Hoe lang tot kruipen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by EnBee, Jul 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. limbomama

limbomama Lid

Jul 15, 2010
    14
    0
    0
    Hmmm, Wouter (6 mnd) doet dat wiegen en achteruit "kruipen" nu een week of 3. Maar hij duwt tegenwoordig zijn kont in de lucht en strekt zijn benen, zijn er mensen waarbij de uk eerst de berengang (handen en voeten) ging voordat ie vooruit ging kruipen? En raken jullie kindjes ook zo gefrustreerd omdat ze niet vooruit komen?

2. adi

adi Niet meer actief

Dat benen strekken heeft Aldin hier ook gedaan voordat ie ging kruipen. Hij kwam zo dan niet vooruit, ging alleen op zijn handen en voeten staan. Hij probeerde volgens mij alle manieren uit om maar vooruit te komen. En dan gefrustreerd raken inderdaad!!! Ik werd er echt wanhopig van. Maar als ie het eenmaal doorheeft zal ie dolblij zijn! (een tijdje en dan komt de frustratie weer over het optrekken, langs de meubels lopen, loslopen enz enz enz) ;)

3. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hendrik zit ongeveer vanaf 6 maand denk ik op handen en knieën
    hij kruipt nu al een week of 2a3 maar dan niet op handen en knieën hij schuift zich zelf voor uit trekt met de handen en duwt met 1 voetje hij komt de hele kamer door in een rap tempo

zijn grote broer deed dit eerst ook op de deze mannier, heeft nooit echt gekropen op handen en voeten, tja toen hij al kon lopen toen vond hij dat ook nog even uit

4. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    en wanneer gingen jullie kindjes zitten?

5. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle was 9 maand toen hij kon staan een dag later kon hij zitten,
    hij ging staan en dan liet hij hem steeds vallen op zijn kont en daar zat hij dan

hendrik kan nog niet staan en niet zitten, drukt hem wel steeds overeind en dan zit hij half op de kont en op 1 arm leunt hij op de grond

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Heb even mijn lijstje erbij gepakt:
    Tijgeren: 9 maanden vanaf 9,5 echt vlot
    Staan: 9 maanden aan lage dingen, 9,5 maand aan hoge dingen.
    Zelf zitten: 10 maanden
    Kruipen: 10,5 maand
    Paar stapjes los: 11 maanden

Maar looppogingen heeft hij weer gestaakt en is begonnen met woordjes zeggen.

Kruipen doet hij overigens op 1 knie en 1 voet :D

7. adi

adi Niet meer actief

Aldin:
    - kruipen met bijna 10 maanden;
    - gaan staan met 11 maanden en vrij snel daarna kon ie zelf gaan zitten en langs de meubels lopen

Diyana:
    - gaan zitten met 10 maanden;
    - zich optrekken en langs de meubels lopen 11 maanden;
    - daarna ging ze pas kruipen

Melisa:
    - zich optrekken en langs de meubels lopen met 11 maanden
    - ze kan nog steeds niet zelf gaan zitten, wat leidt tot een hoop frustratie natuurlijk

Overigens gaan Diyana en Aldin op 2 totaal verschillende manieren zitten. Diyana draait vanuit de kruipstand, en Aldin gaan zich eerst ergens tegenaan optrekken tot aan de knieën en dan draait ie in de zitstand.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,311
    113
    Gelderland
    Haha wat toevallig dit doet mijn zoontje ook:D soms wel netjes de knietjes eronder maar soms dus ook met gestrekte benen. De ene keer alleen achteruit en dan weer een heel klein stukje vooruit (2 cm haha)
    Hier wordt hij boos omdat hij dan niet meer bij zijn speelgoed kan;) Vind het wel heel erg schattig om te zien zo'n klein pamperkontje omhoog!

Share This Page