Waar ik er benieuwd naar ben is, voor de dames die IVF hebben ondergaan (of ermee bezig zijn): hoe lang heb je de stimulant moeten prikken totdat er genoeg eieren gegroeid waren? Na hoeveel dagen had je de punctie en hoeveel was je "oogst"? En welke hormoon heb je geprikt? Bij de eerste poging zijn ze bij mij gestart met 75IE Menopur, maar na een week bleek dat dat amper effect had. Ik ben toen overgezet op 150IE en weer een week later was ik aan de punctie toe. Met moeite hadden zich 6/7 folikels gerijpt en uiteindelijk kwamen er 4 eitjes mee. Deze poging direct op 150IE gestart en na een week wederom amper activiteit. 2 dagen later terug en nog zelfde situatie. Ik ben afgelopen vrijdag op 300IE (!) per dag gezet en nu vanmorgen had ik zeker 10 a 15 folikels en vrijdag is de punctie. Ik ben benieuwd of er sowieso dames zijn die ook niet zo snel reageren op de hormonen. En ben heel benieuwd hoe dat bij iedereen zit. Dus ook als het wel netjes op schema ging ben ik nieuwsgierig naar!
Hey Iza, Ik kan me je vragen heel goed vorstellen en je onzekerheid over de behandeling. Ik heb twee soorten behandeling gehad. ICSI in eigen cyclus (met minder hormonen en 1 eicel pm) en nu de 1e standaard ICSI achter de rug. Ik denk niet dat je veel aan mijn schema's hebt. Omdat we niet in hetzelfde ziekenhuis lopen en elk ziekenhuis zijn eigen protocol heeft. De hormonen zijn ook al anders. Als je het toch graag wilt weten ter vergelijking geef je maar een gil! (al typend dan ). Wat ik je wel kan zeggen is het resultaat van de pogingen. De eigen cyclus pogingen resulteerden steeds in 1 eicel. 2x zwanger geweest maar vroege mk. De andere 4x hadden we geen bevruchting en dus geen tp. Nu had ik 15 follikels die aangeprikt konden worden qua groote (1 is niet gelukt) 14 over. Daarvan zijn er 13 eicellen verkregen. Vandaag telefoon gehad. 8 waren bevrucht! 1 topembryo van ruim 8-cellen en zonder fragmentatie teruggekregen en 4 emmies staan op nominatie om cryo te worden. Daar mag ik morgen over bellen. Hoop je zo goed te hebben geholpen! Anders vraag je maar gewoon hoor! Elmo
Iza het moeilijke is gewoon dat...behalve verschil per ziekenhuis en ander soort medicatie...elke vrouw gewoon anders in elkaar zit....en dat soms zelfs per cyclus er verschillen zijn hoe je erop reageerd. Ik moest eigenlijk ook iets langer op punctie wachten maar dit was omdat ik juist te hard ging....dus heb een aantal dagen alleen deca gespoten en geen puregon meer. Wel fijn dat er nu wel duidelijke groei in zat...wel hoge dosering...had je ook meer last van bijwerkingen? Heel veel succes met de punctie vrijdag! Je weet al wat je beetje te wachten staat...viel de eerste keer de punctie je een beetje mee? Toi toi toi....en je weet het...er hoeft er maar 1 raak te zijn en die zich goed innestelt voor zo'n maand of 9!