6 weken zwanger en bloedverlies

Discussion in 'Miskraam' started by sunrise19, Feb 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunrise19

sunrise19 Lid

Jun 13, 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Hallo,

Ik ben nu 6 weken zwanger en had vanmorgen ineens bloedverlies met wat stolsels.
    Dit was rond 07:00uur. Nu heb ik na die tijd helemaal geen bloedverlies meer gehad. Ook ervoor helemaal niks.

Kan ik nu uitgaan van een miskraam? De dokter wilt geen onderzoek doen en de gynaecoloog ook niet. Ik zit nu echt in onzekerheid en weet het liever vandaag dan morgen of het wel of niet goed zit.

Iemand een idee? Vind het zelf heel vreemd. Heb geen buikkrampen, wel rugpijn maar dat had ik al weken. Verder dus ook helemaal geen bloedverlies gehad.

2. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Hoelang heb je bloedverlies gehad en hoeveel was dit 1 maandverband of meer?

Sterkte in deze onzekere tijd.

3. Roosje000

Roosje000 Actief lid

Mar 11, 2015
    224
    0
    16
    Gelderland
    Rot he die onzekerheid :(
    Het kan twee kanten op, bij de een is het met eenmalig bloedverlies al mis en bij de ander kan het na verschillende bloedingen goed blijven gaan. Ik heb zelf deze zwangerschap met 7 weken een heftige bloeding gehad (en ook veel licht bloedverlies daarnaast), maar toch nog een kloppend hartje... Gyn noemde het een innestelingsbloeding. Misschien kun je komende week wel een vervroegde echo krijgen? Doen de huisarts en gyn niets omdat het weekend is of omdat je te kort zwanger bent om een hartje te zien?

Sterkte!

4. sunrise19

sunrise19 Lid

Jun 13, 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Nou ik ging plassen en er was bloed. Was ook heel erg dun dus leek erger dan het was. Nog steeds geen bloeding meer gehad. Geen idee of dat een maandverband vol was.

De dokter wilt niks doen omdat het niet dringend is. En gynaecoloog heeft ook alleen spoed dienst. Vind het maar raar allemaal.

5. Evia

Evia Bekend lid

Mar 11, 2015
    595
    0
    16
    Een (vroege) miskraam is per persoon/zwangerschap zo verschillend. Ik kan alleen zeggen uit eigen ervaring (vroege miskraam 6 weken) dat ik zoveel bloed verloor, dat het voor mij overduidelijk was. Ik verloor puur/echt bloed met stolsels, geen waterig of roze verlies. Ik had er veel pijn bij, maar ook dat kan dus per miskraam erg verschillen.

Bij een zwangerschap kan het heel goed zijn dat je wat (waterig) bloed verliest, maar dan is het volgens mij ook maar een klein beetje. Wordt het veel en rood verlies, dan is het volgens mij foute boel.

Ik denk dat het voor jou afwachten is tot je naar de dokter/vk kunt gaan komende maandag? HCG werkt ook bij elke miskraam verschillend, maar je zou kunnen testen morgen ochtend? Is het positief, dan weet je eigenlijk nog niets, maar is het negatief dan weet je genoeg.

Heel veel sterkte in deze onzekerheid!

6. sunrise19

sunrise19 Lid

Jun 13, 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Het was gewoon rood bloed met stolsels. Heb geen buikpijn en ook niet gehad. Dit bloed was eenmalig en heb elke keer daarna geen roze of rood gezien. Gisteren moest ik wel heel hard hoesten en voelde tot een soort knak in m'n buik. Geen idee of het een verband kan hebben.

Test is gewoon nog positief en kreeg net nog gewoon een knaltest.

7. Roosje000

Roosje000 Actief lid

Mar 11, 2015
    224
    0
    16
    Gelderland
    Ik heb van de week enorme kramp gehad en daarna ook bloedverlies na een hele harde nies, zou best kunnen dat er dan een adertje is geknapt. Als je voor jezelf het gevoel hebt dan het nog goed zit, is dat alleen maar fijn want je zult nog even geduld moeten hebben tot je uitsluitsel krijgt. Dat wachten is niet fijn! Laat je ons wat weten maandag?

