten we weer lenen.. en dat vind ik dan wel weer vervelend.. want zo krijgen we overal schulden... (is gelukkig nog wel familie hoor bij wie we het lenen) Maar leuk is anders.. werken beide keihard... hij 5 ik 4 dagen.. .. maar tis echt moeilijk die 2 hypotheken... maar toen we het huis kochten (ons nieuwe) waren we ervan overtuigd na zoveel maanden ons appartement wel kwijt te zijn.. omdat alles wat hier te koop stond zo snel weer weg ging.. en wij hebben toen ook express wat lager ingezet.. (ze gaan weg voor +/- 172.500 en wij hebben hem voor 168.000.....
Ja als je inderdaad ruimte hebt van 50.000 euro dan kun je best 20.000 zakken. Wij hebben alleen niet weer een huis gekocht dus het voordeel hebben we nu nog niet van Overijssel naar Friesland. Wij stonden op Funda en deden bij de prijsverlaging een Tophuis erbij. Dat is niet heel erg duur. Ons huis is 18 oktober 2007 in de verkoop gekomen en op 1 oktober 2008 verkocht ( akte gepasseerd, hypotheek afgelost)
Eerste huis stond 3 maanden te koop, 2e huis stond 6 maanden te koop. Je moet natuurlijk wel op funda staan