hoe lang thuis blijven met botbreuken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jetje86, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn mannetje die over een paar dagen 5 wordt is heel ongelukkig terecht gekomen na een val op school. Gevolg een dubbele botbreuk en een heel raar gevormde arm die dus gezet moest worden. Het zetten is aardig goed gegaan, maar oooo wat was dat zielig en gelukkig geen metalen pen nodig.
    Alleen nu vraag ik me af hoe lang je een kind hiervoor thuis laat. Alleen tot de pijn over is? Hij is namelijk dol op school en z'n juffen ;)

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als hij geen pijn heeft en de leraren willen hem helpen met naar de wc gaan etc zou ik hem lekker naar school laten gaan.

Wel even schrikken zeg, arm mannetje.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Vraag het je zoon zou ik zeggen. Als hij wil gewoon brengen en als het niet gaat kun je hem altijd weer ophalen.

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij deden thuis altijd als dat eerste gips er af was. Dan mocht ik weer naar school.
    Dus als je dat harde spul kreeg, die je ook in kleurtjes krijgt.

Meestal krijg je die na een week.

5. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb volgende week dinsdag een nieuwe afspraak voor nieuwe foto's. Zou hij dan nieuw gips krijgen? Vond dit al een beetje knullig gips idd, dan snap ik het ook meer. Was gister te verbouwereerd van het zetten van de botten, misschien is het langs me gegaan.
    Weet iemand ook wanneer de ergste pijn over is? Hij is er flink misselijk van.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik kan me van mijn man zijn beenbreuk herinneren dat hij eerst een soort spalknkreeg (ivm het zwellen meen ik) en na ca. een week normaal gips. Met het normale gips om mocht hij ook pas weer dingen gaan doen. Ik zou dus iig wachten tot de volgende afspraak in het zh.

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Dit idd, hier helaas geen behulpzame leraar. (Bovenarms gips net 5 had echt hulp nodig) dus ze bleef thuis. Was wel een twijgbreukje dus 2 weken gips en daarna 3 weken rust was afdoende. Eerste 2 weken thuis gebleven.

8. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gips tot z'n oksel. Maar gelukkig hele lieve juffen die hem ook naar de wc willen helpen. Hij zit op speciaal onderwijs. Dat is met druk verkeer wel een uurtje rijden ver. Was gister dus best in paniek. Maar 1 van z'n liefste juffrouws is met hem meegeweest, en heeft hem afgeleid met filmpjes en knuffels. In zo'n situatie is het wel fijn dat hij op een mkd zit. Ik was 'gelukkig' net op tijd toen de botten gezet moesten worden. Ik wilde er zijn voor mn ventje. Al zou ik het nare beeld niet snel vergeten.

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Wat naar zeg! Beterschap met dat kleine knulletje!

Zou hem even thuishouden tot de controle en het nieuwe gips. Daarna kan hij best naar school. Zeker met zulke lieve juffen!

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier had mijn oudste zijn been gebroken..nadat er gips om zat niet zoveel pijn meer, maar wel erg snel moe.
    Hij ging toen steeds 1 dagdeel naar school.

11. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal, ik houd hem thuis tot het nieuwe gips.

Deel Deze Pagina