Hi meiden. Sorry dat ik brutaal ben, maar ik heb een off topic vraag aan jullie.. Dus stel je hebt een koopwoning met een lopende hypotheek en je wilt verhuizen naar een andere koopwoning. Neem je dan als het ware je hypotheek mee naar je nieuwe woning, of ga je bij je nieuwe woning opnieuw aan de onderhandel tafel voor een financiering? En in dit scenario heb je dus je oude woning verkocht. Dank alvast voor het antwoord!! Lijkt me zo'n gedoe allemaal..
Meestal ga je idd naar je tussenpersoon om een nieuwe hypotheek te tegelen ja. Meenemen kan zelden en ook dan moet je naar de tussenpersoon of bank en het proces grotendeels doorlopen.
Ik zou het nu ook al te koop zetten en in de beschrijving vermelden dat de overdracht pas in juni 2017 kan zijn. Volgend jaar veranderen de regels weer dus veel mensen willen dit jaar nog kopen.
Ik zou het juist nu te koop zetten, was hier ook het advies bij de waardebepaling. Per januari word het nog moeilijker om een hypotheek te krijgen. Hier in overeenstemming zonder dat het uiteindelijk te koop heeft gestaan al verkocht en de overdracht hebben wij aangepast op de koper, maar dat ligt hier ook echt aan de situatie. Familie had het huis binnen een week verkocht en de overdracht ruim een jaar later.