Hoe lang van te voren baby kleertjes wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MelanieL29, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Bij de vorige zwangerschap ben ik met 29 weken al opgenomen in het ziekenhuis.

Wil dus uit pure zekerheid nu alles weer op tijd klaar hebben.

Maar hoe lang van te voren moet de eigenlijk de kleertjes klaar hebben en hoe mag je ze dan opbergen?

Melanie

2. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Dat heb ik dus ook nagevraagt aan de kraamhulp...
    Dit mag zodra je tijd hebt. Is geen tijd aan gebonden.

Ik ga het met 30 wkn doen. Ruim optijd dus;)

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Ok dank je!!!
    Het gesprek heb ik met de kraamzorg in week 28 als het goed is maar wil dus eigenlijk voor die tijd alles al klaar hebben.
    Ligt ook netjes in de kastjes.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb het in de 1e week van mijn verlof gedaan.

5. pijman

pijman Niet meer actief

Ik zou het gewoon meteen wanneer het kriebelt doen. Dan ligt het voor jouw gevoel schoon in de kast en heb je rust. Mocht blijken dat het niet nodig was omdat je dit keer geen vroeg opname hebt etc. dan kun je altijd rond 35 weken besluiten om alles nog een keer te wassen zodat het echt lekker fris is.

Zelf heb ik het rond 28/30 weken gedaan en alles opgeborgen in van die zakken waar je dekbed in zit als je het koopt. Zakje zwitsalgeur erbij en klaar is ze.

6. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Ik heb het ook rond dat termijn gedaan. Iid zo een zwitsal geur builtje erbij gedaan. Blijfd het lekker fris.

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het ongeveer na mijn vakantie gedaan, dat was met een maand of zes. op vakantie had ik heeeeel veel gekocht voor kleine uk. dat heb ik toen wanneer er nog een gaatje over was in de machine meegewassen. Het kamertje stond toen al, dus het kon huppa, zo schoon de kast in!

8. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Ik heb alles gewassen toen mijn verlof begon, dus met zo'n 34 weken. :)

9. De nieuwe spullen heb ik gewassen (bij de oudste dus alles) en bij de tweede ook alleen de nieuwe dingen.

Heb ik gedaan zodra ik het in huis had en in de kast klaargelegd. Nu staan afgesloten de bakken schone babykleding boven op de kast en die gaan echt niet nog een keer de was in.

Alleen het eerste setje dat ik ga kopen voor net na de geboorte moet gewassen en zal ik waarschijnlijk doen als ik het heb gekocht. Kan maar klaar liggen.

Met een week of 35 gaat alles in de tas voor het ziekenhuis (moet op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen). Dan staat die op tijd klaar. Niet dat ik verwacht vroeg te bevallen, oudste 42 weken en de tweede 40+6.

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik ben er nu mee bezig, aangezien ik nu toch alle tijd heb.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als ik iets kocht of kreeg, heb ik het direct gewassen gewoon met de rest van was mee..

En uit verveling heb ik alles in de laatste weken van mijn zwangerschap nog een keer gewassen.. :D

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik ben vroeg maar nu kan ik alles nog goed zelf dus wil alles op tijd af hebben we hebben vandaag de 20 weken echo gehad en die was goed dus ga vanaf morgen iedere keer wat wassen en strijken,ik heb een kledingrek daar hang ik alle setjes netjes op een hoes erom heen en als in begin maart de meubels dan komen kan ik alles zo hup de kast in doen.

t kriebelt nu en ik wil dat echt zelf doen en niet dat er zo iets gebeurd dat een ander t voor me gaat doen.
    en je eigen kleding ligt ook in de kast en ruikt fris dus is met babykleren ook zo

13. Hester

Hester Niet meer actief

Goed punt! Ik was bij de 1e ook te laat omdat ik opgenomen werd in het ziekenhuis en toen heeft mijn moeder alles moeten wassen...

Hopelijk haal ik deze keer mijn verlof, dan wil ik de kleertjes van mijn oudste gaan uitzoeken en alles wassen. Dus rond de 34e week - of eerder, als ik nerveus word ;)

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik ga alles wassen zodra het weer mooi genoeg is om het buiten te hangen.
    ik ga met 36 weken met verlof en als ik dan alles nog moet doen(wil dan ook het huis van onder naar boven soppen) dan word het wat te kort dag want met 37 weken wil ik alles afhebben :D

15. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hihih hier kriebelt het nu al dus kijk uit naar het zonnetje dat gaat schijnen, maar weet niet zeker of ik daarop wil/kan wachten hoor!

Ik denk dat ik van de week maar eens wat katoen (hydrofielen etc.) in koud water ga zetten een nachtje. Dat schijnt te werken tegen krimpen? En dan zachtjes aan alvast de boxkleden, dekens, dekbedjes en knuffeltjes ga wassen.

En ik ga ook eens beginnen met het omzomen van de gordijnen. Dan hopen dat we gauw de commode in elkaar hebben en dat vriendlief de lamp en gordijntjes heeft opgehangen dan is alles klaar om de schone spulletjes in te leggen..

Moet zeggen dat het echt al een weekje kriebelt om te gaan wassen hihih:D

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ga beginnen bij 30 weken :D

17. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier kriebelt het ook al om te beginnen met wassen maar moet zeggen dat ik me nog kan inhouden. Alles is wel al uitgezocht. Hoop dat het snel lekker weer word om het buiten te hangen.

18. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik heb het gedaan toen ik 32 weken was ongeveer, uit verveling. En maar goed ook, want de wasmachine is nou al twee weken stuk en een gezeik wat we hebben met de monteur ;)

Argh!

19. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Ik heb het rond 31/32 weken gedaan. Ben ook al de koffer aan het inpakken, gewoon omdat ik onrustig ben dat het niet klaar staat. Kan er ook niet goed tegen dat het fototoestel ter reparatie ligt en het nog wel 5-6 weken kan duren voordat ie terug is :S Maar goed, ik zou het doen zodra je het gevoel hebt dat je het moet doen. Anders blijf je die onrust toch houden. En idd met een geurzakje erbij blijft het toch wel fris. En anders was je het straks nog een keer als je dat graag wilt.

Veel plezier met wassen ;)

20. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    hmm krijg nu ook zin om te gaan wassen haha toch ook maar eens rustig mee gaan beginnen :)

Deel Deze Pagina