Steeds vaker krijg ik de vraag: "heb jij al kinderen"(tijdens werk) en "Wanneer beginnen jullie?" "Je bent al zolang samen en hebt een eigen huis en getrouwd...... en dan nu de volgende stap?" Gek word ik ervan, vooral als mensen dan zeggen van "geniet er nog maar van, je bent nog jong"enz. Altijd heb ik deze dingen beaamd terwijl ik al wist dat ik heel graag kinderen wil. Als mensen nu zeggen van "ach je hebt nog tijd genoeg"dan zeg ik ja dat is zo, maar ik voel me dan zo rot omdat ik voor mijn gevoel ontken dat ik het graag wil. Maar ik wil niet dat iemand weet dat wij het willen gaan proberen. Voel me er zo rot bij iemand ervaringen ermee
ja hier dus ook! Ik wil ook niet dat iemand het weet, zelfs mijn vriend wil niet Gericht voor een kindje bezig zijn, als het komt dan komt het. het is moeilijk, probeer niet te veel aandacht te geven aan die opmerkingen ookal is het zoooo moeilijk! Heel veel succes hoor, en hopelijk kun je al die mensen snel wat anders vertellen!
Oh wat fijn dat ik niet de enige ben. Wat balen voor jou dat je vriend niet gericht bezig wil zijn, gelukkig is dat hier anders. Aan het eind van de maand ben ik klaar met mijn strip en dan willen wij ervoor gaan. Nu wil het zo zijn dat ik lange tijd geleden toen wij bezig waren met ons huis te kopen, onze trouwerij stond toen ook voor de deur ik gek werd van mijn moeder, "word ik nou ook snel oma?" Ik tegen haar heb gezegt dat ik eerst getrouwd wilde zijn het huis gekocht en dan weer gespaard hebben. Dus al rekenend kwam ik toen op zo'n drie jaar. Heb toen gezegt nou voor je 50ste word je geen oma.Mijn moeder is nu vorige maand 49 geworden en als het soms met verjaardagen ter sprake komt met mijn tantes en oma zei dan zegt"nee nee niet voor mijn 50ste heeft ze gezegt" Maar stel ik ben de 1ste of 2e ronde zwanger......... aaaaaaaaaaaahhhhhh ik word gek van mezelf
ZOOOOO herkenbaar, vorig jaar voorjaar getrouwd.., 10jaar samen, 29jr..., al met al tijd voor een baby..., tja wij willen super graag..., alleen moet het wel kunnen/lukken enz enz..., maar daar schijnen de meeste tegenwoordig geen rekening meer mee te houden.., je moet je continu verdedigen.., met ja onze tijd komt nog wel.., nog té druk met andere dingen.., zelfs mijn moeder begint aan mijn kop te zeuren.., nou jouw vent zal er wel nooit klaar voor zijn, en dat alleen omdat hij nooit zo geinteresserd is in dat hele kleine spul/baby...!! Maar hij wil ook oh zo graag, maar helaas, 7maanden verder en nog geen beeb in de buik.., maar ja zoals ik ook tegen al die vervelende/nieuwsgierige/brutale mensen ook zeg..onze tijd komt nog wel!!! XXXX
Hee Tweety, Ik herken je verhaal ook helemaal! Ik schrik soms zelfs van mezelf, zodra er iemand over kinderen begint (op het werk, meestal) ga ik het zo hard ontkennen dat er volgens mij een heleboel mensen in mijn omgeving zijn die denken dat we echt voorlopig geen kinderen willen... En dat voelt echt heel slecht! Alsof ik me al schuldig voel tegenover een kindje dat er nog niet eens is, alsof hij/zij niet gewenst zou zijn... Stom he? Terwijl ik eigenlijk gewoon liever wil dat niemand zich ermee bemoeit! Het is toch alleen onze zaak? En ik heb het gevoel dat als ik niet heel erg hard ontken, maar enigszins genuanceerd antwoord geef, je altijd de vragende blikken en opmerkingen ("is het nou al zover?") blijft houden.. Ik denk trouwens ook wel dat mocht je in de eerste of tweede ronde meteen zwanger zijn (hoop ik voor je hoor!), dat je moeder die opmerking van niet voor haar 50ste, meteen weer vergeten is! Dan is ze veel te blij dat ze oma gaat worden
@ bosuiltje de gevoelens die jij beschrijft dat voel ik precies zo,soms schaam ik me ervoor en denk ik vraag aub niet verder want dan kan ik het niet voor me houden. weet ook wel zeker dat me moeder die opmerking snel is vergeten maar denk wel dat ze nog een keer zou zeggen als grapje van word ik misschien toch voor me 50ste oma haha. ga er overigens niet vanuit dat het gelijk raak is, is het ook geen tegenvaller.
