Weet het even niet meer...

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Jonon, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ons meisje is 4 en een halve week oud. Dit is ons eerste kindje. Van de kraamverzorgster hebben wij geleerd dat ik de kleine eerst één borst moet geven, daarna verschonen, daarna de andere borst en dan terug in bed. Deze volgorde dag en nacht.

De laatste 2 dagen wil ze na de laatste borst niet meer slapen. Ze krijst de hele boel bij elkaar. Ze heeft dan geen honger, ze heeft een schone luier maar wil niet slapen. Je ziet gewoon dat ze erg moe is. Ze heeft wallen onder d'r ogen en de ogen zijn ook rood. Laten liggen en laten huilen vind ik ten eerste erg zielig maar het haalt ook niets uit.

Zolang je haar op de arm hebt is het goed en valt ze in slaap, maar zodra je haar terug legt in bed begint ze weer te huilen. Dit resulteerd in een gefrustreede moeder met ernstig slaap tekort. :x:(
    Ik heb het gevoel dat ze aan het vechten is tegen haar slaap.

Is de volgorde (voeden, verschonen, voeden, slapen) goed?
    Hoe krijgen wij weer ritme in haar slaappatroon?

Alvast bedankt voor je reactie.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Schema is prima hoor, Wat je kunt doen is proberen om vaak aan te leggen. Het zou wel eens honger kunnen zijn. Als je dan vaker aanlegt, wordt de melkproductie weer hoger. Heb je dat al geprobeerd?

Groetjes Adrienne

3. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Bete Adrienne,

Bedankt voor je reactie.

Fijn dat het schema goed is. Dat zit er, bij ons, al aardig ingebakken.

Ik probeer haar zo vaak mogelijk aan te leggen. Misschien dat de productie iets in gezakt is door mijn borstontsteking van 2 weken geleden.

Zelf zaten we te denken aan de '5 weken sprong'. Misschien dat ze daarom huileriger is e.d.
    Overigens is de situatie nog niet veranderd.
    Hopelijk komt er snel verandering in.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het kan met allebei te maken hebben. Hopelijk snel weer over!

Succes! Adrienne

Deel Deze Pagina