Hoi! Twee minuten tandenpoetsen is de norm, maar dat geldt voor een heel gebit neem ik aan. Hoe lang moet ik de 2 tandjes van mijn dochter minimaal poetsen? Ze vindt tandenpoetsen gelukkig niet erg, maar ik vind twee minuten op 2 van die kleine tandjes wel erg veel... Alvast dank voor het antwoord!
Op die elektrische tandenborstels zit tegenwoordig een meldsysteem dat er dertig seconden voorbij zjin en je dus naar een ander 'kwadrant' kunt. Ik denk voor die twee tandjes dus een seconde of acht à tien?
ik poets tot ik vind dat alles goed gepoetst is. ik hou geen tijd bij.de ene keer gaat het vlotter dan de andere keer omdat hij beter meewerkt. voor 2 tandjes zou ik echt geen 2 min aan houden. en een electrische borstel wordt afgeraden geloof tot 4 jaar ofzo.
Ik ging er gewoon even goed met de borstel bij lang, van voren en achteren en liet haar zelf even op de borstel kauwen.
Gewoon een paar keer heen en weer poetsen is al genoeg, gaf mijn tandarts aan. De fluoride krijgen ze binnen doordat ze de tandpasta doorslikken en op deze leeftijd gaat het nog niet zozeer om het schoon zijn, als wel om het wennen aan het tandenpoetsen. Jelle is inmiddels bijna 4 en sinds kort probeer ik aan de 2 minuten te komen. Dat lukt niet elke keer, maar eerlijk is eerlijk, ik poets zelf ook niet elke keer 2 minuten..
Wij poetsen zolang als het duurt om al poetsend 2x "Altijd Is Kortjakje Ziek" te zingen (ik stop met zingen zodra ik niet meer normaal kan poetsen en ga verder wanneer het weer lukt). Als ik daarmee klaar ben, mag hij zelf verder 'poetsen', maar uiteraard moet ik dan wel zingen, zodat hij weet wanneer hij klaar is We zijn begonnen met poetsen zodra het eerste tandje echt uit het tandvlees stak en toen was het nog amper poetsen te noemen, eerder even de borstel in zijn mond en hem er verder mee laten spelen en op kauwen. Tegen de tijd dat hij 4 tandjes had ben ik begonnen met zingen en 'echt' poetsen.
De ene dag werkt hij beter mee dan andere dagen... als hij goed meewerkt dan is het denk ik 1 minuut ofzo dat ik daadwerkelijk poets, als hij minder goed meewerkt is het minder. Nadat ik klaar ben met poetsen mag hij zelf nog even poetsen en meestal wil ie dan ook even bij mama 'poetsen.' Ik ben begonnen met poetsen zodra het eerste tandje door was.. al kon je het toen nog niet echt poetsen noemen natuurlijk...
ik ben begonnen met "poetsen" toen Tycho zijn 3e tandje door was. Maar het is meer erlangs wrijven dan echt poetsen hoor. Het gaat mij meer om het gevoel van die borstel in zijn mond en de beweging dan echt het schoonpoetsen zelf. Ik doe het altijd als hij in bad gaat. Ik leg de tandenborstel van hem op de rand van het bad en hij denkt dan ow das leuk speelgoed, Dan neemt hij de borstel in zijn mond en gaat erop kauwen enz enz. Dan zeg ik tegen hem zal mamma je even helpen en dan pak ik de tandenborstel en ga even langs zijn tandjes en ook langs de plekken waar nog geen tanden zitten. Soms lukt dat ook een 2e of een 3e keer en soms ook niet. Nou ja das dan pech. Vaak is hij dan nog niet uitgespeeld met zijn tandenborstel en rommelt er nog even mee verder. xxx
Deel de aantal tanden door 2 minuten.... Grapje! Ik denk ook dat een paar sec voor een paar tandjes genoeg is hoor.
Het lukt me nu met 2,5 jaar echt niet om 2 minuten die tanden te poetsen. Dan zou ik hem in de houdgreep moeten doen.
En dan het volgende probleem; 2 x pd poetsen vanaf 2 jaar; zucht.... Eindelijk blij dat die ene keer een beetje fatsoenlijk lukt....haha! Sorry, beetje offtopic. Gewoon totdat je het zelf genoeg vind met die 2 tanden, als je ze nu al 2 min. poetst slijten ze te hard.... Wat een dilemma's he!
hihi : Hier is het juist andersom bij de oudste... ik moet moeite doen om te voorkomen dat ze niet 5x per dag haar tanden poetst - uiteraard wil ze áltijd mét tandpasta... en natuurlijk alleen de tandenpasta er op doen en zelluf poetsen! En als ze niet meewerkt (of haar mond niet open houd) hoef ik alleen maar te zeggen 'nou dan we nú klaar met poetsen!' - En óf ze dan meewerkt @ ts: keer of 10 er langs en klaar. Tijd, geen idee?!
hier kijk ik ook gewoon hoelang daniel wil. Soms is het na 10sec dat hij zn mond dicht houd, soms blijft hij zn mond maar opendoen na het slikken
ik doe het ook niet zo lang. hij vind het heel even leuk maar daarna wil ie hem uit mn handen grijpen, om vervolgens erop te gaan zitten kauwen