@devil81 mensen denken zo in hokjes en opvolgingen. En je hebt gelijk het moet ook maar lukken, hoop dat het bij jullie snel mag gebeuren en dat ook jullie iedereen mooi nieuws kunnen brengen
Hoi tweety.., Ja ik hoop ook snel op een positieve test.., maar ja elke maand is het weer een teleurstelling als je die rode duivels weer krijgt.., het voordeel daarvan is dat je elke maand denkt, ach ik word toch ongi.., dus op naar de volgende ronde!!! Maar wil zo graag dat iedereen die het graag wil horen...., eindelijk roepen dat we zwanger zijn, maar ja helaas lukt het niet bij iedereen heel snel!!! Maar ja jezelf voorzichtig blijven verdedigen wil wel helpen hoor, hetgeen waar ik me het meest aan stoor is dat iedereen in mijn omgeving snel zwanger word..., en dat is soms erg frustrerend!! Gelukkig heb ik een super lieve man, die ook gewoon zegt, weet je, onze tijd komt echt wel..., soms voel ik me al oud, ben zoiezo 30 als ik de eerste mag krijgen, en we zouden er graag 3/4 willen, tja dan gaat de tijd toch een beetje dringen, maar ja dan maar iets sneller op elkaar hé, hahah!!! XXX
Wat ik trouwens ook wel merk (en niet zo heel erg vind), is dat mensen op een gegeven moment niet meer zo goed durven te vragen hoe het er nou mee staat... Toen mijn man en ik pas getrouwd waren, werden we echt doodgegooid met opmerkingen en vragen over wanneer de kinderen zouden komen. Maar inmiddels zijn we een jaar verder en lijkt het wel alsof ze niet zo goed meer durven, want wie weet lukt het wel niet... ofzo.
dat klopt idd, maar ik merk het zelf ook dat je het niet durft te vragen aan mensen die je kent hoe het zit. Idd bang dat je net op het verkeerde moment iets vraagt
Ik herken het ook hoor! Wij zijn nu vier jaar getrouwd en dan "wordt het toch wel tijd he?!". En inderdaad zijn wij ook de laatste in de vriendenkring. Dat maakt mij onzeker...gaat het wel lukken? Vind het ook heel vervelend al die vragen. Wij zeggen dan meestal dat we nog volop genieten en over een jaar of vijf wel zien... Van binnen ga ik dan kapot. Snap sowieso niet dat mensen, die je soms nauwelijks kent, de brutaliteit hebben om zulke persoonlijke vragen te stellen. Ik las het hier al eerder; tegenwoordig denkt iedereen maar dat die beeb erin vliegt. Was het maar zo...
Ik heb het nu we bezig zijn voor nummer 2. Dan komen de vragen of er een brusje komt voor M enzo. Ja ik zeg dan ook niet dat we bezig zijn. Kun je bijvoorbeeld niet zeggen dat de wens voor een kindje er wel is, maar voorlopig nog niet mee bezig? Zo heb ik het eigenlijk altijd wel gebracht.
Mijn man heeft op een gegeven moment tegen zijn moeder gezegd; iedere keer dat je erover begint wachten we 1 jaar langer. Dat heeft indruk gemaakt want daarna is ze er nooit meer over begonnen maar inmiddels wel trotse oma, haha.
Vaak zeg ik idd ook van nou we zouden het wel willen maar nu nog niet. En dan voel ik me weer zo rot, en denk ik joh je moest een weten hoe graag we willen
haha nou ik heb dus hele poos (ongeveer 1.5jaar)terug gezegt dat me moeder (min of meer als grap)het niet zou worden voor haar 50ste en als nu iemand het vraagt en zij is erbij dan zegt nee hoor ik zou geen oma worden voor mijn 50ste. maar ja niemand heeft daar wat over te zeggen toch
Hier hetzelfde Ik zeg altijd tegen iedereen dat we nog neit willen en er nog neit aan toe zijn, maar wij weten beter. We hebben een grote wens, maar willen dat heel graag nog voor onszelf houden. Trek je neit teveel van de opmerkingen aan. Laat het lekker iets bijzonders zijn van je partner en jou. Geneit van de kluspartijtjes en als jullie lekker fantaseren over hoe het zou zijn als ht zover is en als jullie af en toe al stiekem kijken naar babyspullen als je toevallig een foldertje door de bus krijgen of langs een winkel lopen.
haha wat grappig, dat hebben wij ook een keer tegen mijn schoonmoeder gezegd. Alleen is zij nog geen trotse oma. Wij zijn nog aan het proberen voor onze eerste smurf.
dat hadden wij ook. na ander half jaar proberen werd ik zo gek gemaakt dat ik toen geschreeuwd heb van. je hebt het jammer genoeg niet voor het zeggen he!!! dat iedereen toen schrok en zei ja maar dat wisten we niet bla bla bla. nee natuurlijk niet je weet zoveel niet je kan niet altijd alles er maar uit vlappen toch?
Mensen zijn tegenwoordig ( weet trouwens niet hoe het vroeger was ) echt brutaal vind ik. Wij zijn ook pas getrouwd en iedereen vraagt ' en zijn jullie al bezig' .. ja tuurlijk, dat zou ik jou aan de neus gaan hangen zeker. en ' ben je al zwanger ' ? Uh, nee en anders zie het vanzelf wel. Heel irritant. Ik hou niet van liegen dus ik geef gewoon geen antwoord, maar stel je voor dat het nou allemaal niet zo gaat als we hopen? Houden mensen daar geen rekening mee?
Als mensen dit aan mij vragen zeg ik standaard: Als het zover is hoor je het vanzelf wel. Dan zijn ze gelijk stil en weten ze niks meer te zeggen