Hoe lang van tevoren stoppen bij fulltime werken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Evi27, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang van tevoren stoppen met werken bij fulltime werken?

1. 4 weken

2. 6 weken

3. nog geen idee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    16 weken is minimaal...als je je kind krijg na min. 25 weken zwangerschap! Dus als je baas je heeft doen geloven dat ie een toffe peer is dan heeft ie je ook bij je neus genomen!

2. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik hoop 4 weken van te voren te kunnen stoppen, maar je weet nooit hoe het gata lopen!

3. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Mij is uitgelegd dat je 4 of 6 weken voor hebt en 10 of 12 na.
    Als het kindje later geboren wordt en je bent bijv. 4 weken van tevoren gestopt, heb je na de geboorte sowieso die 12 weken.
    Is je kindje eerder geboren, heb je ook sowieso die 12 weken en zijn die 4 ervoor 'weggegooid'.

Zo heb ik het begrepen. Mijn baas heeft mij dat niet doen geloven, ik heb dat zelf zo geinterpreteerd. Ik heb een gesprek gehad met degene die over verlof e.d. gaat, die heeft het me zo uitgelegd....

4. Lara80

Lara80 Actief lid

20 sep 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Ik werk 36 uur en ben van plan 4 weken van te voren te stoppen - als alles zo goed blijft gaan als nu tenminste :) Ik heb wel het geluk dat ik thuis kan werken als dat nodig is en ik heb wel al met mijn baas afgesproken dat ik al twee weken eerder vanuit huis ga werken; dus dan is het toch een beetje alsof ik al 6 weken van te voren stop. Ik kan het zo met vakantiedagen regelen dat ik de rest van het jaar ook niet meer terug hoef te komen. Wauw, verheug me nu al erop om vrij te hebben vanaf medio juli tot januari! (al zal het toch wel heel anders zijn dan gewoon "vrij" als ons kindje er eenmaal is ;))

5. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik hoop wel snel te stoppen, waarschijnlijk met 33 weken
    dus dan heb ik 7 weken verlof

ik werk in de horeca en het kan behoorlijk zwaar zijn als het ineens heel erg druk word
    en kan geen zware dingen meer tillen etc.. krijg ook snel last van me rug door het contenu lopen of steeds maar stil staan

dus ik stop lekker vroeg! ik mag het ook voor de rest zelf bepalen

Deel Deze Pagina