IUI in eigen cyclus

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by roca81, Feb 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vanmorgen de uitslag van 2e samenlevingstest gehad. De uitslag is negatief. Volgens de gyn. heb ik vanmorgen al mijn eisprong gehad. Erg vroeg is de cyclus dus, had mijn eisprong eigenlijk pas zaterdag verwacht.
    Ik stop vanaf vandaag met temperaturen, want dit is nu niet meer nodig.

Er is een behandelplan opgesteld en we kunnen komende maart al beginnen met IUI in eigen cyclus. Ik moet op dag 7 van de nieuwe cyclus een echo laten maken. Een paar dagen later kan dan de inseminatie plaats vinden.

Ik krijg 6x IUI, daarna een foto en dan nog eens 3x IUI. Daarna gaan ze me hormonen geven. Hopelijk hoeft het niet zover te komen. Wordt het zaad gedurende komende maanden een stuk slechter, dan wordt er uiteraard ingegrepen, en wordt er gekeken voor een ander traject.
    Ik heb in ieder geval al mijn vragen vanmorgen kunnen stellen.
    Ik ben ieder geval opgelucht dat ik weet waar we aan toe zijn, en tot welke ""behandelgroep" we nu horen.

We gaan over 1,5 week eerst lekker een weekje naar de zon toe, ff genieten, en dan vol goede moed beginnen aan het IUI traject.

Welke damens staan ook aan het begin van een IUI traject?

Groetjes Roca

2. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Fijn dat er nu duidelijkheid voor je is. Ik wens je ontzettend veel suc6 met deze nieuwe stap!
    En eerst nog lekker van jullie vakantie genieten natuurlijk ;)

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Meis,

Nou fijn dat ze stappen gaan ondernemen. voel je je opgelucht?
    Waarom iui in eigen cyclus? en 9 keer iui?

Ik ga ook in maart beginnen (deze cyclus was ik al te ver)! kunnen we lekker samen beppen!
    Ik krijg dus wel clomid en pregnyl. en 6 keer iui. 3 keer en dan evaluatie en dan eventueel weer 3 keer.

liefs
    Natas

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn vriendin krijgt ook 6x iui.
    De 1e 3mnd zonder hormonen, de maanden erna wel met hormonen.
    Wanneer ze precies moet beginnen weet ik niet, maar wel deze maand.

5. geitje

geitje Actief lid

Jun 7, 2006
    128
    0
    0
    Hoi, balen zeg dat het deze ronde niet lukt. Geniet maar lekker van de vakantie.
    Ben trouwens ook begonnen met IUI behandeling.

6. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hoi,

Waarom ik nu nog geen hormonen krijg, weet ik eigenlijk ook niet. Volgens mij omdat tot nu toe alles goed is bij mij. Goede eisprong, regelmatige cyclus, uitstrijkje goed etc.

Natasja, jij krijgt wel hormonen dus, heb jij "problemen" met eisprong, cyclus of iets dergelijks?

Ik ben opgelucht dat we ergens mee kunnen beginnen. Heb alleen geen idee wat de kansen voor IUI zijn.

Heb nog even een vraag (vanmorgen vergeten te stellen bij de gyn.) Gisteren had ik een eitje van 22 mm, deze was vanmorgen niet meer te zien, dus vanmorgen waarschijnlijk gesprongen.
    Nu vond de gyn. vanmorgen nog een eitje, deze was 19 mm. Heb ik mijn eisprong nu gehad, of kan dit eitje ook nog springen?

Groetjes Roca

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nope.. mooie cyclus, mooi ei, alles goed! HSg ook al gehad.
    Daarom vraag ik me dus af waarom ik wel en jij niet?

groetjes

8. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Heb jij HSG gehad na samenlevingstest?

Wel vreemd ja, ik zou ook liever alles gehad willen hebben, natuurlijk om de kansen zo te vergroten.

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    We hebben geen samenlevings test gehad. Vond de dokter achterhaald geloof ik.
    Na uitslag van zaad en bloed onderzoek kreeg ik de HSG (zaad was weinig maar volgens arts genoeg omzelf zwanger te worden, dus kreeg ik de hsg om te zorgen dat alles dan bij mij zo aantrekkelijk mogelijk was hahaha) dat was ook goed.. dus moesten we weer verder proberen..

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eigen cyclus behandelingen verschillen volgens mij nogal per ziekenhuis, ik denk dat dat de rede is.

Heel veel succes met je IUI meid, ik hoop dat het jullie ontzettend helpt!

