dames Oma is maandag a.s jarig, zondag wordt het gevierd. Ik heb een foto van mijn beide meisjes en ik wilde iets leuks maken......Maar wat??? Ben echt zonder inspiratie, zucht!. Ik heb vorig jaar al een doos opgeleukt met gedichtje en een foto, en een keertje iets met bloembakjes gedaan, maar weet het nu niet meer. Heeft een van jullie een leuk ideetje voor een knutsel-kadootje. Iets met meerdere foto's mag ook, maar alle ideetjes zijn welkom!
Bij de Hema kun je witte bekers halen die je kindjes dan kunnen schilderen. Het is zo'n verf pakket incl bekers. Als ze geschilderd zijn dan moeten ze even in de oven en zijn ze klaar. Hier waren de oma's er heel blij mee. ( zaten niet meer dan een aantal vegen op omdat ze nog zo klein waren )
Bij de Hema kun je foto's laten afdrukken op allerlei spullen, van lampenkappen tot tassen. Ik heb hier voor de verjaardag van opa een toilettas (ze kamperen graag) met verschillende foto's erop laten afdrukken met een leuke tekst erbij. Je hoeft alleen niet te knutselen, je krijgt het zeg maar kant en klaar. Maar misschien kun je het op een knutselende wijze leuk inpakken ofzo
Toen opa jarig was, heb ik een canvasdoek bij xenos gehaald, paar potten verf erbij en kliederen maar! Opa was er blij mee, zijn eerste picasso! Bij oma heb ik een kleurplaat uitgeprint en mijn zoon laten kleuren (krassen) en ingelijst in een A4 fotolijstje.
Ik heb een keer een theepot geverfd en dan wat theespulletjes erbij gedaan. ook een keer potjes (van friso/olvarit e.d.) gevraagd aan mensen en dan beschilderd met een waxinelichtje erin of een zak penne (van die pasta die open is aan 2 kanten) en dan beschilderen en dan een touwtje er doorheen rijgen zodat je een armband en ketting krijgt. handjes en voetjes in een lijstje
@mijn Wonder: dat doek van de xenos, geweldig idee, bedankt! @Tulip: en die penne vind ik ook super leuk, neem ik ook mee.. Dames, het wordt een van deze twee ideetjes, superbedankt!!!!
graag gedaan, voor die penne, ik deed gewoon aluminiumfolie op een bordje, dan de verf erop en wat penne erop strooien, doordat ze het gaan pakken komt er vanzelf verf op. Dan kun je het aluminumfolie met verf weggooien, hoef je geen verf af te wassen. o ja, ik deed er nog een kaartje aan met een geperforeerd gaatje met een leuk tekstje.