Hoe lang tot zwemdiploma A?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Astrid1974, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang deed jullie kind over zwemdiploma A?

1. < 3 mnd

2. 3-6 mnd

3. 6-9 mnd

4. 9-12 mnd

5. 12-18 mnd

6. 18-24 mnd

7. > 24 mnd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze oudste zoon is net 6. Hij is nu een jaar bezig met zwemles en ik denk dat het nog wel zeker een half jaar gaat duren, wellicht nog iets langer.

Met 1 les van 45 minuten per week staat hier ook 1,5 jaar voor bij onze zwemschool.

Hij doet goed mee, luistert goed en kan de slagen technisch heel aardig. Het is een klein, mager mannetje en hij mist wat kracht, maar ik zie hem nog steeds vooruit gaan en verbeteren, dus wij vinden het zo prima.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier is dochter net begonnen, in februari wordt ze vijf. Ze lest 45min per werk en was totaal niet watervrij (echt schrikachtig bij spetteren etc). Gemiddeld halen ze hier na een jaar hun diploma, maar ik denk dat mijn dochter er wel langer over zal doen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    1,5 jaar. 1x per week 45 min. Dit is hier wel gemiddeld.
    Dochter had qua techniek eerder kunnen afzwemmen, maar heeft last van faalangst, dus net even wat extra oefening zodat zij ook zeker wist dat ze het kon :)

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    2,5 jaar

5. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

1 jaar A en B

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oudste heeft in ruim 3 maanden met een Turbocursus A gehaald. Daarna ivm zomervakantie even niets en toen in een maand of 3 met gewone lessen ook B erbij. Gestart met net 5 jaar.

Middelste heeft 2 jaar over A gedaan, met 1x per week 3 kwartier les. En 3 weken over B. Gestart met 4,5 jaar.

Jongste gaat in de loop van volgend jaar beginnen. Hij is dan net 4, maar wel helemaal watervrij omdat we nu al een jaar op peuterzwemmen zitten samen. Dus ik wil maar gelijk doorgaan, nu hij er toch nog in zit, maar ik ga er wel van uit dat hij er lang over zal doen, omdat hij nog zo jong, speels en klein is en nog niet goed kan opletten.

MiekF vindt dit leuk.
  7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Jongste meisje 14/15 maanden over het A diploma
    Nu wel in 6 weken haar B &#128516;&#128077;

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    5 maanden. Turbozwemmen noemen ze het. 3x per week zwemmen 45 minuten. Ze vond het bovenal leuk, dat was het halve werk denk ik.

9. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Oudste begonnen met net 4, 1x per week 45 minuten. Ze heeft er 9 maanden over gedaan.

De jongste is net gestart en dat lijkt een meerjarenplan te worden. Veel minder geconcentreerd en gilt al als er een druppel water op haar gezicht spat ;).

10. veense

veense Niet meer actief

Net na haar 5e gestart, in 9 maanden had ze A (1 week voor de zomervakantie).
    Direct na de vakantie gestart met B, dat had ze in 7 weken.
    1 week na B heeft ze een snelcursus C gedaan, dat had ze in 5 ochtenden. Ze was toen 6 jaar en 3 maanden.
    Toen 3 jaar nauwelijks gezwommen, en op haar negende gaan wedstrijdzwemmen. Dat heeft ze bijna anderhalf jaar gedaan, en zwemmen kan ze nu als de beste!

Denk dat ik voor de jongste turbocursussen ga doen, gewone lessen zijn ook bizar duur, en zijn zus is tegen die tijd 14/15 en heeft vast oneindig veel energie om lekker met hem te oefenen. Ik kan zelf helaas nauwelijks zwemmen door een fysiek probleem.
    Na het ABC wil ik wel dat hij ook minimaal een jaar gaat wedstrijdzwemmen, tot hij aan het hogere niveau toe is, want de werkwijze daar lijkt op een moderne vorm van slavernij voor kinderen...

11. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Na drie jaar nog geen A-diploma. Wij hebben het opgegeven. Zoon zit nu op zwemvaardigheid, doet niet onder voor kids die een C-diploma hebben wat onderwaterzwemmen betreft :D. Zijn beenslagen zijn dramatisch, maar hij kan zich prima redden inmiddels.

Nummer 2 is al ruim een jaar bezig en gaat dezelfde kant op.
    Nummer 3 zwemt net sinds september en die heeft er best tempo inzitten.
    Maar ook dat gaat vast langer duren dan gemiddeld omdat ze heel streng zijn wat slagen betreft. Kunnen ze in elk geval goed zwemmen ;)

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    13 maanden over A
    2 maanden over B
    3 maanden over C

Begonnen toen hij 5,5 was.

13. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Onze dochter is met 5 begonnen met zwemmen. 2x per week 45 minuten per keer. Rond de 4,5 maanden haar A, 5,5 maanden haar B en 6 maanden haar C diploma. Zoon was iets langzamer, had met 7 maanden ABC.

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    12 maanden over A en 4 over B (wel een zomervakantie er middenin). C zijn we niet aan begonnen.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Na 9 maanden had hij A en B.
    Inmiddels heeft hij zwemmen als sport gekozen en traint 1 uur per week. De middelste staat op de wachtlijst. Maar verwacht dat zij er wel wat langer over doet.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Via de spoedcursus 3 weken. 17 uur zwemmen.
    Maar hij had al wel voorkennis.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Zoon nu ruim 2 jaar bezig, nu met adhd medicatie gaat hij met sprongen vooruit. we hopen nu nog een paar maanden en ander kan hij zwemmen en geloven we het diploma wel.

Het zwemmen is het punt niet nl. de concentratie om da opdrachten achter elkaar te doen wel.

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    9 maanden. Maar ze zwemt dan wel twee keer in de week een uur, anders hadden we dus zeker op de 1,5 jaar gezeten.

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oudste ander half jaar precies en twee maanden na het A de B binnen.

Middelste is net gestart..en ik denk dat hij dit ook wel nodig gaat hebben die tijd.

Deel Deze Pagina