Elmo

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik heb in oktober mijn eerste IUI in eigen cyclus gehad. Ik kon zelf bepalen of ik het met of zonder hormonen wilde proberen. Had me voorgenomen om het 3 tot 6 maanden te proberen.
    Geniet van je vakantie en veel succes in de MMM.
    groetjes Femke

tip: ik schreef na elk ziekenhuis bezoek op met wie ik had gesproken en wat er was besproken. is erg handig als je na een poosje terug moet kijken wie je hebt gezien en wat er is gezegd.

12. Jaycey

Jaycey Bekend lid

Jun 24, 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ten eerste wil ik je veel succes wensen met de IUI-behandelingen. Hopelijk heb je niet zoveel (9) behandelingen nodig.

Om op je vraag te reageren, als de gyn het eiblaasje kon zien, dan kan die nog gaan springen. Als de rand mooi glad is, zit ie er nog, als de rand gekarteld is, dan is ie net gesprongen. En inderdaad, als je het eiblaasje helemaal niet meer ziet, dan is het al een aantal uren geleden.

Dus als het goed is gaat die van 19 mm nog springen.

Groetjes, Jaycey

13. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

Oct 7, 2006
    3,177
    0
    0
    @ Roca,
    veel succes met de behandelingen.
    Fijn dat jullie ak zo snel kunnen starten zeg.

Hoop ook dat je geen 9 behandelingen nodig hebt.

Veel liefs Lydia

14. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Femke, altijd heel fijn om te lezen dat iemand de eertse IUI zwanger is geraakt. Ik begrijp uit je reactie dat het bij jullie zonder hormonen is gelukt. Mag ik vragen hoe het zaad van je ventje was?

Groetjes Roca

15. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal

Woensdag heb ik een echo gehad in het ziekenhuis, de arts zag een eitje van 22 mm. Donderdag was het eitje weg, dus waarschijnlijk donderdag morgen gesprongen zei de arts. Hij zag ook nog een eitje van 19 MM.

Ik heb toch nog even een paar dagen getemperatuurd en vanmorgen ging mijn temperatuur 0,4 C omhoog

Ik vraag me af of een je 2 eisprongen kunt hebben. Ik denk zelf dat een eitje donderdag is gesprongen (temperatuur ging niet omhoog) en een vandaag, temperatuur 0,4 omhoog. Geen idee of dit kan?

Groetjes Roca

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    De temperatuur kan ook pas een paar dagen later reageren (zei mijn gyn). Ik denk toch dat hij op donderdag gesprongen is.

17. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Het eitje van 22 MM is donderdag gesprongen. Ik heb een regelmatige cyclus en eigenlijk zou het eitje pas vandaag "mogen" springen, nu dus iets eerder.

Ik vind het alleen vreemd/toevallig dat de arts nog een eitje van 19 mm zag en dat vandaag mijn temperatuur omhoog ging. (op de dag dat ik eigenlijk mijn eisprong had verwacht)

Heb dus geen idee of er altijd maar 1 eitje springt, of dat er ook meerdere eitjes kunnen springen.

Groetjes Roca

18. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Dan kan je inderdaad ook 2 eisprongen gehad hebben. Ik denk dat je die dan ook gehad hebt. Heb je in het weekend ook nog geklust. Dan heb je misschien wel dubbel zoveel kans. :)

Sorry had dus niet zo goed gelezen. ;)

19. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Gelukkig in het weekend ook geklust, haha

We hebben donderdag een samenlevingstest gehad, en de arts zei dat toen geen bewegende zaadjes te zien waren. We hopen dan toch op een wondertje deze maand!

Misschien was het zaad dit weekend beter!

Groetjes Roca

20. Hope2007

Hope2007 Lid

Feb 14, 2007
    63
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik zal even kort mijn verhaal doen. Wij zijn al ongeveer 2 jaar bezig om zwanger te raken. Na een aantal onderzoeken kwamen we er achter dat de zaad van mijn man te weinig was om via normale wegen zwanger te raken. Uiteindelijk is er besloten om IUI toe te passen. Ik heb de derde dag mijn cycylus clomid tabletten moeten gebruiken en vervolgens twee dagen voor de inseminatie een pregnyl injectie. Ik heb gisteren mijn inseminatie gehad. Dus ik wacht vol spanning af alhoewel ik me niet te veel wil verheugen voor de 1e keer aangezien de kans om zwanger te raken maar rond de 5 % is. ;)

Groetjes

Share This Page