Rode nekplooien en Rode knieholtes

Discussie in 'Verzorging' gestart door Cynnie1984, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey Meiden,

Onze kleine man heeft altijd een rood nekje en nu beginnen ook zen knieholtes rood te worden het lijkt een soort smet. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd... insmeren met zalf, olie en droog houden maar het wilt maar niet weggaan...het lijkt mij dat het juist moet indrogen omdat het door nattigheid komt maar misschien heb ik het helemaal mis.

Hebben jullie tips?

2. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Jayden heeft dit ook altijd gehad vanaf z'n geboorte (bij hem alleen z'n nekje)... Het enige dat hier hielp was na het badderen wat maïzena erop strooien en verder met rust laten.
    Nu sinds een paar maanden is hij er ineens vanaf en hoef ik er ook niks meer aan te doen.
    Hij had gewoon een lekker speknekje en nu hij bijna 2 is en een erg druk bewegelijk mannetje, is hij z'n babyvet aardig kwijt aan het raken en smet het niet meer.

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    I. had dat ook heel erg! Wat hier hielp is smeren met Bepanthen, en verder goed afdrogen na het douchen. En wb het nekje ook opletten dat er geen melk in loopt bij het voeden!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook denken aan maizena - dat werkt nog nét wat beter dan bepanthen vind ik .

Maar als dat niet helpt zou ik even langs de huisarts gaan, om te kijken of het niet toch een schimmeltje is ofzo.

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Maizena?? waar je het papje van maakt in Andijvie,witlof enzo?? hmm geen talkpoeder??

bepanthen heb ik al gebruikt maar ik heb het idee dat dat alleen maar 'nat' houd en niets oplost?

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Werkt hier ook goed.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Yep:D

8. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hier ook rode knieholte's... Na veel middeltjes geprobeerd te hebben ben ik naar de ha geweest... Bleek het eczeem te zijn en heb nu hormoonzalf! Dat gaat wel goed

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hmmm...aangezien ikzalf met heel veel allergieen kamp gelukkig niet in de vorm van eczeem denk ik dat ik van de week ff langs de ha gaat ook omdat hij al een paar weken zo rammelt met ademhalen..

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook een meisje met snel rode plekken in de plooien. Haar nek is het ergst, maar ik moet ook haar oksels, knieholtes en ellebogen in de gaten houden.
    De huisarts had eerst een schimmelcreme-pje (met hormonen miconazol-ceta-dinges-creme) voorgeschreven, wat ik een paar dagen door moest smeren als de plekken weg waren. Werkte prima. Als het weer wat rood werd, was het advies om het vet te houden. Ik had al vaselinelanettecreme (smeert ook makkelijker dan gewone vaseline) in huis voor haar eerdere eczeemplekken op haar hoofd en dat mocht ik ook gewoon smeren in haar nekje. Bepanthen doet het hier ook goed.
    Ik merk wel nu ze meer beweegt, dat de rode plekken minder worden. 't Is ook zo'n lekker dikzakkie in tegenstelling tot haar oudere zussen.

11. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Even inhaken;)

Ik heb hier ook een dochtertje die snel last heeft van rode "smetplekjes" voornamelijk in de nekje.
    Hier maak ik het eerst droog met een steriel gaasje en dan smeer ik er Bepanthen zalf op uurtje later kijk ik even hoe nat het is en is het goed ingetrokken. Dag later is er nog weinig van te zien.

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik werk in de zorg en zie gelukkig het verschil tussen een schimmeltje en smetplekje wel.

Maar ik droog goed (deppend) af en smeer eigenlijk niet vaak. Al dat vettigheid (sudo, bepanthen) kan de huid week maken. Als ik smeer dan heel dunnetjes sudo (keel, okseltjes, liesjes)

Nu, sinds meneer te pas en te onpas op zijn buik ligt word het steeds minder want dan "lucht" de boel :D

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    smetplekjes ruiken altijd een beetje
    hier doe ik goed afdrogen en dan wat sudocrem erop

andere rode plekjes zijn hier meestal eczeem (maar dat klopt wel omdat mijn kleine ook kma heeft)
    hier dagelijks insmeren met lanette vaseline en de plekjes met hormoonzalf

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey meiden,

Vandaag toch maar even naar de dokter geweest omdat de bultjes toch verder gingen uitbreiden zit nu ook al achter zijn oren en bij zijn kin, Het blijkt toch beginnend eczeem te zijn rot zeg want toen ik baby was is het ook zo begonnen bij mij en ik heb nu ook allegische astma :(

De dokter vertelde me dat hij hoogstwaarschijnlijk ook astma krijgt maar hij weet het natuurlijk niet zeker ik hoop het niet.

Hij heeft een hormoonzalfje gehad die ik nu moet smeren totdat de plekjes weg zijn en dan moet stoppen met de zalf als het niet terugkomt hebben we geluk anders weer smeren. gelukkig klonken zijn longetjes helemaal goed dus daar hoef ik me (nog) geen zorgen over te maken.

En als de plekjes weg zijn adviseerde de dokter het het met balneum zalf ofzo (met zo'n geel eendje op verpakking) te smeren maar wel heel dun en alleen als hij net uit bad komt.

Deel Deze Pagina