Ik wil graag dit recept met mijn kinderen maken om op tweede kerstdag als nagerecht te eten: DIY Fruit Tiramisu | Jill | AVROTROS In het recept staat dat het een nacht moet koelen. Maar morgen zijn we de hele dag weg en laat thuis. Optie 1: ik maak het morgenochtend en het staat dan dus bijna 2 dagen en word misschien wel klef/nattig. Optie 2: ik maak het tweede kerstdag zelf en ga er vanuit dat een paar uurtjes in de koeling ook voldoende is. Ik neig naar optie 2.... wat zouden jullie doen?
Een paar uurtjes koelkast is voldoende hoor. Ik zou hem pas tweede kerstdag maken, anders zijn de lange vingers heel erg zompig.
Ik zou het op 2e kerstdag zelf doen, er zit niks bij wat echt 8-10 uur moet staan om uit te harden oid, alleen het mengsel heeft wat tijd nodig om 'te zetten' in de koeling, maar dat lukt ook wel met een uurtje of 3. Morgenvroeg al maken en 2 dagen in de koelkast dan krijg je hele zachte slappe lange vingers.
Voor de smaken zou ik het dus niet dezelfde dag klaar maken en de lange vingers worden absoluut niet sompig als je het 2 dagen van tevoren maakt. Het gaat namelijk niet om het vast worden van de mascarpone dat je het weg zet. Het moet minimaal echt een dag van tevoren zodat de smaken zich goed kunnen mengen, persoonlijk vind ik het anders echt niet lekker en ik denk vele Italianen met mij.
Jup dit. Tiramisu word alleen maar lekkerder als die langer in kan trekken. Ik zou hem dus deze ochtend maken.
Als je de link bekijkt is het geen gewone tiramisu, zoals de italianen hem kennen maar een kindertiramisu, met sinaasappelsap, fruit enz. dus daar kunnen de lange vingers zeker wel zompig van worden en verkleuren bij lang staan
Wij doen het altijd een dag van tevoren en mijn Italiaanse surrogaatfamilie ook! Lange vingers horen zacht en zompig te zijn en worden dat ook van de koffie!
Ik zou het 2e kerstdag in de ochtend maken. Ik denk dat als het 2 dagen in de koeling staat de langevingers die staan instorten.