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    Het kan zijn dat er een vaatje geknapt is!! ik had zoiets meegemaakt toen ik 5 weken zwanger was, heb er ook een topic voor aangemaakt, ik lag in bed en ik verslikte me heel erg en voelde toen een ''steek'' in mijn baarmoeder en ja hoor volgende dag bloedverlies, dit hield 1 dag aan en na 2 dagen kwam het weer, dit duurde 2 weken, ik dacht ook miskraam maar bij de eerste echo die ik heb laten maken bij 7 weken bleek het een hematoom te zijn: blauwe plek in de baarmoeder, bij mij gekomen door het verslikken en het knappen van een vaatje, als je zwanger ben is je baarmoeder zo rijkelijk doorbloed dat er weleens een vaatje knapt, met mijn baby's was niks aan de hand :D

Maar ik begrijp je zorgen, niet elke miskraam gaat gepaard met pijn mijn 1ste zwangerschap had ik alleen een veeg bruinbloed en bij de echo bleek ik een missed abortion te hebben, het kan beide kanten opgaan en er is niks te doen dan afwachten en bellen voor een vroege echo!!

Ik wens je heel veel sterkte want ik herken je angst en onzekerheid die wachttijd is killing!!

xoxo

9. sunrise19

sunrise19 Lid

Jun 13, 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Bedankt! Ja het is gewoon vervelend dat je geen zekerheid hebt. Ik heb ook nog steeds pijnlijke borsten en ook nog steeds weinig tot geen eetlust. Dus er is in dat opzicht helemaal niks veranderd ook.

Maandag mijn eigen arts maar eens bellen. Had beter vrijdag kunnen gebeuren dan had ik allang iets geweten nu.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Testen zeggen niks helaas.. Bloedverlies wil niks zeggen maar kan ook echt ern miskraam zijn. 50/50 is het eigenlijk. Ik heb bij al m'n miskramen masr een keer bloed gehad en toen een goede echo met kloppend hartje. 10 dgn later was t over..
    Je kunt je huisarts bellen maar die zal niks voor je kunnen betekenen ben ik bang. In 99% van de artsen zullen ze je laten afwachten. En dat is zwaar. Wanneer staat je eerste echo gepland?

11. sunrise19

sunrise19 Lid

Jun 13, 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Nog niet. Ik wist het pas sinds vorige week zondag. Wou me pas na deze week inschrijven bij een verloskundige. Bij m'n vorige zwangerschap wel een echo gehad ivm cyste.

Morgen even m'n arts bellen, waarschijnlijk dat zij dan binnen 2 dagen regelt dat ik een echo krijg. Gelukkig is zij heel makkelijk.

12. sunrise19

sunrise19 Lid

Jun 13, 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Na een wat heftige tijd en nog meer bloedingen ben ik nog steeds in verwachting. Propje doet het prima. Heeft een sterke hartslag en groeit zoals zou moeten.

13. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Super! Ik zat in dezelfde onderzekerheid van weken bloedverlies en grote stolsels, nu wat andere probleempjes maar bloeden is over. Probeer beetje te genieten

14. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Wat fijn zeg!! Geniet er lekker van :)

15. OnsEersteWOnder

Mar 26, 2016
    12
    0
    0
    Verzorgende IG
    Pfff wat herken ik mezelf in dit verhaal .. En wat kan wachten dan lang duren 😑 Ikzelf ben 5+1 zwanger en ook last van bloedverlies na het plassen en alleen bij afvegen.. Maak me zo zorgen 😔

16. sunrise19

sunrise19 Lid

Jun 13, 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Inmiddels al 12 weken zwanger! Hoe gaat het nu bij jou Onseerstewonder?

17. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Wat ben ik blij jullie verhaal te lezen. Ik ben 6 weken en gister en vandaag wat bloed verlies. Morgen een echo. Ik word er zo onzeker van. Begin dit jaar ook een mk gehad. Ik wil echt geen herhaling van toen...

18. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

Oct 8, 2014
    574
    119
    43
    Ik had bij 6,5 week bloedverlies enkele dagen en toen een echo gekregen en het hartje klopte nog prima. Ook een week later nogmaals een echo en toen deed het hartje het ook nog goed. Nog een keer een week later was het hartje alsnog gestopt maar dit hoeft natuurlijk niet te maken te hebben met het eerdere bloedverlies

19. sunrise19

sunrise19 Lid

Jun 13, 2012
    68
    0
    6
    utrecht
    Mieke laat je even eten hoe het is gegaan? mag ook via pb hoor.

@Tammie: Was ik ook bang voor. Maar heb best een hele uitgebreide echo gehad en daar zagen we toch echt een stuiterbal haha. Mocht er toch weinig beweging zijn had ik alsnog extra controle's gehad. Maar voel me nog steeds op en top zwanger. 21 april weer een echo. Ik houd jullie op de hoogte!

Share This Page