Lage bloeddruk - vlekjes zien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door active82, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Hallo dames,

Ik heb een vraag m.b.t. een lage bloeddruk. Bij mijn laatste afspraak bij de verloskundige was mijn bloeddruk 100/50 (dat was 9 april '15).
    Nu is het zo dat ik in de afgelopen 1,5 week 2 keer bijna ben flauwgevallen, terwijl ik niet een rare beweging maakte. Gisteren zat ik gewoon op mijn stoel en toen werd ik helemaal raar (wazig zien, zweet brak mij uit, duizelig). Na 5 minuten ging het wel weer goed, maar ik heb mij verder de hele dag ''anders''/''wiebelig'' gevoeld.
    Nu voel ik mij vandaag wel beter, maar toch zie ik zo nu en dan wat vlekjes en ik voel me vermoeider dan normaal.
    Ik heb gisteren wel gebeld met de verloskundige en die gaf aan dat ik meer zout moest eten, dus dat probeer ik nu (cup-a-soup, zo nu en dan een zout dropje, iets meer zout op het eten).
    Maar heeft één van jullie nog andere tips?

Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige. Wat is jullie advies? Die afspraak afwachten of toch eerder heen gaan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb dat ook. Maar idd ook die tips.
    En als je het voelt moet je op de grond gaan zitten of liggen zodat je niet op je buik kunt vallen.

3. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Verder geeft een lage bloeddruk klachten maar is ongevaarlijk.
    En geregeld iets zoutigs eten.

4. VSC

VSC Niet meer actief

Ik had ook tijdens de zwschap last van een lage bloeddruk 100/45. Was er soms duizelig door. Heel zout eten is echt het enige dat kan helpen. Ik werkte bij fastfood dus dat lukte me ook aardig. Strooide veel zout over de patat. Maar een lage bloeddruk kan geen kwaad, zelfs niet als je flauwvalt. Het enige gevaar is dat je jezelf en/of de baby bezeert. Ik zou de afspraak dan ook afwachten want ze kunnen je verder niet helpen. Alleen een hoge bloeddruk is tijdens de zwschap gevaarlijk

5. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Bedankt voor je snelle reactie! Dan is het niet anders en ga ik inderdaad geregeld gewoon iets zouts eten.

6. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Bedankt voor jouw reactie! Dan wordt het toch echt zout eten (houd ik niet zo van, maar als dat iets helpt doen we dat :)).

7. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Probeer een zelf groentesoep te maken. Met van die kruidenzakjes. Zit ook. Redelijk veel zout in en met veel groenten.

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Zout eten maar als je zout eet eet dan het gezonde zout.
    Himalaya zout, dat is lichtroze en bevat 84 mineralen en is gezonder.
    Het zijn kristallen dus kun je ook makkelijker een kristalletje opkauwen.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    trouwens kunnen vlekjes ook komen door te lage suikerspiegel en te laag hb, laat dat ook nog even checken anders :)

10. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Heb je ooit gehoord van sole? Dat is een mix van keltisch zeezout opgelost in water. Google maar eens. Super gezond en goed voor mensen met een lage bloeddruk. Enige nadeel vind ik is dat het echt extreem smerig is, whahaha. Al verschilt dat per persoon natuurlijk ;)

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werkte het het beste de hele dag door regelmatig iets te eten, niet per se telkens iets zoutigs. Ik zorgde ervoor dat ik altijd iets te eten bij me had en een flesje water, als ik een duizeling op voelde komen ging ik meteen zitten, wat eten en drinken, daarna weer verder.

12. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Bedankt voor jouw reactie. Gisteravond viel ik weer bijna flauw, terwijl ik gewoon rustig op een stoel zat, dus ik wil vandaag ook even met de verloskundige bellen met de vraag of het verstandig is om bloed te prikken. Het kan inderdaad ook, naast de lage bloeddruk, nog ergens anders aan liggen. Ik heb al wel een tijdje een lage bloeddruk, maar ik krijg er nu pas ''last'' van.

13. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Dat is wat ik nu inderdaad ook doe. De hele dag door wat eten en als ik de duizeling op voel komen, blijf ik rustig zitten en neem ik een slokje water en probeer ik wat te eten.

14. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik heb nog nooit gehoord van sole, maar ik ga even googlen. Als ik denk aan zout opgelost in water kan ik mij ook niet voorstellen dat het lekker is, maar goed als het helpt, dan elke dag maar even doorbijten :D.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier ook een lage bloeddruk en moet idd ook veel zoute dingen eten en drinken, gaat daarmee wel al een stuk beter gelukkig.
    Hier is het alleen een week echt heel erg geweest en moest toen van de Vk ook even een paar dagen verplicht veel rust houden en bijslapen. Mocht ook echt even niet werken ( werk met baby's, dus veel bukken en tillen). Weekje niet gewerkt en idd flink bijgetankt en toen ging het alweer een heel stuk beter.

Wat betreft de sole, ik zou het iedereen aanraden en anders echt gaan koken met keltisch zeezout!
    Ik heb bij mijn eerste hele zware bi gehad waarbij het herstel heel lang duurde. Sinds ik sole ben gaan drinken namen de klachten aanzienlijk af! Op een gegeven moment wel mee gestopt, maar toen ik deze zwangerschap ook weer wat klachten begon te krijgen ben ik er weer mee begonnen en het gaat nu echt zoveel beter!!

16. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had trouwens ook een wat laag hb, floradix werkte goed maar niet voldoende, ik kreeg ijzertabletten voorgeschreven van de gyn. En daarnaast kon ik niet goed rechtop zitten, daar werd ik duizelig van, ik zat het best een beetje onderuitgezakt.

17. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Had ik ook ik neem nu roosvisee ferro en ochtends eet ik 2 gebakken eieren met beetje zout erover. Lage bloeddruk is lastig maar voor baby kan het geen kwaad en is beter als een hoge bloeddruk

18. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Het kan inderdaad gelukkig geen kwaad voor de baby. Dat is ook het belangrijkste! Ik voel mijzelf alleen knap ellendig momenteel (vlekjes voor de ogen, lichte hoofdpijn, duizelig/licht gevoel in het hoofd). Hopelijk trekt dat zo weer bij.

19. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Gisteren bloeddruk laten opmeten en hb geprikt. Bloeddruk was nu goed (118/64), maar mijn hb te laag, namelijk 6,1. Dus dat kan verklaren waarom ik mij zo voel. Nu aan de ijzertabletjes en Floradix.

Deel Deze Pagina