ons huis heeft 9 mnd gedurd. was wel ff hefitg en hadden ook al nieuwe. maar toen kwam met de kerst gelukig toch nog het velossende telfoontje. en dikke mnd later zate nwij in dld en hun in ons oude huisie. makelaars zijn idd wel prijzig maar je kmoet ze gewoon meefinancieren. en ze zijn nog niks vergeleken bij die hier in dld die zijn wel zo mega duur. wij moesten 7000 aan hem betalen en de verkoopster 2000 geloof ik en hij heeft helemaal niks gedaan alleen het papier werk bezichtigen hebben we zelfs met die vrouw zelf gedaan. dus wat dat betreft doen die makelaars in ned tenminste wle wat voor hun geld.
Geld lenen? Je hoeft de makelaar niet vooruit te betalen hoor. De nota zal verrekend worden bij transport - dus pas als je huis verkocht is. Ik zou tegen die vriend van jullie zeggen dat je het óók bij een nvm-er te koop wilt zetten, maar hem wel vragen zijn best te blijven doen. Op die manier heb je dubbele kans toch?
Ons huis staat nu een maand te koop. Gisteren open huis gehad en er zijn 5 stellen geweest. Nu maar afwachten of daar wat uit komt.
ons huis heeft 3 maanden te koop gestaan maar was een starterswoning van 170000 euro...dus dat lag lager dan een gemiddeld koophuis.....en ik weet heel toevallig dat het huis waar wij nu een jaar in wonen ook 3 maanden te koop heeft gestaan voordat wij hem kochten.... succes met de verkoop van je huis...en ik merk bij ons in het dorp ook alles langer te koop staat dan normaal!
Ohja daar heb je helemaal gelijk in! Was ik helemaal vergeten.. dat je dat meefinanciert.. dat is idd met deze makelaar (die vriend van ons) ook zo.. alleen hij heeft nu gezegt.. als ik het voor september niet verkocht hebt, hoeven jullie niks te betalen.. morgen even navraag doen, bij onze hypotheek adviseur.. En onze vriend weet hoe de situatie is.. zelf idd al aangegeven om ook bij een andere makelaar het te proberen..is idd wel dubbele kansen!
Hier in de straat staan 6 huizen te koop. Er worden weer nieuwbouw woningen opgeleverd en gelijk stroomt hier de halve wijk leeg. De gemeente wil in de komende 15 jaar nog 5.000 huizen bouwen en ons dorp telt nu 11.000 inwoners
Ik snap geen reet van makelaars. De ene adviseert: helemaal tot in de puntjes afwerken en voor 155.000 te koop zetten, de ander weer: is prima zo, verkoopprijs 134... Een derde zat er tussenin. Degene met de hoogste verkoopprijs vond ik wel het beste verhaal doen dus die heb ik de opdracht gegeven.. Maar ik vond het wel een groot verschil! Wat hebben jullie gedaan?
Hey Valhalla, Wij hebben destijds onze woning laten taxeren door 3 verschillende makelaars.. bij 2 kwam er 249 uit en bij 1 200 Wij dachten, nou we zetten het huis voor 245 te koop en zijn zelfs ondertussen gezakt met de prijs.. pff helaas wil het niet, terwijl iedereen de woning heel mooi vindt.. allemaal praatjes blijkbaar.. echt irri!
Ik wil me verder nergens mee bemoeien hoor. Alleen zou ik persoonlijk in deze tijd mijn huis niet te koop zetten. Wij hebben klanten die makelaar zijn en bij allen gaat het verkoop van huizen slecht. De consument zit o pde knip. En daarbij geven de banken moeilijker hypotheken uit. Je ziet het ook bij ons in het dorp er staan wel 25 huizen al meer dan een jaar te koop. mijn advies zou zijn wachten maar goed wie ben ik natuurlijk!
Tom, bedankt voor je mooie advies, alleen wij moeten onze huis wel verkopen, tenminste we willen dat wel. We hebben een nieuwbouwwoning gekocht welke in april/mei volgend jaar wordt opgeleverd.. We hebben onze overwaarde dus nodig MAAR, we wachten nog een paar maanden, als we nog steeds geen bod krijgen, dan willen we het huis gaan verhuren en moeten we maar elders tijdelijk geld lenen voor de verbouwing..
Als je gaat verhuren let dan op. Je kunt een huurder er nooit meer uitzetten ( zonder goede reden). Ook verkoop is geen goede reden. Wat je kunt doen is een vergunning aanvragen bij je gemeente om het huis te kunnen verhuren onder het mom van leegstand. http://www.woonhelpdesk.nl/index.php?wo ... gstandswet Wij hadden een hele vervelende huurder in ons huis. Ze leek erg betrouwbaar. Gemeenteraadslid en thuiszorgmedewerker, maar de schijn bedriegt. Ze heeft maanden niet betaald en toen ze eruit ging heeft ze onze wasmachine en nog andere spulletjes meegenomen. (we hadden twee wasmachines) Erg vervelend allemaal.
Wat moet ik met twee huizen dan? :-s Zit eraan te denken om wel voor max. 149.000 te koop te zetten, is toch een psychologische grens, 150.000. @ Enise, thanx voor je antwoord, vervelend dat je huis al zo lang te koop staat zeg, hopelijk zijn er snel mensen die het wel willen kopen!
hey ladies.. weten jullie hoe die site heet waar je je huis op kunt zetten en kijken wat de mensen bieden.... heb het een keer op radio 538 gehoord maar ben vergeten welke site het ook alweer was.... zoals ik het me voorstal staan er allemaal huizen op die nog niet officieel in de verkoop zijn, en dan kunnen de eigenaren kijken of er een beetje animo voor hun huis is... weten jullie wat ik bedoel....? laat het me weten want ben wel heel nieuwsgierig, omdat wij binnen nu en 3 jaar ons huis willen verkopen..... kunnen we alvast een beetje kijken of er op wordt gereageerd liefs Jyl
Nou ik zou niet een huis te koop zetten maar goed thats my opinion. En dus ook niet iets nieuws kopen maar goed iedere situatie is weer anders. Ik geef alleen door wat onze klanten zeggen. (overigens wij zitten in de regio Friesland) Zij zeggen dus dat er weingi verkocht word ruim 40% minder en dat er bijna geen hypotheekaktes passeren. (dat zeggen een aantal notarissen) De huizenmarkt was natuurlijk een tijd erg opverspannen. Zelfs in het noorden.
@ Tom78, zou het nu zelf ook nog even aankijken misschien, maar we hebben ons nieuwe huis meer dan een half jaar geleden gekocht. (nieuwbouw) Verder probeer ik me helemaal niets aan te trekken van dergelijke berichten, gebaseerd op "een aantal mensen dat iets zegt". Waar werk je trouwens, want dat werd me niet helemaal duidelijk? Och, al krijg ik er maar voor wat ik ervoor heb betaald, dan heb ik toch lekker voor weinig gewoond al die jaren. Maar voordat het zover is Angst is een slechte raadgever, dus ik blijf optimistisch
Tja, hier ook weinig keus, we krijgen de sleutel van ons nieuwe huis in april. Schiet ook wel lichtelijk in de stress als ik zo naar het nieuws kijk, maar goed, we hopen het beste er maar van.