pijnlijke tepel

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door zomaar, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Ik geef sinds de geboorte van mijn zoontje (06-11-07) borstvoeding dit gaat prima, alleen heb ik sinds gisteren een stekend gevoel in mijn rechter tepel en echt alleen rechts... net alsof iemand er met speldjes in prikt :( Wat kan dit zijn? en nog belangrijker wat kan ik er aan doen om het beter te maken (het is nu ook vervelend om mijn mannetje rechts aan te leggen)

Alvast bedankt.

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    bij pijnlijke tepels moet je als eerste denken aan verkeert aanleggen. let er dus goed op dat je kind zijn mondje goed open doet. de tepel vergenoeg in zijn mondje neemt goed zuigt en niet stiekem de tepel uit zijn mondje laat schieten. het kan voorkomen dat een kind aan de ene borst beter drinkt dan aan de andere want meestal heeft ieder kind een voorkeursborst.

waar het ook op kan wijzen is op een spruwinfectie.
    dit geeft vaak stekende pijn in de tepel en mogelijk ook dieper in de borst. je kunt in het mondje van de baby kijken of je daar witte vlekjes ziet die niet weg te poetsen zijn. als dit is wijst dit op spruw, zo niet en de pijn blijft of verergerd kan het toch spruw zijn. je kunt vragen op het consultatiebureau of ze mee kijken of zei iets zien wat er op wijst. en met veel pijn ga je direct naar de huisarts, waarschijnlijk krijg je een medicatie voor jezelf en voor je kind.

Deel Deze Pagina