welke fles? ervaringen Hema flessen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ons Kleintje, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, bij mijn zoontje gebruikte ik de nuby natural tough fles. Maar dit was omdat ik graag borstvoeding wilde geven, uiteindelijk is dat nooit gelukt.
    Ik heb 5 maanden gekolfd.
    Nu weet ik niet hoe het straks zal gaan met mijn tweeling, waarvan ik nu 20 weken zwanger ben.
    Ik hoop borstvoeding te mogen geven,
    maar ik ga ook alvast wat flesjes aanschaffen, Ik ben niet helemaal tevreden over dezelfde fles en opzoek naar een andere. Hij dronk er wel lekker uit, maar hij sloot niet mooi aan bij zijn mondje.
    Nu zag ik bij de hema echt goedkope flessen, maar ja.. misschien zijn ze wel gewoon heel goed!
    andere suggesties zijn natuurlijk welkom! wat zijn jullie ervaringen?

2. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    in 1 woord DRAMA.
    trok constant vacuum en als je dan de dop er iets losser op draaide begon ie als een gek te lekken

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier drinkt zoonlief het beste uit de tommee tippee, niet vacuum te krijgen ;) Maar goed dat is ook geen standaard of goedkope fles.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier de hema flessen een groot succes

we hadden dure S flessen, nou een ramp, ze zoog ze achter elkaar vacuum, alles al geprobeerd, toen een dure fles met borstvorm, ideale was dat wij erin konden knijpen hahaha

daarna stel hema flessen gehaald met hun speen erop, en superrrrrr. deze kon ze ook wel vacuum zuigen, maar dan zat de dop te vast, ietsjes losser en geen problemen ermee. ze gebruiken ze nu nog (2jr later) ze wil smorgens geen brood, dus een pap fles is ideaal dan (andere spenen erop 3 standen speen van nuby volgens mij)

en savonds voor ze naar bed gaat nog een warme fles melk

5. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Ik heb nog geen ervaring met flessen, maar ik hoor uit mijn omgeving echt heel veel verschillende reacties. Het ligt echt aan je kleine welke fles het beste is. Ik zou dus toch nog even wachten met (teveel) flessen aanschaffen. Of iig koop er 1 of 2 verschillende en probeer deze straks uit. En als die van de Hema zo goedkoop zijn, geen probleem dan toch om er 1 uit te proberen? ;)

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier in de gauwigheid hema flessen gehaald toen ik met BO zat, en zoonlief niets meer uit de borst kreeg. Moest toen kolfen, en de huurkolf kwam zonder fles. Ik heb de doorzichtige met witte stippen.

Op zich doen ze het wel goed, zoon dronk er iig zonder problemen uit, maar die drinkt overal uit (behalve uit de borst dan, dat vond ie moeilijker). Nadeel is dat de opdruk vervaagd. En de maataanduiding is per 25ml, terwijl voeding per 10ml (op gegeven moment 30ml) aangemaakt moet worden.

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik vind het niet fijn dat ze vacuum trekken. Aan een difrax of avent kunnen ze gewoon doordrinken, maar bij deze niet.

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb ook gewoon de hema flessen.. ik heb een andere speen erop gedaan en dat drinkt prima, zuigt niet vacuum nix.

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    vwb vacuum trekken werkt hier heel goed om de ring net even iets losser te draaien. als je die te strak op de fles draait, gaat het idd niet goed.

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb toen ik nog bv gaf de flessen van Medela gebruikt. Heerlijke flessen.
    Nu gebruik ik, net zoals bij Oudste Zoon, de flessen van Avent. Gaat ook prima.

11. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb voor de tommee tippee gekozen.. geen ervaring mee verder.

Deel Deze Pagina